Ervaringen met Hayster Healthy Herbs

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mette

Re: Ervaringen met Hayster Healthy Herbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 00:12

Ik voer dit nog steeds naar volle tevredenheid. Onlangs heb ik een lezing gehad van Voergezond en daar is veel uitleg gegeven. Binnenkort is er weer eentje zag ik! :) Als ik het goed begrepen heb is de ingrediëntenlijst wel ter inzage beschikbaar bij de verdeler. Het mag niet op de zak gedrukt worden van de warenautoriteiten. Dit heeft te maken met de manier waarop het voer geproduceerd wordt. Bij ander paardenvoer wordt het voer verhit, waardoor alle vitamines en mineralen stukgaan en worden er preparaten toegevoegd. De vitamines en mineralen zijn dus niet meer de natuurlijk aanwezige. Bij HHH wordt het voer niet verhit waardoor het enkel de natuurlijk aanwezige vitamines en mineralen bevat. Ik kan het niet 100% meer navertellen, maar ik raad je aan om bij een lezing te gaan kijken. Ik vond het erg interessant en leuk om veel te leren over de soorten paardenvoer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 00:22

Ik vind het erg ongeloofwaardig allemaal.
Heb t gevoerd maar nooit meer.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 01:17

Mette schreef:
Ik voer dit nog steeds naar volle tevredenheid. Onlangs heb ik een lezing gehad van Voergezond en daar is veel uitleg gegeven. Binnenkort is er weer eentje zag ik! :) Als ik het goed begrepen heb is de ingrediëntenlijst wel ter inzage beschikbaar bij de verdeler. Het mag niet op de zak gedrukt worden van de warenautoriteiten. Dit heeft te maken met de manier waarop het voer geproduceerd wordt. Bij ander paardenvoer wordt het voer verhit, waardoor alle vitamines en mineralen stukgaan en worden er preparaten toegevoegd. De vitamines en mineralen zijn dus niet meer de natuurlijk aanwezige. Bij HHH wordt het voer niet verhit waardoor het enkel de natuurlijk aanwezige vitamines en mineralen bevat. Ik kan het niet 100% meer navertellen, maar ik raad je aan om bij een lezing te gaan kijken. Ik vond het erg interessant en leuk om veel te leren over de soorten paardenvoer!

Ik vind het een heel vreemd verhaal. Ik heb voer verkocht, maar is even geleden en heb nu geen zin om de exacte regels op te zoeken, maar dan zijn zij de enige dierenvoerders die dit niet hebben..........

Buiten dat ben je volgens mij juist verplicht om ingredienten wel op de verpakking te zetten. Je mag alleen niet vertellen of beweren dat bepaalde vitamines, kruiden etc geneeskrachtig zijn tegen het een of het ander.

Naast dit, zit hier iemand op Bokt van HHH en die presenteert zich elke keer alles behalve professioneel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 10:31

Het idee van een brok vol natuurlijke ingrediënten vind ik echt super hoor, werkelijk..
Maar de vaagheid eromheen?
Het wordt allemaal vers bereid ( hoe dan???)
Wat voor enorme lappen grond vol diverse planten grassen mossen en kruiden hebben ze dan?
Of wordt het gros van de ingrediënten ingekocht?
Als een weiland gemaaid is kan je het toch niet twee maand later weer maaien voor “ verse brokjes”.
Dus of de ingrediënten liggen gewoon lang op de plank ( oa vit e zal dan enorm verminderen)....
Vind het zo geheim.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:23

Precies en zolang ze zo geheimzinnig doen en naar communiceren, koop ik het niet. Ze komen met allerlei smoesjes en dat is echt vreemd, want ze zijn het enige voer dat helemaal geen info wil geven openbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:24

Smoesjes of ze negeren je.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:46

Het principe vind ik echt heel goed, dus laat daar geen misverstand over zijn. Maar zeggen dat het vanwege de regels allemaal niet openbaar gemaakt mag, terwijl ingredienten melden bij mijn weten verplicht is, vind ik echt al te vaag. Je mag niet beweren dat het geneeskrachtig is, maar op elk voer staat wel; goed voor de darmen, goed voor de hoeven, spieren, luchtwegen etc.

Ik kan me ook niet voorstellen dat je op deze manier een grote verkoop hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:07

Zijn er nog recente ervaringen hier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:18

Ik heb het een tijdje gevoerd omdat ik het concept mooi vind maar ben inmiddels gestopt. Pony wilde het echt niet meer eten, at alleen de Agrobs muesli ertussenuit en liet de brokken liggen. Ook de supplementen raakte hij niet aan.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:50

Mijn pony krijgt t al een tijdje.
1 handvol weidebrok en een handvol lucerne. Hij staat er nu een half jaar op en kan alleen maar verbetering zien. ( Hij heeft cushing )

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 00:31

Mijn ruin is het ineens ook goed gaan eten. Loop je er dus weer tegenaan dat het op bestelling geleverd wordt en je niet tussendoor bij kan halen... :+

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 01:57

Bij ons word het ook op bestelling geleverd. Alle paarden op stal eten het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 05:28

wittepit schreef:
Mijn ruin is het ineens ook goed gaan eten. Loop je er dus weer tegenaan dat het op bestelling geleverd wordt en je niet tussendoor bij kan halen... :+

Je kan toch gewoon een zak bij halen? Ik deed nooit mee met de bestelling want het verdeelpunt had genoeg op voorraad.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 07:17

Ik zal mijn verdeelpunt eens mailen of die wat hebben liggen, maar die hebben geen winkelvoorraad. Waar haal jij het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 07:55

Ik haalde het op in Oostvoorne of via de webwinkel van zuiverpaardenvoer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:56

Is dit echt zo anders dan bijvoorbeeld de grasbrok van agrobs of Marstal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:09

T komt uit Nederland, meer kan ik er ook niet echt over zeggen
Zijn qua formaat wel anders. Deze brokjes zijn net als normale brokjes

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:11

Zijn er recente ervaringen met Hayster Healthy Herbs?

Wat voer je je paard precies, hoeveel arbeid doet je paard?

Cjuan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 09:31

odenxia schreef:
Zijn er recente ervaringen met Hayster Healthy Herbs?

Wat voer je je paard precies, hoeveel arbeid doet je paard?

Ik voer het nog niet maar denk er wel over. Ik zoek een lucerne vrij paardenvoer en Haysters lijkt een van de enige zonder lucerne te zijn.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:24

Die van mij staat er nu zo'n 3 weken op en ben er tot nu toe erg blij mee. Ze eet het goed en geen suiker pieken meer.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:36

Dat is mooi! Welke voer je?
Ik blijf het bedrijf op zichzelf nogal geheimzinnig vinde, het is zo onbekend..

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:52

Die van mij vreten het niet meer na een maand helaas. Zelfs m'n ruin at het met lange tanden en dat is echt een kliko normaal.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:03

Momenteel krijgt ze de weide brok en ze had een souplesse supplement. Deze is nu op. Als deze brokken bijna op zijn laat ik dr mest weer testen om te zien wat ze nodig heeft. Kan best zijn dat er totaal iets anders uitkomt.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:18

Die van mij vind het echt niet te eten, dus ik ben weer terug naar oerbalans.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:57

Nog recente ervaringen?
Ik wil t weleens proberen als extra hapje naast mijn vitaminekorrel..