Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:25

Hier nog steeds paarden die er super uitzien, mooi stabiel gewicht hebben en lekker in hun vel zitten. Vin ze braver dan op de brokken die ik hiervoor had, dus ben erg tevreden.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:40

Hier ook geen problemne, zelfs een paard met chronische problemen met het gebit gaat prima!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:46

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:05

Hier vandaag weer een zak gehaald,de paarden eten het nog steeds graag en zien er mooi glanzend uit. Tot nu toe nog erg tevreden.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:25

Hm, ik had eventjes gemaild naar Pavo of mijn combi Podogrow/Care4Life voor mijn bijna driejarige Lusitano okee was. C4L was okee, maar Podogrow kon mogelijk gezondheidsproblemen veroorzaken omdat er veel eiwitbouwstenen inzitten die mijn paard misschien niet meer nodig had.
Nu is Figo nog volop aan het groeien na zijn achterstand, dus het leek me dat hij die ondersteuning wel nog kan gebruiken.
Wat denken jullie?

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:33

Ik zou toch het advies van Pavo volgen nu, of een goede arts die ook alternatief kijkt(a la Laarakkers etc) een vragen het voer door te meten wat geschikt is. Je vraagt nu bij Pavo advies, blijkbaar heb je daar vertrouwen in. Ze adviseren nu iets wat je niet verwacht had. Ik zou uitkijken met overal(zoals hier) advies te vragen. Succes

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:36

Hier zitten ook mensen die weten wat ze doen, vandaar dat ik het hier nog eens check. Waar ik het voer koop, kennen ze Figo en daar zeiden ze dat hij nog wel wat extra ondersteuning kan gebruiken. Dat was ook de mening van de DA. Bij Pavo heb ik online een vraag gesteld, en ik denk dat ze daar zijn afgegaan op zijn leeftijd.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:42

Ik denk dat je er beter aan doet om de voedingsdeskundigenlijn van Pavo te bellen.

Natuurlijk zijn er mensen die deskundig zijn op het gebied van voeding op bokt, maar voor een goed advies zul je heel wat meer informatie moeten geven dan dat je tot nu toe deed. Het heeft helemaal geen zin om allerlei oplossingen of adviezen te geven zonder dat je het naadje van de kous weet wb de achtergronden en gezondheidstoestand van het paard.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:51

Ik vraag hier niet enkel advies hoor, de DA is volledig op de hoogte van de achtergrond van mijn paard en die vraag ik heel regelmatig advies (en die kan zich vinden in de mix die hij nu krijgt), net als de verdeler van het voeder. Ik stel me gewoon wat vragen bij een dergelijke online voedingsadvies, waar ze wellicht gewoon zijn afgegaan op de leeftijd van mijn paard.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:23

De meeste DA's zijn geen voedingsdeskundigen en tja, wat hun reactie op vragen via de 'online' betreft.. ik denk dat de antwoorden aangepast worden aan de vraag én vooral de informatie die verstrekt wordt. En als je info niet compleet is dan blijft het voor iedereen vissen in het donker :))

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 12:30

Ze geven bij Pavo advies aan de hand van de informatie die ze krijgen.
Hoe uitgebreid heb je je case toegelicht over groei-achterstand, etc? Heb je dat niet gedaan, dan is je advies daar ook niet op gebaseerd, maar idd alleen op een 'standaard' paard van die en die leeftijd.

Er zitten kundige mensen achter de adviezen, maar ze kunnen niet raden wat de achtergrond van een paard is.

Als je wel uitgebreid de achtergrond beschreven hebt, en je advies krijgt wat je niet verwacht, zou ik eerst terugreageren naar pavo met vraag om extra uitleg, omdat het een ander advies is dan je d'arts geeft en je voerverkoper.

Edit: wat jannepauli zegt, dus.
En dan is de telefoon pakken en pavo bellen idd een heel wijs advies, dan kun je toelichting geven op de achtergrond.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:48

Bedankt voor het meedenken, dames, maar in mijn eerste mailtje heb ik zijn volledige achtergrond geschetst. Daarop kreeg ik een vrij algemeen advies. Toen ik concreet vroeg naar Podogrow en Care4Life hoorde ik wat ik hierboven schreef. Daarop heb ik nog eens gereageerd en vermeld dat hij na zijn achterstand nu een inhaalbeweging lijkt te maken en of ik dan toch nog even Podogrow kon voederen. Sindsdien geen reactie meer.
Ik geloof best dat Pavo deskundig advies kan geven, maar ik blijf hier toch wat op mijn honger zitten. (Paard niet, wees gerust ;) )

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:09

Dus... telefoon pakken!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:18

Ik heb net een PB-conversatie gehad met een Pavomedewerker, n.a.v. mijn posts. We hebben de situatie nu nog eens helemaal doorgenomen, en zij vond dat de combinatie voorlopig wel nog kon. Wel de urine in de gaten houden, als die donkerder wordt, betekent dat dat hij de eiwitten niet meer voldoende opneemt.
Ik ben er dus uit :) Ik voeder hem nog de combi tot de ton leeg is (en met half schepje PG en een half schepje C4L duurt dat nog wel eventjes), en daarna schakel ik over!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:29

Ik zou het wel goed in de gaten houden inderdaad, te rijk voeren is ook niet goed...

