Ervaringen met cavalor fiberforce

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 01:28

Vanmiddag bij de voerleverancier geweest. Helaas geen Cavalor Fiberforce op voorraad, en beter gezegd ze moesten via Google opzoeken wat het was. Erg veel vertrouwen krijg je ervan als zij verkooppunt van Cavalor zijn :( . Na een beetje wikken en wegen toch maar een zak besteld, maar pas volgende week vrijdag binnen en kreeg ook nog de opmerking dan had ik het maar eerder moeten bestellen dan was het afgelopen vrijdag al binnen geweest 8)7 .
Mijn paard krijgt nu Care 4 life van Pavo gemengd met een granenmix. Maar hij vind geen ruk aan de care 4 life en eet het noodgedwongen op als hij toch besluit honger te hebben en er is niets lekker voor handen of als ik het meng met een hand slobber. Hoop dus dat hij dit wel lekker vind en echt vrijwillig eet. Het is toch al een moeilijke eter, totdat hij groente of fruit krijgt. (Hij staat echt te schooien voor bleekselderij, knolselderij, bieten en de normalere dingen zoals banaan, wortel, appel en peer) Of als hij een handje voer van een stalgenoot krijgt, maar als hij het dan zelf in de ton heeft zitten is het lekkere er eigenlijk al vanaf.

Lastig zo'n moeilijke eter. Toen ik hem kocht lustte hij werkelijk amper voer, en wat hij met een appel of wortel moest snapte hij helemaal niet

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:09

Jannepauli schreef:
Voor het overige: de E-nummers 310/320 zijn lang zo rampzalig niet als hierboven geschetst en zeker niet in de hoeveelheid waarin die in het voer terug te vinden zijn. Laten we het zo zeggen: als het er niet inzit, zouden de vetten in het voer oxideren ( ranzig worden) en je kunt je afvragen of dat niet nog veel schadelijker is voor je paard dan dat beetje toevoegingen. Door de voedselautoriteiten zijn diverse Enummers uitgebreid onderzocht en met name deze twee zijn 'veilig '. Het zit ook in van alles dat mensen eten: van chips tot en met soep.
Ik ken overigens geen een commercieel paardenvoer waar het niet in zit.

er is absoluut voer te vinden zonder 310 , 320 etc .
heb zelf een eczemer gehad waar ik 310 en 320 niet in wilde stoppen, dit ivm het feit dat het dier al huid problemen had, dan wil ik daar niet een toevoeging in stoppen die jeuk tot gevolg zou kunnen hebben (en zelfs allergische reacties in het geval van 320, )
daarnaast zijn er aanwijzingen dat 320 carcinogeen is bij proefdieren, dat wil ik echt in mijn paard stoppen :n
een eczemer klachtvrij houden is al lastig genoeg laat staan als je er dergelijke rommel nog eens bij op gaat tellen.

daarnaast zijn vetten prima op andere wijze houdbaar te krijgen , alleen minder lang houdbaar , maar goed, kwestie van goed inkopen zodat het op tijd op is ,

(ik mijd dergelijke stoffen ook in mijn eigen voeding zodat het niet vaker dan incidenteel genuttigd word ipv standaard. )

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:08

Wie kan voor mij bevestigen of er daadwerkelijk Kurkuma in de fiber force zit, ik vind het oo de site niet terug.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:18

Hoe kom je daar bij? Heb je dat ergens gelezen? Kan je ze anders even mailen?

Waarom zouden ze dat toevoegen aan FF?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:08

pleiada schreef:
Ik heb even gemaild naar cavalor omdat ik graag wou weten hoeveel melasse er zit in dit voer..Ik kreeg als antwoord dat er 1,5 % in zit,dus dat is niet veel en is wat mij betreft ook niet echt een probleem..Er zitten ook wat kruiden in die positief werken op de spijsvertering waaronder curcuma..

Dit werd er eerder verteld in dit topic

Woody2015

Re: Ervaringen met cavalor fiberforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:35

Ja precies werd eerder verteld, ik heb ze inmiddels gemaild wacht op antwoord :-)

Mijn haflinger heeft kanker, sarcoiden, en het schijnt in de natuurlijke wereld dat kurkuma kan helpen genezen.

