Cowgirl schreef:Ik heb mij net wat ingelezen over het geven van kurkuma en wil het ook gaan proberen voor allebei mijn paarden.
1 oudje (24) met artrose klachten. Ik geef al Glucosamine van Horseflex wat vorig jaar echt heel goed hielp maar dit jaar lijkt het wel niet zo goed meer te werken. Hij begint ook meer met de achterbenen te slepen. Ik wil die kurkuma proberen om te kijken of het net even wat beter werkt of juist in combi met de HF.
En een fjord met een leverbot verleden. Hij is redelijk opgeknapt van een kuur C4L en wil nu als extra de kurkuma proberen voor de lever en zijn lichte peesblessure die vorige week is vastgesteld. De pees is licht geirriteerd en er zit een beetje vocht wat op de scan te zien is. Er is een onstekingsremmer ingespoten en de vooruitzichten zijn volgens de DA goed.
Ik be via dit topic op Pit-Pit terecht gekomen en daar vind ik 3 soorten kurkuma. De stukjes, de gewone en de bio. Welke moet ik hebben?
En om de pasta te maken.
Ik heb een pot kokosolie staan om mee te koken maar dit is niet vloeibaar.
Is deze ook geschikt als ik dit eerst laat smelten of moet ik echt de vloeibare uit de fles hebben.
Ik heb de gewone vsn pit-pit. Ik doe dan 1kopje kurkuma met 2 kopjes water op gas. Als het een mooie pasta is zet ik hrt gas af. Dan doe ik de kokosolie erdoor en die is zo vloeibaar met roeren. Beetje zwarte peper uit molen erbij, af laten koelen en in potjes.