Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:03

Hier hebben we een spaarsysteem bij de lokale winkel maar die kortingsbonnen kun je niet inwisselen voor voer alleen spullen. Paardenspullen hebben ze niet echt, alleen voer en vlas. Wel andere huisdierspullen dus onze hond heeft een overschot aan speelgoed en de laatste tijd doen we er niks meer mee. Ik kan helaas ook maar beperkt muis en ratvrij opslaan of ik zou in huis een opslag moeten creëeren. Maar vind die zakken in de auto al stinken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:02

de welkoop heeft de laatste tijd juist wel erg vaak 20% korting op een product naar keuze.
even aanmelden met je kaart en mailtjes ontvangen,dan scheelt het toch weer wat op een zak voer.

Dispar_Vulgo

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:20

Ik ben een tijd terug al overgestapt van Pavo vital (55 euro voor 20kg) naar marstall force (45 euro voor 20kg).
Alleen jammer dat grote voerzakken niet meer (goedkoop) per post gestuurd worden, dus afhankelijk wat de lokale winkels hebben.

In de zomer voer ik wel pavo fibrebeet ipv seniores priores, want het gemak van veel korter weken (45 min ipv 3 uur) is me de extra kosten wel waard.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 22:45

ellepel schreef:
de welkoop heeft de laatste tijd juist wel erg vaak 20% korting op een product naar keuze.
even aanmelden met je kaart en mailtjes ontvangen,dan scheelt het toch weer wat op een zak voer.

Dit inderdaad, dat ga ik vanaf nu ook doen. Dan betaal ik volgens mij weer de oude prijs, volgens mij is het met 20% gestegen bij de Pavo Nature's Best.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 07:51

ellepel schreef:

Ik haal elke x hondenvoer als het bij de welkoop in de aanbieding is.
Wij voeren smolk.
En die is goed duur geworden.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 08:11

Dispar_Vulgo schreef:
Ik ben een tijd terug al overgestapt van Pavo vital (55 euro voor 20kg) naar marstall force (45 euro voor 20kg).
Alleen jammer dat grote voerzakken niet meer (goedkoop) per post gestuurd worden, dus afhankelijk wat de lokale winkels hebben.

In de zomer voer ik wel pavo fibrebeet ipv seniores priores, want het gemak van veel korter weken (45 min ipv 3 uur) is me de extra kosten wel waard.

Meestal kan je de zakken wel gewoon bestellen ipv afwachten of ze wel of niet hebben.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 08:32

OleJon schreef:
Subli senior priores is in een korte tijd ook een paar euro bijgekomen. Volgens mij anders 12.94 en nu 17.95.
En de subli basibrok ook een stuk duurder. De Tinker en de shet hebben eigenlijk geen brok nodig. Maar ja, beetje sneu als het oudje wat heeft en de andere niks.

Wat wel opvalt is dat de andere diervoeding niet zo snel stijgt als
Het krachtvoer voor paarden. Terwijl de grondstoffen veel overeenkomen.

Wat ik wel een serieus probleem vind, nu er veel boeren moeten verdwijnen. Zal het ruwvoer aanbod ook kleiner worden en daarom ook een stuk duurder

Het kippenvoer is ook heel wat duurder geworden. Waar wij vroeger voor de jonge kuikens amper 11 euro betaalden voor een zak van 25 kilo kuikenmeel betalen we nog ruim 15 euro voor en dat dan nog rechtstreeks bij de fabrikant vandaan. Versele kippenvoer (cavalor is hun paardenmerk) is ook flink duurder geworden. Idem voor het duivenvoer en het schapenvoer.

iederere soort van dierenvoer is flink gestegen in prijs. Van merk wisselen heeft geen zin want de kwaliteit is er dan ook maar naar en moet je meer voeren om je dieren in dezelfde conditie te houden dus komt even duur of misschien zelfs duurder uit.

Ik verander niet van merk. Mijn paarden krijgen zowiezo niet veel krachtvoer en daarnaast een balancer en voor de rest eigengewonnen ruwvoer.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 08:38

Dees schreef:
OleJon schreef:
Wat ik wel een serieus probleem vind, nu er veel boeren moeten verdwijnen. Zal het ruwvoer aanbod ook kleiner worden en daarom ook een stuk duurder

Het zijn niet veel boeren die moeten verdwijnen, het gaat om de veepopulatie, die moet krimpen.
Het kan zomaar zijn dat er veel meer gras vrijkomt.