Toen ik mijn 2 jarige bij de opfok ophaalde adviseerden zij om hoofdzakelijk ruwvoer te geven en weinig tot geen krachtvoer...

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:40

Nee klopt, hij krijgt per dag ook maar een klein schepje. Figo kan wel nog wat extra's gebruiken voor hij eruit ziet als Ferro :)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:46

Ik denk dat ze heel voorzichtig zijn met adviezen en liever iets te lichts adviseren als ze er zelf niet bij zijn en het paard niet dagelijks zien. Als je tijdelijk van dat rijke voer geeft zijn de ogen van degene die voert natuurlijk erg belangrijk.

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:23

Tanden zijn prima in orde hoor, pas de tandarts geweest en ik voer normaal Cerevit. Ik heb het alleen bij care4life gehad.

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:17

Ik krijg binnenkort 2 zakjes van 3 kilo opgestuurd om te proberen.
Voer spreekt mij voornamelijk aan voor mijn jeukerd. Wat hij precies heeft is nog niet duidelijk, maar we're working on it.
Daarom ben ik op zoek naar ervaringen met jeuk-paarden icm care4life. :)

Daarnaast heb ik nog een pony die eigenlijk aan de te dikke kant is. Ze hebben vrijwel onbeperkt ruwvoer tot hun beschikking, en krijgen nu beide ongeveer een kwart kilo van de grasbrok Formula4Feet van Equilife. Dit wil ik gaan vervangen door care4life.
Nu staat er als advieshoeveelheid ongeveer een kilo voor een normaal paard. Ik heb een shire in zijn beginjaren. Denk dat hij rond de 700 kilo zit nu. Is het dan de bedoeling dat ik hem meer dan een kilo geef?
Wat gebeurt er als ik hem gewoon een halve kilo geef in plaats van de F4F? Het gaat mij meer om de extraatjes die ze eruit halen, maar moet je daarvoor per se de advieshoeveelheid voeren?
Ze verrichten weinig arbeid op het moment, staan de hele dag wel buiten, s nachts binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:44

Ik ben al vanaf eind december met mijn pony aan het kwakkelen met hoest...
Ook toen begon ik met c4l...er zal toch geen verband tussen die 2 zijn??

edit:hij hoest niet tijdens eten ofzo...
en er zat/zit wel slijm vast..

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:47

Anoniem schreef:
Ik ben al vanaf eind december met mijn pony aan het kwakkelen met hoest...
Ook toen begon ik met c4l...er zal toch geen verband tussen die 2 zijn??

edit:hij hoest niet tijdens eten ofzo...
en er zat/zit wel slijm vast..

Geef je kuil of hooi?? Kan ook stof zijn in het hooi..... Als ie wel vaak en lange tijd hoest misschien eens hooi nat maken en tijd aankijken. Als ie hooi krijgt natuurlijk :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:51

Ik heb mijn shet met zomereczeem volledig op de C4L staan. Het is nu nog geen schuurseizoen, maar ben heel benieuwd hoe hij zich straks gaat houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:56

Ik heb hooi enkele weken geweekt en ben sinds eergisteren over op droog voordroog.
Denk ook niet dat het door c4l komt...maar vond het opeens zo typisch.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:04

Ik denk ook niet dat een paard gaat hoesten door care4life..Mijn oudere merrie heeft chronische luchtwegproblemen en zij reageert heel goed op care4life wat betreft haar luchtwegen...Ik ga voor haar wel weer wat anders bijgeven omdat het wat moeilijk weg te krijgen is voor haar,maar dat is nu zowiezo moeilijk voor haar omdat ze al een aantal tanden en kiezen mist..

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:36

Ik ben voor mijn jonge merrie vorige week ook overgestapt op C4L. Ze krijgt een kwart schepje per dag, naast ruim ruwvoer (en vindt het heerlijk!). Mijn ruin doet het er nog steeds goed op (vanaf december, een halve schep per dag) en wat mij opvalt, is dat hij ondanks zijn enorme spierbevangenheid van eind oktober mooi in de spieren de winter uit gekomen is. Niks ingevallen, mooie ronde kont, goed in zijn vel en plenty energie :)!