elinebakker schreef:Lees dat er nog niet heel veel ervaringen zijn, maar jullie kunnen me vast helpen. Ik heb een zielepietje hier, shetlander die altijd wat aankwakkelt met z'n gezondheid. Heeft onwijs snel diarree en een opgeblazen buik. 's Zomers hele dagen op een korte weide gaat goed, maar in de winter met nat gras en onregelmatige eten/porties gaat het minder. Ik laat hem nu eerst hooi eten voordat hij het gras op mag (strookbegrazing) maar dan blijft hij die uren gewoon staan wachten zonder hooi te eten. Hij is bovenop vrij mager maar heeft een enorme plofbuik. Is wormen- en zandvrij. Ik had het idee om speedibeet te combineren met de vitaminekoeken (zal om een handje en halve koek gaan), zou dat een goede combinatie zijn?
Kan het niet van de gevulde darmen komen?
Of heeft zij (als het een zij is) ooit een veulen gehad?
Ik zou iig stoppen met gras geven en overgaan op alleen hooi (onbeperkt).
Ook zou ik absoluut GEEN pavo summerkoek gaan voeren aangezien daar veel suiker+zetmeel in zit.
Daarin tegen kan je beter gaan voor Healthy Herbs 9Dat voer ik zelf ben er erg over te spreken) of de marstall force.
Eventueel een handje speedibeet zou ook geen kwaad kunnen, maar of het die buik zou weg toveren is maar de vraag.