Dat gaat vrees ik ingepalmd worden door Natuurverenigingen om dan goedkoop die grond aan te kopen en er een natuurgebied van maken (om dan de volgende boer in de problemen te brengen omdat die plots in een rode zone ligt. Gewiekste mannetjes die van natuurverenigingen.)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 12:49

Mijn hooi komt van een stichting met natuurbehoud.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 14:23

Hier in Spanje duidelijk ook! Gisteren een nieuwe bestelling voer (hooi en Pavo brokjes) gekregen en ik vond het zo'n groot bedrag.... zak pavo condition zit nu over de 20 euro. Tijd om uit te kijken naar een alternatief, wat hier qua verkrijgbaarheid nog best een uitdaging is
(het is vaak óf Pavo, óf zeer lage kwaliteit boerderijbrok, meer keuzemogelijkheid is er vaak niet)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 16:35

Castellon schreef:
Hier in Spanje duidelijk ook! Gisteren een nieuwe bestelling voer (hooi en Pavo brokjes) gekregen en ik vond het zo'n groot bedrag.... zak pavo condition zit nu over de 20 euro. Tijd om uit te kijken naar een alternatief, wat hier qua verkrijgbaarheid nog best een uitdaging is
(het is vaak óf Pavo, óf zeer lage kwaliteit boerderijbrok, meer keuzemogelijkheid is er vaak niet)

Zit nog aardig wat verschil dan voor de pavo condition met Nederland dan

Kun je niet aan horsefood komen?

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 06:30

Dat gaat vrees ik ingepalmd worden door Natuurverenigingen om dan goedkoop die grond aan te kopen en er een natuurgebied van maken (om dan de volgende boer in de problemen te brengen omdat die plots in een rode zone ligt. Gewiekste mannetjes die van natuurverenigingen.)[/quote]

Ze willen alleen maar de grond om huizen te bouwen
Ze willen 1 grote stad van Nederland maken

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 07:37

Ik heb het gisteren beetje uitgezocht en ik ga kijken of ik niet zelf pulp, zemelen, luzernebrok en misschien nog wat sojaschroot kan mixen met een vitaminebrok ipv de senior priores. Dat zou toch wel stuk moeten schelen en ik denk dat ik hoger in eiwit uitkom dankzij de luzerne wat ook niet verkeerd is. Ook denk ik dat een losse vitaminebrok misschien completer is.
Hooi zie ik nu juist overal goedkoop aangeboden worden maar dat krijgt hij amper weg helaas.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 08:37

En niet relevant voor dit topic ook.

Zelf
Samenstellen van voer kan zeker goedkoper zijn, afhankelijk van hoeveel je voert en wat die losse zakken kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:43

Het kan ook lonen te kijken wat je voert. Ik ga pavo condition 1 kilo met daarnaast nog hartog comfort als aanvulling omdat je geen 3 kilo krachtvoer geeft. Paard komt energie te kort op 2 kilo condition gaat het wel beter maar dat effect bereik je ook met een 3 kwart pavo performance.. dat is dan in verhouding vele malen goedkoper voor mij.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:53

Citaat:
Citaat:
Spenk schreef:
OleJon schreef:
Ze hebben maar 1 doel. Ze willen van de Benelux 1 grote wereld stad maken.
Daarom moeten de boeren ook wijken onder mom van " stikstof".
Paarden houden zal straks in verleden tijd behoren

https://www.tristatecity.nl/

Ga lekker ergens anders je complottheorieën verkondigen.

Heeft niks met complot uit te staan.
Is een gewone site van de EU.
Je kan het zo opzoeken

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 10:09

FleurVP schreef:
Ik heb het gisteren beetje uitgezocht en ik ga kijken of ik niet zelf pulp, zemelen, luzernebrok en misschien nog wat sojaschroot kan mixen met een vitaminebrok ipv de senior priores. Dat zou toch wel stuk moeten schelen en ik denk dat ik hoger in eiwit uitkom dankzij de luzerne wat ook niet verkeerd is. Ook denk ik dat een losse vitaminebrok misschien completer is.
Hooi zie ik nu juist overal goedkoop aangeboden worden maar dat krijgt hij amper weg helaas.

