Horse complete kruiden mixen

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6063
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 16:27

Hier de foto's van beide
Afbeelding
Afbeelding

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 16:30

De appelazijn en lijnzaadolie zou je dan nog moeten halen

Ze gaf bij mijn wel advies biologisch appelazijn en liefst ongefilterd. Kost paar euro in een natuurwinkel

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6063
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 16:41

hmm oke dan is het goed dat ik al lijnzaadolie in huis (stal) heb :D

Echter appelazijn gaat een ander verhaal worden vrees ik :( ik had bij mijn bestelling van de metazoa wel appelazijn kunnen bestellen zie ik nu maar dat was dan wel een beetje dubbel zoveel geweest als wat ik nodig heb.
Zit er verschil tussen appelazijn die je in bijv de supermarkt kan kopen en een specialere paarden appel azijn? (geen idee overigens of ze het hier uberhaubt in de supermarkt hebben al zijn fransen wel wat meer fan van azijnen volgens mij)

Prince

Berichten: 2455
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:12

Ik had ook appelazijn bij mijn kruiden advies. Heb het bij Holland & Barrett besteld. Biologische troebele appelazijn, twee voor de prijs van één. Aanbieding geldt volgens mij nog.
En alletwee mijn pony's vinden het erg lekker, scheutje appelazijn erdoor. De ene staat altijd nog haar mond na te likken en emmer wordt helemaal schoon gelikt :9.

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 22:04

Mijne vind het ook heerlijk. Ik had nog over van de vorige kruidenmix dus maak de appelazijn op.

Gaat hij wel jammer vinden haha

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 22:05

XxLiEsJuHhxX schreef:
hmm oke dan is het goed dat ik al lijnzaadolie in huis (stal) heb :D

Echter appelazijn gaat een ander verhaal worden vrees ik :( ik had bij mijn bestelling van de metazoa wel appelazijn kunnen bestellen zie ik nu maar dat was dan wel een beetje dubbel zoveel geweest als wat ik nodig heb.
Zit er verschil tussen appelazijn die je in bijv de supermarkt kan kopen en een specialere paarden appel azijn? (geen idee overigens of ze het hier uberhaubt in de supermarkt hebben al zijn fransen wel wat meer fan van azijnen volgens mij)


Er is vast wel een soort biologisch winkel in Frankrijk?

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6063
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:08

Hmm klinkt interesant! Echter woon ik in frankrijk. Bestellen bij hun zal dan misschien wat moeilijk gaan O:)

Saaams

Berichten: 13322
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:21

XxLiEsJuHhxX schreef:
Hier de foto's van beide
[ [url=m/HbMRh9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/06xbiL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe gaat het inmiddels met de kruiden bij jou paard? :D

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6063
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:43

Hihi heel toevallig dat je het vraagt, Ik zat letterlijk 5 minuten geleden te denken hier eens een update te geven.

We zitten nu op dag 7 (vanavond 7e x alle suplementen). Ik heb een heel schema gemaakt voor opp stal zodat ik zeker alles gebruik elke dag want helemaal voor mijn merrie is het nogal een lijstje.

