Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charo

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 00:03

Heeft iemand interesse in een nog aardig volle zak magnesium oxide van Welkoop? Ik heb deze niet meer nodig maar vind het zonde om weg te gooien. Misschien iemand die het wil gaan proberen en kijken of het werkt (en het werkt!). De zak is koel, droog en goed afgesloten bewaard. Ik woon in Dordrecht. Doe er maar een bod voor :)

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:37

Hallo Charo, ik heb wel interesse, echter woon ik in Friesland. Dat is nogal een end rijden. Weten jullie wellicht of de magnesium oxide nog bij de Welkoop te verkrijgen is? De medewerker van de Welkoop vertelde mij gister dat hij het niet meer kon bestellen.

Kelly08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 14:27

Marrit89 schreef:
Hallo Charo, ik heb wel interesse, echter woon ik in Friesland. Dat is nogal een end rijden. Weten jullie wellicht of de magnesium oxide nog bij de Welkoop te verkrijgen is? De medewerker van de Welkoop vertelde mij gister dat hij het niet meer kon bestellen.

Ik heb vorige maand in soest nog kunnen kopen. Zal dus per winkel verschillen.

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:08

Ik heb het vorige maand ook nog weer laten bestellen in Epe...
Daar is het geen probleem en wordt het met regelmaat ook voor veel andere besteld.

Jasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 23:45

Marrit89 schreef:

ik weet niet waar je in Friesland woont, maar Hayer Bethlehem in Wolvega verkoopt het. Je krijgt het los in een zakje van een kilo a 4.95.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 00:38

Welkoop Putten kon het niet bestellen, maar Harderwijk wel. Heb ik 1 keer gedaan, maar de fourage handel hier maalt zelf ook meel en dergelijke en die heeft zelfde zakken voor zelfde prijs. Altijd voorraad, dus wel zo makkelijk.

Ik zou dus verder kijken en informeren als het niet bij welkoop te krijgen is.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 06:02

Syl1612 schreef:
Marrit89 schreef:

ik weet niet waar je in Friesland woont, maar Hayer Bethlehem in Wolvega verkoopt het. Je krijgt het los in een zakje van een kilo a 4.95.

Daar zeg je wat, ik haal mijn voer ook bij Haye. Zal ik daar even kijken. Bedankt voor de tip!

BelleNaturel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:14

Ik heb net een zak magnesiumoxide gekocht. Ik geef maar 30g dus wie een aantal kg wil overnemen mag me een Pb sturen. Regio Mechelen, België.

carone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:35

Vraagje, heb hier een dichte pot magnesium staan, maar die is een half jaar over de datum.
Zou dat kwaad kunnen om nog te voeren?
Anders koop ik gewoon een nieuwe uiteraard!

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 13:39

Welk merk magnesium voeren jullie? Ik zie veel welkoop voorbij komen, maar de oxide versie wordt toch veel slechter opgenomen?

Iemand ook ervaring met de magnesium van Puur of Groene Os?

Welke zal het meeste effect hebben?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 13:44

Bloedtesten wezen bij mij uit dat die van de Welkoop prima opgenomen werd :)

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:31

Ik voer nu magnesium oxide welke ik bij de dichtstbijzijnde fourage vandaan haal. Werkt bij mijn merrie vele malen beter dan de magnesium citraten welke ik eerder heb gevoerd.

Kelly08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:38

Die van mij doet het ook prima op oxide. Reageert net zo goed als op de dure citraat

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:28

Ik heb de magnesium van paard natuurlijk. Ik merk dat mijn paard minder vetophopingen heeft als ik magnesium voer en hij loopt soepeler..

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 07:25

Ben er 1 week mee gestopt en heb weer een gespannen bijterig paard -O-
Zo raar, al die verschillende meningen en resultaten.
Hier was mijn eerste zak ook van paardennatuurlijk en hielp geen fluit, met de citraat is er duidelijk verandering.
Bij iedereen ist anders, raar vind ik dat :7

