Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_bobar

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:51

Dan is de corn super! Die zet makkelijk aan. De mijne was altijd mager totdat ik corn ging voeren met een paar weken zie je al resultaat. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:03

ja ik denk dat ik corn maar ga bestellen.
had van een lieve bokker al een envelopje gekregen met corn en hij vond het lekker....

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:17

Ja het werkt erg goed om ze voller te krijgen. Die van mij ziet er echt top uit, ook qua vacht :)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:22

Voert iemand ook die wiesencobs?
En die droog variant daarvan... wiesenfaser of zo?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:37

Ik heb beide maar de droge variant vind ik niets dus ga weer trug naar de cobs.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:48

ik vindt de droge variant ook niks
is veel te fijn en ze eet het niet met van who wat lekker!!!
denk dat het laatste maar weggooi
dacht ideale oplossing om puur dat ze niet overgeslagen wordt maar helaas
de cobs lijkt beter maar hoe zit dat met verstoppingen als je het droog voert?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:14

Ik heb van de zomer onze shet bijna zien stikken in een wiesencob, zal wel toeval zijn maar schrok me rot. Voer dus niet meer droog. Week s morgens voor s avonds.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:31

Ik voer het weleens droog aan mijn volwassen pony's een paar. Dat gaat prima. Maar mijn jonge pony gaat het niet droog. Die voer ik het absoluut niet meer.
Zelf heb ik nog een beetje wiesencobs staan, maar als de zak leeg is koop ik geen nieuwe. Ik zie geen meerwaarde meer in het voeren ervan.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:52

de droge variant ( wiesen fasern ) moet je toch ook nat maken ? Staat wel op de site ..... Is trouwens volgens mij ook meer bedoelt voor paarden die niet goed kunnen kauwen.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:42

ik voer de wiesen fasern droog

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:44

Dribbelkont schreef:
ik voer de wiesen fasern droog

En het is geloof ik heel fijn gesneden he ?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:58

Mijn pony heeft haar eten vrij snel op, dus vandaar dat ik aan 1 van die 2 soorten dacht.

Probleem is dat ik niet zelf voer, dus de natte variant is wel een beetje lastig.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:59

Maris schreef:
de droge variant ( wiesen fasern ) moet je toch ook nat maken ? Staat wel op de site ..... Is trouwens volgens mij ook meer bedoelt voor paarden die niet goed kunnen kauwen.

Het is de losse variant van de wiesencobs. Je hoeft het niet 'nat' te maken maar ik doe het wel, zodat de supplementen er beter aan blijven plakken ;)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:10

Ik maakte de nieuwe variant ook nat, voordeel was dat gelijk klaar was maar deed er veel korter mee.

Ik vind t super voer, wat extra ruwvoer, geef er maar weinig van, 1/2 schepje en daardoor half schepje muesli en force.
Onze oude man krijgt 2 x per dag wc, force en halfje slobber.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:12

Kan ik de wiesencob ook klaar maken en dan in een bakje klaar zetten voor de volgende dag bijvoorbeeld?
Of bederft het dan?

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:05

kan iemand mij vertellen hoeveel zetmeel er zit in de marstall sinfonie? is namelijk nergens te vinden... ben erg benieuwd hiernaar

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:21

Stal_Fiore schreef:
Kan ik de wiesencob ook klaar maken en dan in een bakje klaar zetten voor de volgende dag bijvoorbeeld?
Of bederft het dan?

Ja dat doe ik ook

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:49

Persoonliijk vind ik de WiesenFasern ook niet echt lekker voeren. Het is inderaad erg fijn. Wel heb ik het van de week verkocht aan iemand met shetlanders, omdat deze mensen de Cobs niet zouden gaan natmaken en ik ze niet het risico wilden laten lopen op een shet die stond te stikken.
Zelf voer ik de Cobs wel eens droog aan de pony's ( Whelsen) en het gaat prima. Ik maak ze ook wel nat, ik zie niet echt of ze nu liever nat of droog zouden hebben...ze eten het beiden met plezier.
Overigens kun je ze inderdaad makkelijk van te voren in de week zetten. Natuurlijk moet je er wel op letten dat de emmer schoon is en het geen dagen laten staan...je krijgt dan uiteindelijk wel schimmelvorming. Maar dat spreekt voor zich.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:52

DarkChristal, voor jouw paard is dan denk ik de Corn een hele goede. Overigens wil het wel gebeuren dat ze de eerste dagen wat drukker zijn, maar dat stabiliseert zich met een week, hooguit twee weken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:48

Mirim,dankjewel.
twijfel nog wat tussen Corn, of maiscobs(agrobs..)of eh....van Marstall het losse maisproduct.

LotteB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:01

Ik voer onze paarden wortel en bieten vlokken van Olewo, doen ze het ook erg goed op, goed voor de vacht, bevatten alle noodzakelijke vitamines en mineralen en is 100% natuurlijk. Kan zowel droog als nat gevoerd worden. Ze vinden het ook nog eens super lekker.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:04

Anoniem schreef:
Mirim,dankjewel.
twijfel nog wat tussen Corn, of maiscobs(agrobs..)of eh....van Marstall het losse maisproduct.

De vraag is of de maiscobs dezelfde verhoudingen hebben in de vitaminen en mineralen e.d. Het gaat niet alleen om de maisverhouding waardoor de Corn zo goed bevalt. Het is de hele samenstelling van het voer.
Let er op als je veel mais voert of zelfs alleen mais dat het zeer slecht is voor de botopbouw. Alleen mais voeren werkt botontkalking in de hand.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:18

Mijn pony krijgt de Corn met Symfonie gemengt :) Mik 2 zakken in een grote ton en mengen maar!

Corn krijgt hij omdat hij nu weer intensiever getraind wordt. Hij heeft 1 jaar weinig gedaan en kreeg toen robuust en nu dus cornmuesli. De Symfonie krijgt ie omdat ie soms wat last heeft van hoesten tijdens het rijden en omdat hij altijd moeilijk verhaart. Daarnaast de force zodat ie zeker alle vitamientjes heeft!

Sinds ie op marstall staat heeft hij zo'n prachtige vacht! Glanst aan alle kanten! (http://94.100.124.134/1432400001-143245 ... _XyeG.jpeg) Ook met rijden merk ik echt verschil!

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:21

Hallo, zouden jullie mij een advies kunnen geven:

Mias schreef:
Hallo iedereen,

Ik voer marstaal eczeem muslie met de bijhorende supplement de eczeem plus. Aan mijn merrie met zomereczeem.
Mijn voer begint op te raken en ik wil graag een andere marstall muslie in de winter gaan geven. In de zomer wel weer terug gaan naar de eczeem. Want dat gaat bij mijn merrie super!
Ik heb een aantal weken geleden een voeradvies gevraagd bij marstall, maar tot op heden geen reactie gekregen.

Maar mijn vraag, wat voeren jullie in de winter aan marstall voer? Ik hoor veel verhalen over de vito en de force en de corn. Wat is jullie ervaring, welke zou ik het beste kunnen gaan voeren? Mag ook een andere marstall zijn.

Alvast heel erg bedankt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:21

Mias , gewoon advies vragen bij marstall zelf !