Persoonlijk vind ik mijn merrie nog heel erg afwisselend elke dag. Zo zei ik 2 dagen geleden nog tegen een vriendin dat ze er zoveel beter uit zag, weer wat spieren in haar shouders leek te krijgen enz. Daar tegenover vond ik haar vanochtend weer een stuk minder, alle ribben ligtjes zichtbaar en met een borstel eroverheen halen echt een rateltje als ik over haar ribben ging (het regent hier vandaag en is best fris, dus maar lekker een regendekentje opgedaan. Ze kan haar energie wel beter gebruiken dan tegen de regen).
Ze oogt wel lekker fris en ik vond haar gisteren een stuk lekkerder door haar lichaam bewegen toen ze haar ochtend sprintje trok toen ik ze buiten zette, vandaag was ze erg kort maar dat komt ook door de bodem (we hebben een kleigrond die na wat regen meteen flink glad kan worden), ze was dus vooral erg voorzichtig.
Verder haar bultjes/korstjes zijn op haar rug verdwenen ze zijn nu uit aan het zakken. Ze had nieuwe tussen haar voorbenen en op haar borst, deze zijn nu ook zo goed als weg. Haar nieuwste plek voor de bultjes is nu half onder haar staart aan beide kanten.
Haar neus is super mooi genezen nu alleen ze snottert aan 1 kant sinds ik met de kruiden begonnen ben. Witte snot die enkel uit 1 neusgat komt, de ene dag zo goed als niet, de andere dag een paar flinke klodders. Dit wil ik nog eventjes aankijken en anders word het maar eens tijd ome dokter daarvoor te laten komen. Ze hoest niet en lijkt ook verder niet verkouden ofzo dus het is wel raar. Ook verder geen bulten ergens op haar hoofd of hals (i.v.m. droes ofzo).
Wat mij ook opgevallen is, is dat ze minder gevoelig/geiriteerd is als ik aan haar buik kom :D

Ze blijft dus nog steeds flink wisselvallig, maar oke we zijn pas 1 week verder en ze moest natuurlijk ook wel uit een flink dal vandaan komen.

Mijn pony daar in tegen zie ik heel hard vooruit gaan. hij vult zo goed op nu dat ik al langzaam aan het denken moet aan beperkte hoeveelheiden gras voor hem. Maar oke zo ver zijn we nog niet. Voor nu kan hij nog genieten van alle grasjes. Ook is hij opgewekter, brutaler tegen mijn merrie en ik zie hem soms echt de meest gekke fratsen uit halen.

Ninx

Berichten: 14574
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 16:01

Mijn beide paarden zijn echt ENORM opgeknapt. Ik had heus wel iets verwacht, maar dit verbaast me toch echt. En dat terwijl ik toch hoogwaardige kwaliteit voer gaf, supplementen waar nodig, behandelingen waar nodig.

Bij mijn merrie veel helderder ogen, een rustiger buik en een mooiere bovenlijn. Ook een stuk vrolijker.

Bij mijn ruin vooral HEEL VEEL vrolijkheid en werklust, en dat is even wennen ;-) Hij heeft overduidelijk zin in het leven en oogt echt heel erg blij en tevreden waar hij soms wat in zichzelf gekeerd kon zijn.

Ik ben inmiddels aan mijn derde mix toe en dik tevreden dus :-)

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 16:03

Ik ben ook tevreden, al merk ik op moment geen hele grote verschillen.

Def

Berichten: 5464
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 16:09

Wat een mooie berichten!
Onze paarden zijn net van stal verhuist afgelopen zaterdag. Ze krijgen altijd al kruiden van Jente, maar ben nu benieuwd wat ze gemeten heeft!
Maandag kruiden besteld.

pluisje88

Berichten: 8183
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:47

Ik zie hier dat jullie het vaak hebben over het meten en dat er best veel vragen zijn over hoe dit meten werkt. In principe kan iedereen dit leren wanneer je de juiste begeleiding krijgt. Is er hier interesse om het zelf te leren? Ik zit er namelijk over te denken om een tweedaagse cursus aan te bieden zodat je als eigenaar leert om zelf te testen voor je paard. Vroeg me alleen af of hier interesse voor is?

Def

Berichten: 5464
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 17:09

Je kan de cursus ook bij horsecomplete doen en volgens mij is daar best altijd genoeg animo voor!

pluisje88

Berichten: 8183
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 18:59

De cursus van horse complete is meer gericht ook op het goed samenstellen van kruiden mixen enzo. Om goed te leren testen met een biotensor heb je echt wel twee volle dagen nodig. De cursus van horse complete is maar een paar uurtjes waarvan biotensor testen een klein onderdeel is.