Ik voer het nu seperaat bij, hij staat op de kliniek is net geopereerd, en of het nu werkt of niet ik wil alles proberen en dacht als het hier al aan is toegevoegd ga ik van de C4l op de FF over.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:34

Weer wat geleerd!!! :j

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 09:41

Ik krijg volgende week als het goed is nieuwe zakken zal eens kijken op de zakken of er kurkumma in zit maar volgens mij wel.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:33

CoRiNa1983 dankjewel, heb nog geen antwoord gehad van cavalor.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 02:21

Iemand nog op de zak gekeken ?

lando2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 02:48

Ik heb het een tijdje aan mijn paard die extreem gevoelig is aan maagzweren gevoerd, dacht dat ik eindelijk de oplossing had gevonden... Helaas werd ze er snel slechter op, ik kan niet verklaren waarom ze het niet verdraagt, maar sinds ik er terug mee gestopt ben en er weer een kuur cimetidine in gegaan is heb ik de dierenarts niet meer gezien.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 07:27

Loes'sCorner schreef:
Iemand nog op de zak gekeken ?

Het staat niet op de zak welke kruiden erin zitten..

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 07:54

Ik heb de zak nog niet binnen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 19:22

Ik heb vanmiddag even vluchtig in de ruitersportzaak op de zak gekeken maar zag geen kurkuma staan, of ik kijk er zo overheen?

Wat ik wel jammer vind is dat ik na ruim een week nog geen mail terug heb gehad van Cavalot -O-

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:23

Ik heb een folder van de Cavalor meegekregen Daarin staat:

Samenstelling: Lijnzaaddoppen, luzernestengels, luzerne, tarwegries, zonnebloemzaadvoer, sojaolie, haverdoppen, gedroogde bietenpulp, lijnzaad, speltzemelen, maisglutenvoer, natriumchloride, monocalciumsulfaat, tarwe, calciumcarbonaat, fructo-oligosachariden, sojavoer

Nutritionele toevoegingsmiddelen:
15000 I.E. E672 vitamine A, 1500 I.E. E671 vitamine d3, 100mg 3a700 Vitamine E (all-rac-alfa-tocoferylacetaat), 80mg cholinechloride, 0.1mg biotine, 40mg E1 ijzer (ijzer(II)sulfaat-monohydraat, 0.2mg E2 jodium (calciumjodaat,watervrij), 0.1mg 3b303 Kobalt (kobalthydroxidecarbonaar-monohydraat), 40 mg E4 koper (koper(II)sulfaat-pentahydraat)100mg E5 mangaan (mangaan(II)oxide), 100 mg E6 zink (zinksulfaat-momohydraat), 0.3mg E8 selenium (natriumseleniet)

Zootechnische toevoegingsmiddelen:
6 E9 cfu 4B1702 Saccharomyces cerevisiae NCYC sc 47 (levend gist en stabilisator volgens google)

Ik voer de fiberforce nu ongeveer 3 weken, fifty- fifty gemixt met de pavo care 4 life. De groene pavo mix vond mijn paardje vies en liet hij grotendeels staan, zijn granenmengsel zocht hij ertussenuit. Gemengd met de fiberforce en zijn granenmix is zijn bak netjes leeg.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:05

Bedankt :-) staat toch echt geen Kurkuma bij....raar hoor dat ze dat wel naar iemand gemaild hadden.
Mij mailen ze niet terug, beetje onbeschoft :-(

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:39

Zoiezo heel onbeschoft van een bedrijf die een product hoopt te verkopen waar de zowel de koper als verkoper achter staan. Ik heb in het verleden al een keer gebeld met Cavalor, maar vond het maar een vreemd bedrijf. Ik kreeg eerst drie mensen aan de telefoon (volgens mij via een keuze menu) en vervolgens kreeg ik een mobiel nummer wat ik maar moest bellen. Ben vervolgens wel goed geholpen, maar ik denk dan zeg iets in de trant van: die persoon die u hier alles over kan vertellen zit momenteel niet op zijn plaats, mag ik u nummer dan wordt u vandaag nog terug gebeld.

