En een foto van vandaag. Dit heb ik voor elkaar gekregen met een graasmasker (greenguard) om op de weide en veel lange en pittige buitenritten. Hij draagt nu ook niet meer dagelijks zijn graasmasker.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mirtje27 schreef:Ik had al eerder foto's geplaatst. Da is gister geweest omdat ze heel erg kreupel was. Eerst vond hij haar wel goed maar later zei hij toc ze mag wel ongeveer 40 kilo afvallen.......
Maar hoe doe je dat als ze niet kan rijden.......
capopjekop schreef:mirtje27 schreef:Ik had al eerder foto's geplaatst. Da is gister geweest omdat ze heel erg kreupel was. Eerst vond hij haar wel goed maar later zei hij toc ze mag wel ongeveer 40 kilo afvallen.......
Maar hoe doe je dat als ze niet kan rijden.......
Ik heb in dezelfde positie gezeten met Grietje. Ze was bevangen, waardoor ze niet kon lopen en dus ook weer dikker werd (ze stond voordat ze hb kreeg al op dieet en werd ze beleerd voor de wagen en intensief gelongeerd, maar ze viel nauwelijks af). Daarna heb ik dus een groot deel van het hooi vervangen door graszaadhooi. Ze kregen dus wel dezelfde hoeveelheid ruwvoer, of zelfs meer, maar vielen wel af. In het begin kon ze door de pijn niet lopen (met een ijzertje is dit verholpen) en daarna ben ik het wandelen gaan opbouwen. Maar voordat ik met haar ging wandelen zag je al dat ze afviel. Volgens mijn smid moest er bij haar ook 50 kg af (denk achteraf dat het wat minder is geweest, maar dat is lastig te schatten). Nu 7 maanden later is ze op prima gewicht, ondanks haar hangbuik, die zal ik met werken weg moeten zien te krijgen.
WenMLove schreef:Aan het voeren kan ik niks veranderen
Robin schreef:Hallo,
Mijn verzorgfjord is ook echt te dik. Graasmasker helpt niet, die gooit hij af. De wei is al afgezet en wordt om de tijd een stukje groter gemaakt. Hij komt (bijna) elke dag in beweging en krijgt savonds een pluk hooi en wat brok. Maar het helpt gewoon NIET. Hij is nog steeds tonnetje rond. What to do?