Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Visitor schreef:Je kan ook voor een maand een abo nemen, is het niet meteen zo'n investering
Elisa2 schreef:Wat verwacht je? wat wil je zien?
Is het een idee om op wedstrijden (subtopniveau oid) bij het losrijden te gaan kijken? dat is ook enorm leerzaam. Sowieso zie je als combinaties trainen/ losrijden vaak veel meer leerzame dingen dan in de ring.
Janine1990 schreef:Heel erg blij met de ontwikkeling binnen 2 dagen op Redplex!
Waar hij normaal sjokkend als laatste van de kudde (ze gaan los de stal in) de stal in komt. Kwam hij vandaag in galop de stal in...![]()
Woensdag heb ik gereden voor zijn eerste dosis, hij liep toen al prettig. Maar vanavond merkte ik écht al verschil! Hij ziet en hoort werkelijk ALLES weer...Nu dus zien dat ik dit omgezet krijg in voorwaartse energie. Maar er zaten ook hele fijne stukken weer tussen. Hij heeft best aardig gewerkt en hij was niet meer vreselijk aan het pompen na het rijden.
Zelf maandag weer een stress-release sessie gehad. Was vrij heftig, er zat toch nog aardig meer oud zeer dan ik dacht. Gelukkig ook weer hele fijne handgrepen gekregen, in het kader van visualisatie.
Tips gekregen om goede ruiters te bekijken op YT. Maar er moet toch meer zijn dan Uta Graf en Ingrid KlimkeAls iemand hier nog hele fijne paarden weet qua beweging, word ik wel graag getipt.
We blijven lekker doorgaan! In principe volgende week zaterdag concours staan... Spannend!
Sunnda schreef:Ik heb niet elke post doorgelezen, dus excuus als ik iets zeg wat al gezegd is.
Ik las dat hij meegeweest is naar HE en dat dat niets was. Nooit meer zoals je zelf zegt.
Maar wat is het verschil tussen op wedstrijd gaan (prikkels) en een HE?
Ik denk dat het verschil tussen een HE en een wedstrijd niet eens zo gek veel is.
Wat je daar hebt gezien op HE zou ik eens doortrekken naar wat er op wedstrijd gebeurd en daar een plan van aanpak op maken.
Janine1990 schreef:Sunnda schreef:Ik heb niet elke post doorgelezen, dus excuus als ik iets zeg wat al gezegd is.
Ik las dat hij meegeweest is naar HE en dat dat niets was. Nooit meer zoals je zelf zegt.
Maar wat is het verschil tussen op wedstrijd gaan (prikkels) en een HE?
Ik denk dat het verschil tussen een HE en een wedstrijd niet eens zo gek veel is.
Wat je daar hebt gezien op HE zou ik eens doortrekken naar wat er op wedstrijd gebeurd en daar een plan van aanpak op maken.
Ik heb hem een jaar zelf gereden op HE. Niets aan de hand.
Jaar later uitgeleend aan stalgenootje, hij keek doodongelukkig. Was totaal niet zichzelf. Al vanaf het moment dat ik de stal in kwam terwijl hij gepoetst en gevlochten werd door een ander. Avond daarvoor ook al gereden door een ander. Dus uitlenen doe ik nooit weer.
Anyhow, even selecteren op mijn berichten is misschien wel interessant.
Janine1990 schreef:Elisa2 schreef:Wat verwacht je? wat wil je zien?
Is het een idee om op wedstrijden (subtopniveau oid) bij het losrijden te gaan kijken? dat is ook enorm leerzaam. Sowieso zie je als combinaties trainen/ losrijden vaak veel meer leerzame dingen dan in de ring.
Sowieso zie ik heel graag dat een paard uit zichzelf enorm los en makkelijk beweegt (geen stekerige voorvoeten), waarbij het lijkt alsof de ruiter alleen maar stuurt (links rechts). Ik wil dus het liefst ook voelen dat mijn paard me draagt en zo weinig mogelijk doen, behalve sturen en meeliften.
Kijken op verschillende wedstrijden wil ik wel, alleen heb ik best weinig tijd momenteel. Dat is best jammer.
Elisa2 schreef:Verdiep je dan eens in de term "durchlassigheid", dat geeft het beeld wat jij omschrijft.
Maflinger_S schreef:"Bizarre ochtend gehad... Eerste concours sinds hij op Redplex staat. Misschien wat snel, maar hij voelt super fit thuis."
Je zegt het zelf al ... Gewoon rustig doorgaan.