Pavo nieuw voer SpeediBeet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:49

elinebakker schreef:
Lees dat er nog niet heel veel ervaringen zijn, maar jullie kunnen me vast helpen. Ik heb een zielepietje hier, shetlander die altijd wat aankwakkelt met z'n gezondheid. Heeft onwijs snel diarree en een opgeblazen buik. 's Zomers hele dagen op een korte weide gaat goed, maar in de winter met nat gras en onregelmatige eten/porties gaat het minder. Ik laat hem nu eerst hooi eten voordat hij het gras op mag (strookbegrazing) maar dan blijft hij die uren gewoon staan wachten zonder hooi te eten. Hij is bovenop vrij mager maar heeft een enorme plofbuik. Is wormen- en zandvrij. Ik had het idee om speedibeet te combineren met de vitaminekoeken (zal om een handje en halve koek gaan), zou dat een goede combinatie zijn?

Kan het niet van de gevulde darmen komen?
Of heeft zij (als het een zij is) ooit een veulen gehad?
Ik zou iig stoppen met gras geven en overgaan op alleen hooi (onbeperkt).
Ook zou ik absoluut GEEN pavo summerkoek gaan voeren aangezien daar veel suiker+zetmeel in zit.
Daarin tegen kan je beter gaan voor Healthy Herbs 9Dat voer ik zelf ben er erg over te spreken) of de marstall force.
Eventueel een handje speedibeet zou ook geen kwaad kunnen, maar of het die buik zou weg toveren is maar de vraag.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:37

sexysusie schreef:
Ik heb de SpeediBeet besteld bij http://www.paardenvoerparadijs.nl.

Nee, jij bent zelf paardenvoerparadijs :P Bij je advertenties staat het paardenvoerparadijs....

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:03

Ziviaantje schreef:
sexysusie schreef:
Ik heb de SpeediBeet besteld bij http://www.paardenvoerparadijs.nl.

Nee, jij bent zelf paardenvoerparadijs :P Bij je advertenties staat het paardenvoerparadijs....

Nee dat ben ik niet, maar is van vriendin. Ik help haar promoten, en ze doet het goed. Altijd alles op voorraad en goed advies.

Passionato

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 15:13

Hier in de omgeving is het nog niet te krijgen. Heb ter info wat zaken afgebeld. Volgens de meeste waren de emmers pas vanaf december weer leverbaar...

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:24

Ik heb het proefpakket gehaald, maar mijn merrie vind er niks aan. Mijn ruin vind het wel lekker, dus nog even in dubio of ik het blijf voeren voor hem, of dat ik toch de slobbermash weer ga voeren.

Loesje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:33

Hoe maken jullie het met koud water of warm? en als je warm water gebruikt.. Uit de snelkoker?

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:35

Mijn paard lust echt alles, speedibeet daarin tegen niet, ze nam een hapje, je had haar hoofd moeten zien,
dus het is afgekeurd door mijn paard..

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:40

Loesje1991 schreef:
Hoe maken jullie het met koud water of warm? en als je warm water gebruikt.. Uit de snelkoker?

Het kan beide. Ik heb warm kraanwater gebruikt. In de speciale emmer van Pavo blijft het wel erg lang warm trouwens!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:43

evelienn28 schreef:
Er is een nieuw soort (ruw) voer op de markt gekomen van pavo.
http://www.pavospeedibeet.nl/ zie hier meer informatie.
Ik ben erg benieuwd of er meer mensen zijn die dit willen gaan proberen.
Ik heb zelf een minipaardje en dit leek mij nauw ideaal om te gaan voeren, omdat die kleintjes toch een grotere kans op hoefbevangenheid hebben.
dus zijn er mee die dit gaan proberen laat het weten want ik ben erg benieuwd :D

Dit is er al jaren, wij voerden het al tijdens het WK in Maleisië in 2008, maar PAVO levert het nu ook. Toch even wat anders ;)
Super en heel gemakkelijk om te voeren, vooral op wedstrijden

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:45

donna123 schreef:
Ziet er interessant uit.
Ik ben zelf niet zo'n fan van PAVO maar dit lijkt mij wel goed.

Heeft iemand al enig idee wat de prijs is?

Het wordt slecht geleverd door PAVO, zij zijn dus niet de maker hiervan ;)

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:00

Ik heb nu bij een ander bedrijf hier in de buurt twee van die proef emmers gehaald. Mijn merrie is erg kieskeurig met eten, maar dit at ze gewoon op. Ik heb vandaag een grote zak gehaald, en wil het eens een paar weken proberen. Ik weet alleen niet hoeveel ik moet voeren. Op de zak staat voor een paard van 500kg 1,5kg speedibeet per dag, dit vind ik wel erg veel. Mijn paard krijgt hier naast ook nog haar standaard voer (sanequi colon) iemand enig idee hoeveel ik van de speedibeet per dag zou bij kunnen voeren? Ik heb net een voerschep gewogen en dat is ongeveer 700 gram.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:04

_Cher schreef:
Ik heb bij een ander bedrijf hier in de buurt twee van die proef emmers gehaald. Mijn merrie is erg kieskeurig met eten, maar dit at ze gewoon op. Ik heb vandaag een grote zak gehaald, en wil het eens een paar weken proberen. Ik weet alleen niet hoeveel ik moet voeren. Op de zak staat voor een paard van 500kg 1,5kg speedibeet per dag, dit vind ik wel erg veel. Mijn paard krijgt hier naast ook nog haar standaard voer (sanequi colon) iemand enig idee hoeveel ik van de speedibeet per dag zou bij kunnen voeren? Ik heb net een voerschep gewogen en dat is ongeveer 700 gram.

ik heb het al gevonden, op de site staat het volgende:

Als extraatje naast je normale rantsoen: 25 gr SpeediBeet / 100 kg lichaamsgewicht paard/pony
Als vast onderdeel van je dagelijkse rantsoen: 30-50 gr SpeediBeet / 100 kg lichaamsgewicht
Als gedeeltelijke ruwvoervervanger (bijv senioren) 400 gr SpeediBeet / 100 kg lichaamsgewicht

Zou voor mijn paard dus op ongeveer 250 gram komen = halve voerschep per dag.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:05

donna123 schreef:
Ziet er interessant uit.
Ik ben zelf niet zo'n fan van PAVO maar dit lijkt mij wel goed.

