Maakt niks uit! Bij die van mij was het uiteindelijk door goed hooi, regelmaat en rust op stal opgelost. Het is wel steeds opletten, maar ze doet het goed momenteel.
Qua voer voor s_deruiter. Als dit werkt, niet veranderen zou ik zeggen. Maar voor mij is de basis onbeperkt ruwvoer (of dat voordroog is of hooi, maakt niet zo veel uit mits het paard het op beide goed doet), gecombineerd met 0.5-1mL zonnebloemolie/kg paard, een energierijk krachtvoer als Pure Feed Condition, Marstall Cornmuesli of Pavo Energycontrol, met een ruwvoer gemengd gevoerd als luzerne, grasmix of geweekte bietenpulp. Bij veel luzerne (meer dan 1kg) of bietenpulp (droog gewogen meer dan 2kg) aanvullen met zemelen (0.5kg per kg luzerne en 0.25kg per kg bietenpulp).
Ik zou bij een paard van 600kg rustig opbouwen naar "3kg Marstall Cornmuesli" of "1.5kg cornmuesli en 1.5kg Pure Feed Condition" of "3kg Pure Feed Condition", 300mL zonnebloemolie en 1kg luzerne, verdeeld over 3 voerbeurten. Het ruwvoer gevoerd uit een hooinet met 6x6cm mazen. Voldoende om verspilling en vervuiling te voorkomen, maar zonder echt te vertragen of gevaar te hebben dat de hoeven in het net verstrikt raken.
De Pavo Topsport is ook een heel mooi product, dit krijgt mijn merrie uit dit topic en ook mijn oudere merrie welke erg ziek is geweest. Heel fijn spul!