Anoniem schreef:Ik heb net twee weken mijn nieuwe pony die heel fris en Kijkerig is..
Hoop niet dat t bij hem aan de vitalbix ligt..
Bij z’n vorige baas kreeg ie alleen gras en hooi...
Lijkt me echt sterk.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xyzutu2 schreef:Gezien de eerdere manier van reageren van Vitalbix-aanhangers vermoedde ik al dat jij ook alle redenen (voor zover het redenen zijn?) over je heen zou krijgen van waarom de stress bij je pony niet aan Vitalbix kan liggen: je pony heeft vast een vitamine/mineralengebrek opgelopen op de vorige stal en is nu dus niet druk en gestresst maar energiek, fit en gelukkig, het ligt vast aan het hooi, aan de wind, de temperatuur, de stal of het gebrek daaraan, en als het daar allemaal niet aan kan liggen dan ligt het gewoon aan je eigen verwachtingen want je kunt niet verwachten dat een gezonde pony braaf is als je haar niet voldoende aan het werk zet en bijvoorbeeld alleen grondwerkt.
Anoniem schreef:Nouja ik lees hier genoeg reacties van schrokkerige paarden dus “ lijkt me sterk”..... Tsja.
Maargoed ik voer de ton gewoon leeg hoor.
Vind t op zich een mooi voer dus hoop t door te kunnen blijven voeren.
Fris weer maakt weinig uit voor een dier dat al jaren 24/7 buiten loopt.
Art_Ificious schreef:Ik begin ook te twijfelen nu ik de verhalen lees dat sommige paarden juist actiever worden door vitalbix. Die van mij is actief/schrikkerig genoeg en krijgt nu 2x daags 1 schep maisvlokken (snijmais) en daarbovenop 1 schep aveve basisbrok. + hooi. Maar het hooi (voordroog vermoed ik) eet hij bijna niet, eet liever stro.
Art_Ificious schreef:Ik begin ook te twijfelen nu ik de verhalen lees dat sommige paarden juist actiever worden door vitalbix. Die van mij is actief/schrikkerig genoeg en krijgt nu 2x daags 1 schep maisvlokken (snijmais) en daarbovenop 1 schep aveve basisbrok. + hooi. Maar het hooi (voordroog vermoed ik) eet hij bijna niet, eet liever stro.