Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mirim schreef:Persoonliijk vind ik de WiesenFasern ook niet echt lekker voeren. Het is inderaad erg fijn. Wel heb ik het van de week verkocht aan iemand met shetlanders, omdat deze mensen de Cobs niet zouden gaan natmaken en ik ze niet het risico wilden laten lopen op een shet die stond te stikken.
Zelf voer ik de Cobs wel eens droog aan de pony's ( Whelsen) en het gaat prima. Ik maak ze ook wel nat, ik zie niet echt of ze nu liever nat of droog zouden hebben...ze eten het beiden met plezier.
Overigens kun je ze inderdaad makkelijk van te voren in de week zetten. Natuurlijk moet je er wel op letten dat de emmer schoon is en het geen dagen laten staan...je krijgt dan uiteindelijk wel schimmelvorming. Maar dat spreekt voor zich.
Mias schreef:Maris, voeradvies heb ik enkele weken geleden aangevraagd via de website van marstall, maar tot op heden nog geen reactie kegregen.
Advies heb ik trouwens meerdere keren aangevraagd. Daarom de vraag hier.
mirim schreef:singasong, ik weet het niet. Ik zet het weleens een nacht van te voren in de week en heb nergens last van. Een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van het weer. Als het warm en broeierig weer is zou ik het zeker niet te lang in de week zetten, maar een beetje water op de brokken op een frisse dag ( en die heeft Nederland veel) geeft naar mijn idee geen schimmel.
mirim schreef:Mias schreef:Maris, voeradvies heb ik enkele weken geleden aangevraagd via de website van marstall, maar tot op heden nog geen reactie kegregen.
Advies heb ik trouwens meerdere keren aangevraagd. Daarom de vraag hier.
Ik heb jouw vraag gelezen. Ik zou je aanraden om de Naturell te gaan geven, maar dit dan alleen met de gegevens die ik heb...een paard met zomereczeem. Ik weet niet wat voor arbeid jouw paard verricht en wat voor 'soort' paard het is.
Is het een sober ras dan zou je ook kunnen kijken naar de IJslander robuust muesli.
Maar de Naturell is een voer ontwikkeld voor o.a. paarden met huidproblemen.
De Corn zou ik je zeker niet aanraden.
Het is trouwens wel goed dat je hem/haar in de winter wat anders wil gaan voeren. Je maakt anders het lichaam 'lui'.
Overigens is het vreemd dat je nog geen antwoord hebt gekregen. Zelfs als de aanvraag niet helemaal duidelijk is krijg je in ieder geval een mailtje met de vraag voor eventueel wat meer informatie.