Maanlicht

Berichten: 6856
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 11:38

pluisje88 schreef:
Ik zie hier dat jullie het vaak hebben over het meten en dat er best veel vragen zijn over hoe dit meten werkt. In principe kan iedereen dit leren wanneer je de juiste begeleiding krijgt. Is er hier interesse om het zelf te leren? Ik zit er namelijk over te denken om een tweedaagse cursus aan te bieden zodat je als eigenaar leert om zelf te testen voor je paard. Vroeg me alleen af of hier interesse voor is?


Om eerlijk te zijn vind ik het niet heel erg netjes dat je dit aanbied in dit topic. Horse Complete biedt een uitgebreide cursus hiervoor aan met verschillende fases waarin je uitgebreid leert over de biotensor.

Anoniem

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 12:11

Dit topic lijkt mij daar ook niet de juiste plek voor, aangezien het op deze plek vooral als reclame van een concurrent klinkt. Misschien is het een idee om een eigen topic te openen met je vraag of er interesse is in een clinic over het gebruiken van een biotensor?
Vind het ook wel een interessante vraag hoe je als klant het verschil merkt tussen iemand die 1 of 2 dagen les hierin heeft gekregen, het is niet alsof het een wetenschap is, en alsof je als klant überhaupt iets ziet van hoe goed het werkt. Het maakt namelijk niet uit wat het resultaat is, de biotensor en behandelaar hebben altijd gelijk, alleen is het paard er soms nog niet klaar voor, het werkt wel maar dat zijn allemaal inwendige processen dus dat is waarom je aan de buitenkant (nog) niets ziet), is een verergering van de klachten een teken van dat het lichaam 'afvalstoffen eruit aan het werken is' enzovoorts...

Anoniem

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 12:25

Ik vind het nogal wat. Fyto therapie is niet perse onschadelijk omdat “ het maar kruiden zijn”....

pluisje88

Berichten: 8183
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:34

Ik reageerde op het feit dat hier veel vragen zijn over het werken met een biotensor. Ik heb die hier ook openbaar ook beantwoord, dus dit verwijt vind ik persoonlijk niet heel aardig. Met een biotensor Kun je veel meer mee dan alleen kruiden uitmeten, waar ik heb zelf eigenlijk amper voor gebruik. Ik gebruik hem dagelijks voor heel veel dingen dus alleen kruiden meten doet af aan de gebruiksmogelijkheden van een biotensor.

Ik heb er geen enkel belang bij om jullie weg te kapen bij horse complete. Ik heb in principe dezelfde kennis als zij heeft, maar ik heb hier geen enkele keer aangeraden om dit via mij te kopen in plaats van via haar dus ik vind dit een erg onaardig verwijt moet ik eerlijk bekennen.

Eens met de post boven mij, kruiden zijn zeker niet altijd maar veilig net als andere middelen die te boek staan als natuurlijk trouwens.

Ben het absoluut niet eens met de post daarboven maar welke reactie ik daarop ook ga geven wordt toch niet serieus genomen vermoed ik. Dus ik laat me er inhoudelijk verder maar niet over uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:41

Zo ingewikkeld is het toch niet?
Als jij straks een topic opent waarin je schrijft dat je expert bent op het gebied van werken met de biotensor en je afvraagt of mensen geinteresseerd zijn in een tweedaagse cursus daarover, dan is dat jouw topic. Het is dan toch heel raar als ik daarin reageer met 'Aangezien hier mensen zitten die geinteresseerd zijn in leren over de biotensor, hebben die misschien ook wel interesse in mijn cursus, want mijn cursus duurt vier volle dagen waarin je echt álles leert om paarden verantwoord en veilig met de biotensor te behandelen, terwijl de cursus van Pluisje88 slechts 2 dagen duurt, dus ongeacht hoe goed ze is als leraar komt daar toch altijd minder aan bod. Dus voor de mensen die het echt goed willen leren is mijn cursus misschien wel een optie...'
Het kan zijn dat jij dat als een heel normale en welkome aanvulling van jouw topic ziet, maar voor de rest van de wereld leest het toch echt als sluikreclame.

