Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 08:27

henshem schreef:
Zoals ik al eerder schreef mij paard wordt er wel schrikkerig van. Verder ben ik wel enthousiast omdat hij zich beter lijkt te voelen. Maar om de haverklap wegschieten daar word ik niet blij van.

Dat kan door de lucerne komen. Mijn uber relaxte ruin wordt daar ook ril van

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:01

hengstveulen schreef:
Voer de Gastro nu 3 weken en inmiddels heeft de mijne teveel energie :+ ze heeft me er zondag afgebokt en ik lig nu plat met een gebroken lendewervel := Dus meer energie krijgen ze zèer zeker tenminste de mijne dan.Ze kreeg 1 kilo per dag en is een kruizing fries we bouwen nu toch het krachtvoer af naar een handje per dag. Kijken of de energie dan weer minder word

Oe beterschap, wat kreeg je paard voor voer voor ze op de Gastro+ ging?

daniweerd

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:21

Derby standaard een halve kilo per dag

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:02

troi schreef:
henshem schreef:
Zoals ik al eerder schreef mij paard wordt er wel schrikkerig van. Verder ben ik wel enthousiast omdat hij zich beter lijkt te voelen. Maar om de haverklap wegschieten daar word ik niet blij van.

Dat kan door de lucerne komen. Mijn uber relaxte ruin wordt daar ook ril van

Dan ga ik daar mee minderen. Kijken of het effect heeft.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 14:35

hengstveulen schreef:
Derby standaard een halve kilo per dag

In theorie zou haar gedrag niet kunnen komen van deze overgang. Derby is een granenbrok en de Gastro levert zijn energie uit omega 3 vetzuren. Maar ja theorie heeft niet altijd die uitwerking die je verwacht. Je hoort inderdaad wel eens dat ze ritselig/schrikkerig van luzerne kunnen worden.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 13:04

Wat ik me afvraag..... Zou het niet veel fijner zijn wanneer die mix maagzuurregulerende middelen los verkrijgbaar zou zijn om te mixen met gezonder alternatieven? Die granen/brok toestand staat me toch tegen :-(
Wanneer het in combinatie met een pulp/grasbrok gemaakt zou zijn, zou ik er wel warm voor lopen...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 13:15

Havens komt hier nu mee. Maar als je kijkt zie je dat vrijwel alle merken wel een voer op de markt hebben gebracht dat bijv laag in suikers en zetmeel is. En andere weer met kruiden bijv. Waar vraag naar is, komt op en andere merken zullen wel volgen met iets gelijks.

Het nadeel van bijv een pulp en grasbrok is voor veel mensen het weken en dat niet alle paarden het goed eten. Ga je er ook nog iets aan toevoegen, moet je toch iets aan de smaak doen. Ze willen dit ook als ( tijdelijk ) volledig hardvoer aanbieden. Dan is het wel belangrijk dat alles er ook in zit anders gaan mensen weer mengen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 13:48

Maar dat alle merken iets hebben wat laag in suikers en zetmeel is, wil niet zeggen dat het én goed gegeten wordt én je paard het er goed op doet.
Ik ben al jaren aan het puzzelen met voeren. Niet te hoog in zetmeel en suikers om dik van te worden, wel genoeg energie voor de training eruit halen, er geen jeuk van krijgen, goed in de vacht zitten.
Ik heb nu voor het eerst het idee dat ik ook daadwerkelijk een goed voer gevonden heb.

Gister haalde ik de eczeemdeken eraf in de paddock en hij ziet er voor mijn rondgeribte paard echt super goed uit. Geen opgeblazen buik, mooi glanzend, voldoende energie, gelukkig weer verder in de rui en hij eet het graag (mega pietlut). Tot slot hele goeie mest, dat wil ook wat zeggen.

Dit complete plaatje heb ik nog niet zo volledig teruggevonden in subli, pavo en tig vitaminebrok (behalve vitalbix, maar mis iets energie en mijn paard eet het minder graag).
Dus zeker jammer dat er ook spul in zit wat misschien minder goed is, maar daar merk ik nog weinig van.
Ik voer liever voer waar mn paard het goed op doet, dan wat volgens het boekje juist 100% juist moet zijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:44

Dat zeg ik toch niet?

Ik zeg dat vrijwel alle merken inspelen op waar vraag naar is. Havens heeft nu dit, maar er zal ook wel een ander merk komen en dan heb je weer een keus/afweging voor wie dit niet fijn voer vindt.

Wij blijven ook altijd zoekn,proberen en samenstellen. Wij verkochten voer, maar zijn deels ook teruggekomen van helemaal natuurlijk.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:08

Ahh zo bedoel je!
Niets mis mee dat je blijft zoeken qua voer en 't niet 100% natuurlijk wil toch?

Sprak toevallig vandaag degene die hem traint en die zei ook al dat ze erg verschil merkt en t idee heeft dat t door de brok komt.