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 07:42

Wat een groot verschil dan mindful! Ik ga van paard natuurlijk bestellen en hopen dat het werkt. Ze was gisteren in stap heel werkwillig, maar zodra we aan draafden ging ze in de vlucht modus. Even doorgezet, maar het werd niet beter dus maar weer gaan stappen. Maandag liep ze echt ontzettend fijn en daarna kwam de ellende. Dat lijkt iedere keer zo, dat als ze fijn heeft gelopen, dat het de dagen daarna niet meer lukt. Het rare is dat ze met masseren (ik ben paardensportmasseur), niet vast aanvoelt.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:18

Misschien is het een idee om Vit. E (Zonder Selenium) bij te gaan geven. Wij doen dat ook en we merken dat het effect van een gespannen en gestrest paard veel minder is.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:56

AlexVB schreef:
Misschien is het een idee om Vit. E (Zonder Selenium) bij te gaan geven. Wij doen dat ook en we merken dat het effect van een gespannen en gestrest paard veel minder is.

Welk merk is dat? Ik zie overal vit E plus selenium.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:15

Horseflex verkoopt deze.
In combinatie met magnesiumcitraat zelfs in de aanbieding :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 00:04

Dankjewel!

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:11

Ik heb op aanraden van de da selenium + vit E gegeven. Doe ik nu zelfs nog. Maar dat haalt dus niet alles weg. Denk dat ik daar ook mee ga stoppen. Weet ook niet of selenium en magnesium bij elkaar gevoerd mag worden? Alles moet namelijk bij elkaar in 1 bak slobber.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:36

igor001 schreef:
Ik heb op aanraden van de da selenium + vit E gegeven. Doe ik nu zelfs nog. Maar dat haalt dus niet alles weg. Denk dat ik daar ook mee ga stoppen. Weet ook niet of selenium en magnesium bij elkaar gevoerd mag worden? Alles moet namelijk bij elkaar in 1 bak slobber.

Misschien eens alleen Vit. E geven zonder de Selenium. Het blijkt namelijk zo te zijn dat er in het ruwvoer toch al ruim voldoende Selenium zit. Zo geven wij op advies alleen de Vit. E in combinatie met de Magnesium. Hierdoor zijn ook wij bij Horseflex uitgekomen omdat zij tot nu toe de enige zijn die Vit. E Zonder Selenium aanbieden.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:43

Ik voer sinds ik denk 2 maanden magnesium bij aan m'n paard. Hij is/was behoorlijk nerveus maar sinds ik het voer is hij ontzettend veranderd! Alsof impulsen op een rustigere manier binnenkomen.

Het enige nadeel aan magnesium vind ik dat het best wel aan de prijs is. Mijn eerste pot (merk weet ik niet meer, stond een zwart paard op) was magnesiumcitraat. Hier deed hij het heel erg goed op! Nu was hij op en heb ik bij de welkoop Magnesium van Subli gehaald. Hierover is mijn paard niet erg te spreken haha. Je moet vrij veel geven en het ruikt flink zoet. Ook heb ik het idee dat het minder werkt.
Ik vroeg mij af wat een goedkopere en goede variant magnesium is. Ik las in dit topic over Magnesium gries? Is dat een optie?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:30

De gries is dacht ik van de welkoop?

Ik heb magnesium van horseflex. Vind de prijs erg meevallen.

Ben laatst ook vitamine e tegen gekomen zonder selenium.
Die zou iets goedkoper zijn, maar moest je veel van geven. (Omgerekend nog steeds goedkoper).

Dus ik blijf lekker bij die van horseflex. Over beide tevreden

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 12:22

Phen schreef:
Ik voer sinds ik denk 2 maanden magnesium bij aan m'n paard. Hij is/was behoorlijk nerveus maar sinds ik het voer is hij ontzettend veranderd! Alsof impulsen op een rustigere manier binnenkomen.

Het enige nadeel aan magnesium vind ik dat het best wel aan de prijs is. Mijn eerste pot (merk weet ik niet meer, stond een zwart paard op) was magnesiumcitraat. Hier deed hij het heel erg goed op! Nu was hij op en heb ik bij de welkoop Magnesium van Subli gehaald. Hierover is mijn paard niet erg te spreken haha. Je moet vrij veel geven en het ruikt flink zoet. Ook heb ik het idee dat het minder werkt.
Ik vroeg mij af wat een goedkopere en goede variant magnesium is. Ik las in dit topic over Magnesium gries? Is dat een optie?

Die van equipower is ook niet achterlijk duur, en mijn paard is er gek op.