pluisje88

Berichten: 8183
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:51

Serieus? Horse complete geeft een cursus om te leren om zelf veilig met kruiden te werken en je kruiden uit te meten. Ik heb het over een eventuele cursus biotensor zodat de mensen hier die veel vragen hebben zelf kunnen begrijpen hoe het werkt. Totaal iets anders. Echt appels en peren vergelijken dit. Hoezo sluikreclame? De cursus bestaat zelfs helemaal niet want ik heb hem nooit eerder gegeven.

Ik vind jouw reacties wel een beetje raar moet ik eerlijk zijn. Iedereen plaatst hier vragen, ik heb die beantwoord zonder ook maar enig winstbejag of het doel van het wegkapen van klanten in welke vorm dan ook. Dus ik mag hier gratis kennis delen (ook via pb veel vragen gehad) en vervolgens word ik nog beticht van sluikreclame en verkeerde motieven ook nog.

Zelfs toen het paard van saams niet goed reageerde op de kruiden en horse complete niet thuis gaf met advies pf begeleiding heb ik saams op weg geholpen zonder ook maar enige commerciële insteek. Ik vind het een beetje jammer dat je me dan zo zwart maakt op basis van een conclusie waarvan je je af kunt vragen of die wel juist is. Zover ik weet is het een openbaar forum toch?

Saaams

Berichten: 13322
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:55

Pluisje heeft me inderdaad met de kruiden goed op weg geholpen met tips en info. Later zelfs ook nog toen mijn pony kreupel was en ik zeker wist dat het ergens in de voeten moest zitten. Heeft pluisje dmv de biotensor gemeten waar het probleem zat, nadat de dierenarts mij een verkeerde diagnose aansmeerde.. en de meting van Pluisje klopte inderdaad waardoor ik een nieuwe smid direct het probleem kon uitleggen waarbij ik na afloop een pony had die zichtbaar was opgelucht en binnen een paar dagen weer volledig rad was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:09

@ Saams: dat is toch super zo iemand dat gratis doet en ook echt werkt. Dat is in mijn ogen ook echt de kracht van Bokt. Niemand zegt hier ook dat Pluisje slecht is in haar vak. Alleen dat haar manier van posten in de laatste twee posts ongepast is.

@ Pluisje:
We gaan hier off topic, maar het staat iedereen vrij om elkaar op Bokt met gratis adviezen te helpen. Jij bent geen uitzondering in dat jij dat doet, want heel Bokt is gebouwd of particulieren en professionals die elkaar gratis tips en adviezen geven.
Wat echter het verschil is tussen jou en een willekeurige Bokker is dat jij hier niet alleen als particulier rondloopt die mensen probeert te helpen met advies, maar je ook in je onderschrift jezelf verkoopt als bedrijf. Dat betekent volgens de online fatsoensregels (en volgens mij ook de reglementen op Bokt) dat je je als bedrijf aan andere fatsoensnormen hebt te houden dan particulieren.

Voorbeeld 1: ik ben een boomloos zadelfan. Iemand vraagt zich af of haar oude zadel nog wel past, ik zeg: koop een Barefoot, die passen op elk paard en ik heb daar nog nooit klachten over gehad.
Voorbeeld 2: ik ben een verkoper van Barefoot zadels. Iemand vraagt zich af of dat zadel nog wel past, ik zeg: koop een Barefoot, die passen op elk paard en ik heb daar nog nooit klachten over gehad.
Dat mag dus niet.
Voorbeeld 3: ik ben een verkoper van Barefoot zadels. Iemand wil een Trekker zadel kopen. Ik zeg: ik zou een Barefoot zadel kopen want die zijn veel uitgebreider en daar kun je veel meer mee.

