Pure Feed uit Engeland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:02

FennaK schreef:
Sonja89 schreef:
Dat zie ik niet als negatief, maar je vroeg naar de verschillen?

Daar heb je gelijk in, ik zal de vraag anders stellen, waarom zou je voor voer kiezen waar geen kruiden in zitten?

Als ik kruiden wil voeren dan voeg ik ze zelf liever toe. Zo weet ik wat en wanneer ik iets voer en wat de uitwerking daarvan is. Mijn paard wordt heel schrikachtig van C4L. Welk ingrediënt het is wat die reactie veroorzaakt weet ik nu niet, omdat er zoveel verschillende kruiden in het voer zitten.

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 22:24

FennaK schreef:
Wat vinden jullie het grote verschil tussen de Pure Easy en de Pavo Care4Life?

Een van de belangrijkste verschillen is al genoemd: de kruiden. Persoonlijk ben ik geen voorstander van het structureel voeren van dezelfde kruiden. Ik zie kruiden liever als een kuur of als iets wat de paarden zelf vers kunnen uitkiezen.

Nog een ander belangrijk verschil - als we op de soorten ingrediënten kijken - is dat de hele Pure Feed lijn vrij is van luzerne terwijl C4L als belangrijk ingredient en enig ruwvoerder net luzerne bevat.
Niet alle paarden kunnen deze vlinderbloemige goed verdragen.
Daarnaast bevat C4L ook collageen, wortelen, appelpulp en chicorei en dat zit niet in de Pure Feed producten.

Als we kijken naar de energiebehoeften van een paard en deze producten, zijn er nog een paar belangrijke verschillen:
de C4L is meer een balancer, gezien het feit dat je 170 gram per 100 kg lichaamsgewicht mag voeren.
Hiermee bedoel ik dat je het vooral in kan zetten als een bron van vitaminen en mineralen (eiwitten etc etc), minder als ook een bron van energie. Een 500 kg paard krijgt volgens de adviesdosering van C4L 850 gram per dag. Dat is nog net een 10 MJ aan energie.

De Pure Feed producten volgen elkaar op wb energiegehalte per kg en zijn - productafhankelijk - bedoeld om zga geen energie toe te voegen - de Pure Balance = de balancer - tot aardig wat energie - de Pure Condition en de Pure Performance bijvoorbeeld.
Zo krijgt een 500 kg paard op de Pure Balance 6,25 MJ aan energie binnen (500 gram = 100 gram per 100 kg). Mijn eigen paard, bijvoorbeeld, krijgt de Pure Condition, 2kg per dag, dat is 26 MJ per dag.

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 22:25

Jessix schreef:
in, ik zal de vraag anders stellen, waarom zou je voor voer kiezen waar geen kruiden in zitten?

Als ik kruiden wil voeren dan voeg ik ze zelf liever toe. Zo weet ik wat en wanneer ik iets voer en wat de uitwerking daarvan is. Mijn paard wordt heel schrikachtig van C4L. Welk ingrediënt het is wat die reactie veroorzaakt weet ik nu niet, omdat er zoveel verschillende kruiden in het voer zitten.[/quote]

Jessix, ik hoor dit wel vaker over producten met luzerne.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:33

Assiepassie schreef:
Jessix schreef:
in, ik zal de vraag anders stellen, waarom zou je voor voer kiezen waar geen kruiden in zitten?

Als ik kruiden wil voeren dan voeg ik ze zelf liever toe. Zo weet ik wat en wanneer ik iets voer en wat de uitwerking daarvan is. Mijn paard wordt heel schrikachtig van C4L. Welk ingrediënt het is wat die reactie veroorzaakt weet ik nu niet, omdat er zoveel verschillende kruiden in het voer zitten.

Jessix, ik hoor dit wel vaker over producten met luzerne.[/quote]

Maar het is niet de luzerne, want daar kan hij wel tegen.

Assiepassie

Re: Pure Feed uit Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 22:35

Kan.
Ik heb het in ieder geval vaker gehoord, zowel over pure luzerne als over C4L.
Ben nu wel heel nieuwsgierig wat het kan triggeren.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:39

Ja zie dat maar eens uit te vogelen. Ik ben er nou ook weer niet zo nieuwsgierig na dat ik elk ingrediënt individueel ga geven! ;) Maar luzerne geef ik dagelijks, al jaren, dus ik weet dat daar het probleem niet ligt.

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 22:40

Jessix schreef:
Ik ben er nou ook weer niet zo nieuwsgierig na dat ik elk ingrediënt individueel ga geven! ;)

Niet?
:+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:43

Nuh... :o :D

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 00:13

Flauw , dat je dat niet doet .
Ik voer al langere tijd C4L en eigenlijk best tevreden . Maar miss idd stukje energie .
Zie nog steeds meer in de pure feed lijn ...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 07:52

ik heb een hele tijd C4L en dieetmix gevoerd (in kleine hoeveelheden) met een vitaminebrokje erbij.
Over de C4L ook wel regelmatig getwijfeld of dat nou die heetheid/schrikkerigheid gaf.

Sinds het voorjaar ben ik helemaal overgestapt naar Pure feed en tot nu toe ben ik er erg tevreden over.
De paarden doen het er goed op en zien er super uit!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:51

Ik geef eigenlijk nooit vit./min. brokjes of poeders, alleen als ik vermoed dat ze wat te kort komen. Ze hebben hun rode liksteen, een handje normale muesli en hooi of gras. Daar doen ze het eigenlijk het beste op. Elke keer wanneer ik een nieuw voer probeer pakt het niet goed uit... Dus ik houd het maar bij mijn eigen recept! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:57

Ik heb de balancer gekocht, gisteren voor eerst gevoerd en werd goed gegeten.
Eventueel kan ik dat nog aanvullen mocht hij er niet genoeg uithalen...met bv een ruwvoer mix ofzo.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:53

Wegens overcompleet heb ik 2 zakken Pure Feed Balance "over"... Ze zijn een paar weken terug gekocht, dicht en droog bewaard en in Arnhem op te halen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:00

oh jammer dat je zo ver weg zit, anders had ik ze wel over willen nemen...

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:18

Ik heb nog 1 zak over! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:16

Hier wordt het echt goed gegeten dus blij ermee.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:37

Hier wordt het ook heel goed gegeten en de paarden zien er super uit!