Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Voer naast ruwvoer dagelijks 150 gram Pavo InShape per 100 kilo lichaamsgewicht als je het Pavo InShape Program volgt en bezig bent om je paard te laten afvallen. Voor een pony (300 kilo) komt dit neer op 450 gram per dag, voor een paard (600 kilo) op 900 gram per dag. Verdeel indien mogelijk over meerdere voerbeurten per dag.
Dagelijks advies: 150 gr/100kg lichaamsgewicht
Schepinhoud:
1 volle Pavo voerschep InShape bevat circa 830 gram
Faya__ schreef:Ik voer het nu een tijdje. Weet niet of ik er mee door blijf gaan maar ik vind het in de basis wel een heel mooi product en het is zeker goed gemengd. Ik ben absoluut niet bang om zeer wisselend te voeren.
superpony schreef:Maar dit is eigenlijk geen losse vitamine korrel, dus een andere keus die mensen maken.
Als je die vit korrel wilt voeren en hoog in eiwitten kan je dat zelf heel eenvoudig en gepast voeren door de vital en een eiwitrijk voer te mixen. Is nog goedkoper ook.
Prince schreef:superpony schreef:Maar dit is eigenlijk geen losse vitamine korrel, dus een andere keus die mensen maken.
Als je die vit korrel wilt voeren en hoog in eiwitten kan je dat zelf heel eenvoudig en gepast voeren door de vital en een eiwitrijk voer te mixen. Is nog goedkoper ook.
Ik geef de marstall force als vitaminekorrel met twee handjes agrobs alpengrun voor de lekker erdoor. Ik zou graag aanvullen met wat extra eiwit. Wat voor voer kan ik daarvoor dan het beste nemen?
superpony schreef:Je zou kunnen beginnen met lucerne, afhankelijk van hoeveel eiwit je wil voeren en waarvoor. Cooltsnace Copra is ook een mooi en eiwitrijk product, maar zou ik alleen geven als lucerne niet kan, je er teveel van moet geven etc
Prince schreef:superpony schreef:Je zou kunnen beginnen met lucerne, afhankelijk van hoeveel eiwit je wil voeren en waarvoor. Cooltsnace Copra is ook een mooi en eiwitrijk product, maar zou ik alleen geven als lucerne niet kan, je er teveel van moet geven etc
Luzerne geprobeerd maar ze kan er niet tegen. Wordt heel jeukerig en fel. Vergeten te vermelden.
Dan dus Copra, ken dat niet.
Muze schreef:Maar als ik t goed begrijp zou je in shape bijna als een soort “ vitaminebrok deluxe “ kunnen voeren en voor paarden die wel lopen en niet dik zijn, er wat bij geven?
Cemlys schreef:Ik ga hem even proberen, pony is de laatste weken zo hard gegroeid, droog, weinig gras sn dus een overload aan suiker, dat heeft haar weer genekt. Ze staat nu weer op de paddock met hooinet. Ga even een zakje inshape halen. Misschien fijn om fotos te delen van het afvalproces? Het is een welsh pony die nu op bcs 9 zit zo n beetje
xLiez schreef:Cemlys schreef:Ik ga hem even proberen, pony is de laatste weken zo hard gegroeid, droog, weinig gras sn dus een overload aan suiker, dat heeft haar weer genekt. Ze staat nu weer op de paddock met hooinet. Ga even een zakje inshape halen. Misschien fijn om fotos te delen van het afvalproces? Het is een welsh pony die nu op bcs 9 zit zo n beetje
Ik heb in het begin ook een foto gemaakt en als deze zak op is maak ik weer een foto!