Dan kan ik als Barefootzadelverkoper wel schermen met dat ik eindeloos veel mensen al van gratis advies hebt voorzien en dat die daar super blij mee zijn dus dan mag ik toch ook aankoopadviezen geven in topics die niet van mij zijn, maar dat maakt niet uit. Er is een grens, doordat jij in dit topic van gratis adviezengever ineens verandert in bedrijf dat een cursus aanbiedt in het topic van een ander kom je in de gevarenzone.

Dit is dus geen aanval op jou als persoon, maar een poging om je te laten zien dat je met dit gedrag de credits die jij hebt opgebouwd als bedrijf op Bokt in gevaar brengt, omdat je mensen hier ongewild mee ergert en mogelijk zelfs de moderators op je dak krijgt. Ik ben er van overtuigd dat je het goed bedoelt, maar dat betekent niet dat je geen fout begaat. Je mag dit zien als een aanval, maar het is alleen maar bedoeld als uitleg, want als je niet snapt wat het probleem is met je posts dan is het zonde als je die problemen in andere topics herhaalt en uiteindelijk echt boze mensen/moderators op je dak krijgt terwijl je je van geen kwaad bewust bent.

pluisje88

Berichten: 8183
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:18

xyzutu2 schreef:
@ Pluisje:
Wat echter het verschil is tussen jou en een willekeurige Bokker is dat jij hier niet alleen als particulier rondloopt die mensen probeert te helpen met advies, maar je ook in je onderschrift jezelf verkoopt als bedrijf. Dat betekent volgens de online fatsoensregels (en volgens mij ook de reglementen op Bokt) dat je je als bedrijf aan andere fatsoensnormen hebt te houden dan particulieren.

Dit is dus geen aanval op jou als persoon, maar een poging om je te laten zien dat je met dit gedrag de credits die jij hebt opgebouwd als bedrijf op Bokt in gevaar brengt, omdat je mensen hier ongewild mee ergert en mogelijk zelfs de moderators op je dak krijgt. Ik ben er van overtuigd dat je het goed bedoelt, maar dat betekent niet dat je geen fout begaat. Je mag dit zien als een aanval, maar het is alleen maar bedoeld als uitleg, want als je niet snapt wat het probleem is met je posts dan is het zonde als je die problemen in andere topics herhaalt en uiteindelijk echt boze mensen/moderators op je dak krijgt terwijl je je van geen kwaad bewust bent.
.

Dus omdat ik toevallig een startende praktijk heb die eigenlijk bedoeld is voor mensen heb ik ineens slechte bedoelingen en commerciële instelling. Ik heb nog nooit ook maar 1 euro verdiend aan mijn adviezen op het internet dus ik kan het probleem nog steeds niet echt inzien.

Ik ben nog steeds dezelfde persoon en nog steeds dezelfde paarden eigenaar met dezelfde visie. Het hebben van een website verandert daar voor mij niks aan.

Mijn gedrag breekt de credits die ik op bokt heb af? Ik heb geen credits dus er valt ook niks af te breken.

Maar whatever. Het zal wel. Blijkbaar vinden jullie het ongepast, dat is nooit mijn intentie geweest dus dan hebben we daarin waarschijnlijk gewoon een andere visie. Succes met alle paarden en met jullie aankopen :j

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-19 15:25

Maar dit topic is heb ik geopend, en niet horse complete zelf? Dus dan is het toch niet concurreren in iemands topic?

Stel horse complete had deze topic zelf geopend dan valt t wel onder concurreren?

Of zie ik dat verkeerd?

Maar weer ontopic

Tot nu toe ben ik erg tevreden over de kruiden. Ben benieuwd hoe t straks gaat zodra hij t land op gaat. Normaal gaf ik Gluco balance erbij. Maar wil niet dubbel op geven. Dus ga t nu proberen met alleen de kruiden