Heb zelf het idee dat Pavo care 4 life meer een natuurlijk kruidenvoer is. Daar kan ik meer natuurlijks in herkennen eerlijk gezegd. Heb eventueel misschien daar ook nog een lijst van liggen, wat daar in zit en volgens mij ook waarvoor het dient. Maar volgens mij is Pavo veel opener over de bestanddelen.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:48

Zie net dit topic :)
Mijn ruin staat sedert 2 weken op dit voer.
Aangezien hij veel maagklachten heeft/had dit beginnen te geven in plaats van de Pavo Sportsfit.
De eerste week leek ie het er goed op te doen maar vandaag viel me weer op dat ie aardig staat te tandenknarsen en te geeuwen.
Hij krijgt ook gaviscon en yakult bij op aanraden van de DA.
Dat met de sportsfit leek ie nergens last van te hebben.
Maar men denkt altijd beter te doen door eten te geven dat deze klachten weerhouden.
Zijn gewicht maar in het oog houden , anders lijkt het eten me ook averechts te werken helaas..

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:53

Er was volgens mij nog iemand in dit topic met een paard met maagklachten en daarbij verergerde de klachten ook bij dit voer ten opzichte van het eerder gevoerde voer. Dit heb ik volgens mij gelezen. Is altijd lastig om over te stappen op ander voer als je last van dergelijke problemen hebt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 08:59

De kruiden van Care4Life is ook oppassen geblazen (zie topic daarover) Er zijn paarden die daar heel heftig op reageren en vreselijk stout worden ervan (incl die van mij)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 23:57

Ik heb mijn pony sinds juni, ik voerde eerst care4life, dat ging goed, maar liet hij vaak staan. Toen over gegaan op nature's best, hier werd hij wat sloom van, dus gaan mengen met Liga van Pavo, bleef sloom en nu over gegaan op Cavalor Fiber Force icm met Pavo vital complete.
Binnen twee dagen merkte ik al verschil, veel fitter en ook zijn dikke buik is verdwenen (geen idee hoe dit kan) daarnaast vind hij dit voer ook nog eens erg lekker!

Zelf ben ik op zoek gegaan naar voer met weinig suiker. Dit voer lijkt goed te werken voor mijn koudbloed.
Gelukkig heb ik in deze regio ook veel keuze uit merken, dus mocht ik niet tevreden zijn ga ik verder kijken, maar voorlopig even genoeg over gestapt.

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:28

Even een brutaal vraagje, ik hoop dat ik die hier gewoon mag plaatsen:

Woont er hier iemand in de buurt van Amersfoort / Utrecht die fiberforce voert? Of iemand die bereid is om (tegen vergoeding) een kleine hoeveelheid op te sturen zodat ik kan testen of mijn pony het eet?
Het is een verschrikkelijk kieskeurige eter en het zou niet de eerste keer zijn dat ik voer koop dat ze vertikt te eten.. :=

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:42

Mijn man werkt in Amersfoort en wij hebben net een zak gekocht bij Country Mill. Je mag wel een schep halen??
Ik weet nog niet wat we ervan vinden. Ze eten het wel goed allemaal.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:51

Ik voer het nu een paar maanden en merk bij mijn haflinger een wereld van verschil.

toen ik het nog niet voerde had ze er veel jeuk, schuurde haar hele manenkam open.
ongeveer 1 a 2 weken na ik fiberforce ging voeren zag je het al duidelijk minder worden. nu zie ik haar helemaal niet meer jeuken en haar manen zijn weer volop aan het groeien.
hopelijk houd dit ook in de zomermaanden stand maar tot nu toe echt een aanrader :j

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:59

Mijn paard zwelde bij het minste van voer helemaal op, was niet meer voorwaarts te krijgen, maar gelukkig nooit koliekkrachten gehad. Nu met de FibreForce lekker op gewicht gekregen en mijn paard vind het ook heel lekker!