Vergis je niet wat losse zakken kosten.
Bij mij
Pulpbrok 25 kg 12.25
Zemelen 10 kg 9,95
Luzernebrok hartog 12,95
Luzernebrok Metazoa ( hoger eiwit 23% ) 23,95
Sojaschroot weet ik de actuele prijs niet op dit moment.

Oh en dan nog je losse vitamine korrel

Onze senioren slobber is 18 kg 14,30 euro

Of dat zelf mengen nou echt goedkoper word. Ik betwijfel het.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 10:22

Do horse gaat opruimen alles flinke kortingen
Heb gister wat olie besteld en supplement die ik paar x per jaar moet geven ter ondersteuning

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 11:06

Goeie tip!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:13

trustHim schreef:
Castellon schreef:

Zit nog aardig wat verschil dan voor de pavo condition met Nederland dan

Kun je niet aan horsefood komen?

Ja, ik woon vrij afgelegen, dus dat maakt dingen soms wat onhandiger. Ik bestel mijn brok nu waar ik ook mijn hooi van krijg. Dat is praktisch, maar qua prijs dus niet meer zo fijn. Ze hadden ooit een fijn alternatief qua brok maar dat is er al twee jaar uit.
Eens even rondkijken. Er gaat hier heel veel niet via internet maar gewoon lokaal nog, dus soms wat langer zoeken.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 12:54

Misschien dat je in Spanje bijvoorbeeld wel weer net wat makkelijker aan iets van granenmix kan komen?

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 13:02

Welke seniorenslobber geef je baudyh?

Ik voerde de laatste tijd (naast hooi, Fiberforce (Cavalor) en een kleine hoeveelheid van een balancer (momenteel Metazoa)) een mengeling van Speedibeet (Pavo), Fibrenuggets (Pavo) en dan als derde ingrediënt altijd iets als luzernepellets (Metazoa), esparcettepellets (Metazoa) of Myo Protein Flakes (Agrobs).
Een zak Speedibeet van 15 kg kost nu een dikke 21 €. Ik moet bekennen dat ik niet weet wat die enkele maanden terug juist kostte maar volgens mij toch aanzienlijk minder?
Ik vond de Nutrimash van Vitalbix altijd wat duur om permanent te geven, maar nu heb ik het toch besteld (25,5 € voor 14 kg), omdat ik het prijsverschil met de speedibeet niet meer de moeite vind om zelf te mengen. Besparen doe ik er natuurlijk niet mee.
Als ik tegen de winter weer grotere hoeveelheden zou moeten geven, dan ga ik denk ik voor de bietenpulp en de luzernebrok van Roosens, die zijn sinds kort verkrijgbaar in de voederwinkel waar ik altijd ga en die zitten een stuk lager qua prijs.
De Fiberforce is ook elke keer duurder, maar die houd ik voorlopig aan, al zou ik eens moeten bekijken of ik de Red Fibre van D'Hooghe ergens zou kunnen kopen in de buurt, dan ga ik daar op over.

Edit: de tegenhanger voor de Speedibeet van Mijten, de 10 Minute Beet, zit nu op 14,75 € voor 15 kg zie ik. Ook nog een mooi alternatief dus.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 14:18

Eerst dacht ik nog: wat een onrust geeft dit topic. Toen toch maar besloten voor alle dieren voor de komende 6 maanden voer in te slaan en met de nieuwe winterdekens ook maar niet te wachten of er nog korting komt.

Zien we het over een half jaar wel weer verder :D

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 14:33

Voor degene die wat zoeken om het paard dikker te krijgen of te houden, zelf geef ik masters senior slobberbrok en heb daar eigenlijk betere resulaten mee dan seniores priores of pavo fiberbeet/speedibeet
Hoeft ook maar 1 uur te weken deze kost op dit moment € 17,63 , moet wel zeggen dat masters/voermeesters/subli vrij regelmatig kleine wijzigingen doorvoert

Marsie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 15:52

Goeie tip, bedankt