Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wendie1992 schreef:Kan iemand een link hier nerr zetten van de site waar je zo'n zak kuny bestellen? Heb bij de welkoop al gekeken op de site maar kan echt niks vinden. ookniet onder de naam magnesium gries.... kan iemand even helpen? Dan gaan wij hier ook maar is een zak bestellen!!
minimelona schreef:Eehhh... Ik ben ook aan het zoeken geweest en heb uiteindelijk Middenbeemster gebeld voor de productcode's (n.a.v. een tip van iemand hier geloof ik).
Werkt als een tiet, want ik heb het zelf nu ook sinds kort binnen, dus voor iedereen die van het kastje naar de muur word gestuurd, onderstaand de codes, succes!
172215 - het is namelijk van de firma Agrifirm
8713062061507 - is de barcode waar ze het gemakkelijkst mee kunnen zoeken...
minimelona schreef:Klopt Keet, sterker nog, de meeste winkels weten niet eens van het bestaan af, dus met die barcode kunnen ze het gewoon voor je bestellen.
Als er nu maar niemand gaat vertellen dat het voor paarden is, heel NL heeft gewoon ineens koeien, beter voor de prijsverhoudingen denk ik
minimelona schreef:die van mij heeft al jaren duidelijke tekorten aan magnesium; word dus vreselijk schrikachtig en angstig, tot het gevaarlijke af , voor haarzelf en omgeving... Kan alleen oordelen over de chelaat van PN en de oxide van groene os, want welkoop zijn oxide heb ik pas 1 dag in huis. Maar merk bij beide na een kleine week duidelijk verschil. Een heethoofd blijft het toch wel hoor, maar dat zichzelf zo vreselijk verliezen in haar angst, verdwijnt gelukkig redelijk snel weer. Schijnt trouwens exact zo bij de mens te verlopen...
Buiten het feit dat, ook al is het niet bewezen, ik het duidelijk vind helpen met het herstel van spierbevangen (paard) of hoefbevangen (shet), maar dat is ook echt alleen maar mijn persoonlijke ervaring ermee.
jaji schreef:Van een aantal dierenartsen heb ik gehoord dat magnesiumcitraat veel beter wordt opgenomen dan de oxidevorm. De citraat is inderdaad duurder, maar je hoeft er weer minder van te geven. Een deel van de paarden neemt de oxide vorm voldoende op (zoals die van de welkoop), een deel zal het niet goed opnemen. Merk je geen verschil bij de oxide vorm dan kan je de citraat vorm proberen. Wellicht werkt dat dan wel. Bij een deel van de paarden maakt dat een groot verschil.
Citaat:Anorganisch magnesium
Hieronder vallen magnesium-oxide, -sulfaat, -citraat, -carbonaat, - chloride, -fostaat, etc.
Puur Magnesium is ongeschikt om te voeren: Magnesium voor consumptie bestaat altijd uit een verbinding tussen magnesium en "wat anders". Dat "andere" is bepalend voor de mate waarin magnesium kan worden opgenomen: magnesium-oxide is vrij goed bruikbaar, magnesium-chealaat nog beter. Magnesium-fosfaat of - sulfaat is daarentegen nauwelijks bruikbaar. Wat ook belangrijk is, is of er meerdere mineralen in het preparaat zitten. Met name calcium blokkeert de magnesiumopname en mag dus niet of nauwelijks in het preparaat voorkomen