Heeft iemand al enig idee wat de prijs is?

11,95 voor 15kg

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:12

Ik vul een plastic theebekertje per dag met Speedibeet
en gooi daar 5 koude kopjes koud kraanwater bij
dat krijgt mijn pony als extraa'tje in zijn voerbak 's avonds :j

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:04

Karrimh schreef:
evelienn28 schreef:
Er is een nieuw soort (ruw) voer op de markt gekomen van pavo.
http://www.pavospeedibeet.nl/ zie hier meer informatie.
Ik ben erg benieuwd of er meer mensen zijn die dit willen gaan proberen.
Ik heb zelf een minipaardje en dit leek mij nauw ideaal om te gaan voeren, omdat die kleintjes toch een grotere kans op hoefbevangenheid hebben.
dus zijn er mee die dit gaan proberen laat het weten want ik ben erg benieuwd :D

Dit is er al jaren, wij voerden het al tijdens het WK in Maleisië in 2008, maar PAVO levert het nu ook. Toch even wat anders ;)
Super en heel gemakkelijk om te voeren, vooral op wedstrijden

Djilna schreef:
Het is inderdaad de Speedi-Beet uit Engeland, maar dat was in NL moeilijk/niet verkrijgbaar. Via Pavo gaat het nu heel Europa in.

Dat staat er al, wat is daarvan het probleem?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:17

Bassenqua schreef:
Bietenpulp is geen nieuw voer, dat het met 10 minuten klaar is wel maar dat vind ik overbodig. Hier voer ik het alleen aan de kleintjes als ze in training staan voor de keuring, ze worden dan minder buikig en krijgen meer rugvulling. Ik zou in jou geval voor een vitamine brokje kiezen, dan heeft het dier er tenminste ook nog wat aan, de bouwstoffen die je shet nodig heeft ga je niet uit bietenpulp halen.

dat het met tien minuten klaar is, is ook verre van nieuw hoor, Dodson and Horrel heeft het al jaren , kwikbeet.
zijn vast nog wel andere merken die iets vergelijkends hebben

(ik kom weer eens lekker achteraan kakken geloof ik :') )

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 01:25

Weet iemand hoeveel gram er in zo'n proefemmer / proefverpakking zit? Ze zeggen 2x voeren. Maar dat is dan 2x de maximumhoeveelheid?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 02:06

2 zakjes van 150gr

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 02:14

Dan vind ik 3 euro wat duur voor alleen een emmer en 300 gram. Er zit maar voer in dan voor een waarde van 24 cent |o

Dan kan ik beter een grote zak kopen en een deel weggooien. 150 gram is het absolute minimum voor mijn paard per dag aanbevolen.

Loesje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:12

Nou wat een succes!! Alle vier mijn paarden lusten het niet.. Zelfs de shetlanders trekken hun neus ervoor op.. hmm zit je dat nog met een nieuwe volle zak!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:16

Veulen84 schreef:
Dan vind ik 3 euro wat duur voor alleen een emmer en 300 gram. Er zit maar voer in dan voor een waarde van 24 cent |o

Dan kan ik beter een grote zak kopen en een deel weggooien. 150 gram is het absolute minimum voor mijn paard per dag aanbevolen.

Is een mooie emmer, met een stevig deksel..
Ik ga nooit uit van voorgeschreven hoeveelheden, mijn merrie krijgt rond de 200 gram per dag. Ze hoeft er niet van te groeien, het is vnl om de darmen te stimuleren, en het wordt al een behoorlijke hoeveelheid als het klaargemaakt is.
Ik doer er trouwens een beetje Marstall Vito door en peerd likt dr bak helemaal uit

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:20

Voor mij is zo'n emmer juist wel ideaal, pony kreeg 40 gram geadviseerd. Kan er dan een week mee doen, ruim de tijd om eventueel een grote zak te gaan halen!

Zijn er hier ook mensen die het in combinatie met lucerne geven?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:26

Ik doe dat, anders vreet meneertje het niet. :))

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:30

ik ben al een tijdje op zoek naar die proefemmers, weet iemand ze te vinden in de omgeving van Alkmaar/Beverwijk? Of Zeist/Odijk? (ben ik zeer regelmatig ivm werk).

Mijn paard kreeg voordat ik hem kocht bietenpulp dus ik denk dat hij het wel lekker vindt, maar wil het zeker weten, daarnaast lijkt me die emmer zeer handig om het van huis mee te nemen naar stal. Als hij het niet lust kan ik er altijd nog slobber in vervoeren.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:50

Misschien hebben jullie de gouden tip:
Mijn paardje mag voorlopig alleen brok of Seniores Priores. Het is een 4,5 jarige QH. Hij heeft tandproblemen (diastasen) waardoor hij nu absoluut geen ruwvoer meer mag. Ik weet van de vorige keer dat mijn paard niet van de SP aangekomen is. En op dit moment (werk, winter en hij is nu al schraal) kan hij wel wat extra's gebruiken..
Ik wilde de Speedibeet bijvoeren... Wat denken jullie? Is dit een voeding wat goed aanzet? Echt als vervanging van ruwvoer?