Overigens gaat hij nu weer opbouwend op t gras. Vandaag inmiddels vier uurtjes, maar hij stond boerend en schetend naast me. En een van de voornaamste redenen is toch wel ondersteuning bij t gassige -O-

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:37

Sinds woensdagavond heeft mijn paard geen luzerne meer gehad. Vandaag echt superfijn gereden. 2 "minischrikjes" dat viel reuze mee terwijl het hier best stevig waait. Nu wel de gastro+ iets aan het verhogen, 2 x een halve schep en op dagen dat hij werkt 2 x 3/4 schep.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 19:27

Lans gaat echt super fijn, rijtechnisch kunnen we de gedragenheid en Lossigheid steeds langer vast houden. Qua lijf gaat ie d'r ook steeds beter uit zien! Ik ben blij hij is blij wat willen we nog meer! Afbeelding
Afbeelding

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 19:29

Boven was vorige week nu vandaag.
Hij staat sinds woensdag op 3 voerscheppen per dag.
Hij is lekker aan verharen glimt weer en mooie mest!
Mix gaan we denk over week of twee erdoor heen geven drie keer per dag.

Ff rust in de toko en lans zijn buik

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:40

Zo, wat een verschil! Fijn voor jou en Lans. Hij is nog wel te handelen op 3 scheppen? En op de dagen dat hij vrij heeft, hoeveel geef je dan?

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 22:23

Lans heeft eigenlijk in de winter geen vrije dag, vonden z'n darmen niet leuk namelijk.
Gelukkig hebben we op stal de mogelijkheid tot gebruiken van de aqua trainer, tegen betaling, en dat is dan zijn vrije dag, dat vind ie fantastisch lekker stampen in het water

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:27

Mijn paard staat sinds vorige week op dit voer samen met de mix :)

Hij krijgt echter wel maar 3/4 per dag als hij werkt en een 1/2 als hij niet werkt. Loopt M1 dressuur en heeft hier meer dan genoeg aan gelukkig :))

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:42

Hahaha; de paarden die bij ons op de Gastro staan, werken helemaal niet en staan op de nodige scheppen; laat ze maar lekker spetteren op de wei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:44

Maar het is niet zo dat die 3 scheppen nodig zijn :) dit advies wordt gegeven voor topsportpaarden. De normale paarden kunnen heel prima met (veel) minder af. Veel belangrijker is de combi met de mix :j

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 23:16

Ja maar mijn paard kan dus niet tegen de mix....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 23:59

Wij merken verschil, maar is een combinatie, dus nog niet iets van het voer te zeggen. Ze hebben te lang op zure voordroog gestaan en staan nu op hooi, wat echt een mega verschil is.

Ze krijgen maar een beetje gastro+ De jonge ruin 2x een halve schep, de merrie een kwart schep en de andere 2 een handje.
De ruin die moet afvallen, komt echt mooi in model en beweegt beter. De jonge ruin is net gecastreerd en heeft ernstige maagproblemen gehad. Hij ziet er echt elke dag beter uit.
De merrie had altijd vieze billen en had moeite in haar bespiering te blijven. Die heeft nu geen vieze billen meer gehad sinds verhuizing en heeft ook haar vorm aardig terug.
Shet eet het nu even niet.

mabel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:28

Chesss schreef:
mabel94 schreef:

Fijn Chess! Het is ook te zien in je foto's. Ik riep het inderdaad aan het begin al dat het goed voer is voor paarden met maagproblemen. Mijn paard ziet er op de foto's ook vergelijkbaar uit met jou paard. Echt fijn.

Ja het is erg bijzonder wat dit voer betekend voor de paarden, echt wel heel gaaf!
Ik heb de mix gekocht om handje mee te mengen, hij krijgt morgen drie keer per dag een volle schep.

Ja echt super gaaf! Je ziet hem ook echt beter worden erg fijn.! Ik zal eens kijken of ik van mijn merrie een foto kan plaatsen. Oke hier wordt de mix niet heel graag gegeten. Zodra het twee handjes mix worden eet mevrouw de brokjes er gewoon tussen uit, heel fijn zo'n merrie :n

Elias7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:06

Voor de maagzweren zou het misschien voor ons ook een mooi voer zijn alleen mijn paard heeft daarbij een gedeeltelijke slokdarmverlamming en mag eigenlijk geen ander voer hebben dus dat maakt het wel lastig, had het graag uit willen proberen.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:09

Ik heb hem toch maar gehaald om te proberen, paard het wel lekker! Of ze het er verder goed op doet moet nog blijken..

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 21:13

Afbeelding
Lans doet nog steeds eeg goed, knapt bijna dagelijks op. Wordt merkbaar sterker met rijden.
Nu met koude natte weer en een nieuwe overbuurman (heel aanwezige hengst) dus wel meer stress ook voor mijn stresskip, wel wat water bij de mest, maar geen buikpijn en genoeg eetlust en werklust.

Hoe gaat het met de andere paardjes?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:25

Afbeelding

Hier gaat het ook nog goed, denk ik. Morgen zie ik hem weer, heb m zondag voor t laatst gezien.