Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaspar

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:53

Gister ook eens een zak c4l aangeschaft. Ik geeft het enkel als beloning na het rijden, een paar handjes. Het ruikt lekker en beide paarden eten het met smaak. Zelfs het gruis word opgelikt.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:12

Ik heb van de week 3 kleine zakjes gekocht. Ik voer het als extra bij het gewone voer. Maar tot nu toe eet ze het met lange tanden.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:18

Hier likken alle 8 paarden de bak helemaal uit.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:45

Ik ben vorige week begonnen met c4l om te zien hoe mijn paard (bijna 5) zou reageren op voer met minder suikers. Ik ben nog iedere dag blij dat ik die beslissing heb genomen. Ze krijgt nu 1 schep luzerne met 1 schep c4l en een scheutje lijnzaadolie per dag en ze valt niet af (wat ze normaliter al snel zou doen als ze te weinig krijgt) maar ook een steeds terugkerend verschijnsel tijdens de rui is de schurftmijt op de binnenbovenkant van de achterbenen. Ik zag vorige week de eerste plekke verschijnen vlak voor ik met c4l begon en nu zonder er iets aan gedaan te hebben zijn het alleen nog wat kale plekjes is niks meer bijgekomen en de korstjes zijn weg. Hallelujah als het zo simpel zou zijn!! Ze vindt het trouwens heerlijk.

Ravel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 00:06

Ik voer Care4life nu ongeveer 1,5 maanden. Mijn merrie wordt er heftig van. Als ze in de wei staat gaat
Veel rennen, in de longeerbak steigeren. Ik stop er mee. Ze had al genoeg energie maar het lijkt sinds ik het voer geef veel meer te worden. Is dit herkenbaar?

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 00:14

Hier op stal hebben de paarden op het moment ook enorm veel energie. Maar dan door het weer.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:21

Ik heb tot nu toe de indruk dat ze er kalmer van wordt. Op de poetsplaats staat ze tegenwoordig te genieten van een uigebreide toiletteersessie terwijl stilstaan vroeger echt achteruigang betekende en ze dit alleen deed omdat het moest... Alhoewel ze van de week buiten nogal in een jubelstemming was.... maar dat wijd ik ook even aan het weer ;)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:42

Ik voer het nu een tijdje en er ben erg tevreden over.
Paarden waren wat te vet, maar zijn nu prima op gewicht.
Het zijn fjorden en een shet en voer het als volledig voer inc 3 keer per dag hooi.
Ze zijn er ook niet heter of schrikkeriger van geworden. Maar ligt dat niet gewoon aan het weer of omdat ze toch minder buiten lopen dan in de zomer?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:43

Ik denk dat de energie bij mijn paard ook aan het weer ligt. En eigenlijk was ze altijd al zo actief dusja

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:21

Lijkt me sterk dat ze van dit voer erg druk worden hoor. Mijne is er gewoon normaal rustig op. Ziet er goed uit, mooi op gewicht (terwijl het een dikkertje is normaal), komt netjes uit der vacht (vaak duurt dit anders tot mei gemiddeld),.... hier ondertussen 3de zak :D Ik voer wel in combi met lucerne ivm dracht en suregrow brokje (maar niet eens de max hoeveelheid) erbij zodat ze wel alle stoffen voldoende binnenkrijgt.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:13

Ik heb dit voer vanaf eind november en ben zeer tevreden.
Zelfs mijn te dikke fries is nu mooi op gewicht en ziet er geweldig uit.
Beide paarden glimmen ook.
Ivm mok ben ik hier naar over gegaan ivm de lage suiker gehalte

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:44

Nu vraag ik me wat af; in het wild vinden paarden seizoens gebonden kruiden. In de C4L zit het hele jaar door dezelfde kruiden. En dat terwijl afwisseling in kruiden juist belangrijk is, omdat langdurig dezelfde kruiden voeren zelfs schadelijk kan zijn. Wat gaat Pavo hier mee doen? Komt er een zomer en winter variant?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:50

Daar heb je wel een punt Kaspar. Maar zitten hier dezelfde hoeveelheid kruiden in als een paard in het wild opneemt per dag? of zijn de hoeveeelheden kleiner? want dat kan natuurlijk ook uitmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:16

dat is wel iets wat ik ook niet fijn vind en daarom zit ik wel te denken om de c4l af te wisselen met ander spul
(vito of/en dieetmix)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:20

@Cemlys; in de natuur neemt een paard bepaalde kruiden naar behoefte. Door C4L te voeren "dwing" je het paard al deze kruiden tot zich te nemen zonder dat het paard hier mss daadwerkelijk behoefte aan heeft. Zo ie zo heeft een paard in zomer en winter behoefte aan andere kruiden.

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:25

Ik heb twee zakken van drie kilo op proef, moet nog beginnen met voeren maar ik ben benieuwd wat het doet. Omdat mijn pony lichte spat heeft ben ik vooral benieuwd wat de werking daarop is...

Ravel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 00:02

ja het weer kan ook een rol spelen bij frissigheid. Maar misschien is mijn paard gevoelig voor een bepaald kruid? Vorig jaar had ze geen last van frissigheid bij kou. Ik ben gestopt en kijk of het nu veranderd.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:26

Ik meng het met de dieetmix van subli, bevalt erg goed!

melcior

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 02:00

Ik voer mijn paard de natural base van equifit...
En als ik het goed vergeleken heb zit daar nog minder in als bij het pavo voer... en het voordeel hiervan is ook dat de kruiden aangepast worden aan seizoenen..... ik ben wel heel benieuwd of er meer bokkers zijn en of ze nog steeds pavo voeren of weer terug zijn bij het oude voer. ...

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 08:25

In de natural base van equifyt zit 33,2% suiker + zetmeel, tegenover 9,4% bij de C4L.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 09:06

Ik voer het nog steeds, ik meng het met de dieetmix van subli

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:03

Die van mij worden er zeker niet drukker van eerder rustiger..Ik ben ook wel benieuwd of de kruiden nog afgewisseld worden per seizoen :j
Een van mijn paarden had al een poosje bultjes op haar hoofd en dat trekt nu opeens helemaal weg met care4life..Ze zal zowiezo wel ergens niet goed op reageren in het voer wat ik hiervoor heb gegeven,maar ben er nog niet achter wat het nou was..Het begon toen ik fibra ging voeren en daarna gaf ik marstall vito,dat ging een poosje iets beter dacht ik maar op het moment dat ze het niet meer wou eten kwamen er weer veel bultjes..Ben benieuwd of het nu wegblijft :)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:18

Het kruidengruis wordt hier ook helemaal opgelikt, hij vindt het echt lekker :)

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:21

De mijne eet het met hele lange tanden. Ik geef het samen met andere muesli en ze laat het staan terwijl ze de andere muesli normaal wel eet.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:34

Ik maak me eigelijk weinig zorgen om de kruiden, in het voorjaar gaan ze weer het land op en dan krijgen ze ook geen muesli meer, dus dan is de zomer mueslikruiden-vrij ;)