Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 22:40

JustLizz schreef:
Vind de producten van Pharmahorse sowieso gunstig geprijsd. Ik zit even rond te kijken en valt me op dat bv ook de muscle build (creatine) enzo een fijne prijs heeft (en gratis verzending)..

Hoeveel voer jij per dag van de Pharmahorse? Ik heb nog een pot staan. En volgens mij lijkt de Pharmahorse erg op de Vitella. Ook puur.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:51

Illusion1990 schreef:
JustLizz schreef:
Vind de producten van Pharmahorse sowieso gunstig geprijsd. Ik zit even rond te kijken en valt me op dat bv ook de muscle build (creatine) enzo een fijne prijs heeft (en gratis verzending)..

Hoeveel voer jij per dag van de Pharmahorse? Ik heb nog een pot staan. En volgens mij lijkt de Pharmahorse erg op de Vitella. Ook puur.

Ik voer nog niets van pharmahorse. Paard krijgt nu Eplus van pavo voor zijn spieren maar ben even aan het orienteren op het gebied van supplementen omdat mijn paard wel wat soepelheid kan gebruiken. Wil ook even overleggen met de dierenarts. Zowel magnesium, muscle build als glucosamine van pharmahorse wekken mijn interess ( uiteraard niet allemaal tegelijk haha). Maar wil dus even met de da afstemmen wat het beste bij mijn paard zou passen.

Voer jij het niet meer dan?

Snoevie

Re: Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 01:05

Wat heeft jouw paard dat je die supplementen wil gaan bijgeven?

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:58

Illusion1990 schreef:
JustLizz schreef:

Inderdaad lijkt de samenstelling van Pharmahorse erg op die van Vitella. Vitella is wel echt een stuk goedkoper.
Kijk maar eens bij www.dezingendesmid.nl :j

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:44

Dit topic blijf ik even volgen!

Ik wil mijn 17 jarige merrie met artrose op glucosamine zetten. Naar aanleiding van wat hier lees (ik ben me er nu net aan in het verdiepen, dus ik speur ook nog even verder) gaat mijn voorkeur tot nu toe uit naar Pharmahorse of die van de zingende smid.

Op de site van de zingende smid staat de glucosamine, en de glucosamine hoge dosering.
Ik neem aan dat voor mijn merrie de glucosamine hoge dosering de beste is? Iemand die dit kan bevestigen/afkeuren?

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:16

rixtb schreef:

Ik wil mijn 17 jarige merrie met artrose op glucosamine zetten. Naar aanleiding van wat hier lees (ik ben me er nu net aan in het verdiepen, dus ik speur ook nog even verder) gaat mijn voorkeur tot nu toe uit naar Pharmahorse of die van de zingende smid.

Op de site van de zingende smid staat de glucosamine, en de glucosamine hoge dosering.
Ik neem aan dat voor mijn merrie de glucosamine hoge dosering de beste is? Iemand die dit kan bevestigen/afkeuren?

Ja, klopt.
De samenstelling glucosamine hoge dosering van de Zingende smid komt overeen met die van Pharmahorse.
In de 5 kg verpakking is deze het goedkoopst. ( ongeveer 8 euro per maand) Gratis verzending, ook bij die van 1 kg. zorg wel dat je het droog weg zet.
Succes voor je merrie

bonoenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:25

Tip: kijk eens bij Makana.de, daar hebben ze de pure grondstoffen te koop voor paarden tegen geringe prijzen en de verzendkosten naar Nederland zijn ook niet hoog. Ze hebben zowel glucosaminesulfaat, chondroitine als ook msm in zakken te koop. Misschien scheelt het enorm in prijs?! Ik bestel er altijd een mineralensupplement en vitamine b12/magnesium vloeibaar voor mijn paard, enorm prijsverschil met hier.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:32

bonoenpepper schreef:
Tip: kijk eens bij Makana.de, daar hebben ze de pure grondstoffen te koop voor paarden tegen geringe prijzen en de verzendkosten naar Nederland zijn ook niet hoog. Ze hebben zowel glucosaminesulfaat, chondroitine als ook msm in zakken te koop. Misschien scheelt het enorm in prijs?! Ik bestel er altijd een mineralensupplement en vitamine b12/magnesium vloeibaar voor mijn paard, enorm prijsverschil met hier.

En hoe heet dat in het duits ? mijn duits is niet zo goed. Kan het nl. niet vinden ?

bonoenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:47

www.makana.de en dan such Produkte (staat rechts in scherm) respectievelijk de naam glucosaminsulfat, chrondroitinsulfat of msm ingeven, dan krijg je rechts al de produkten te zien, die kun je aanklikken.
Je kunt ook onder Pferde bovenaan zoeken, maar ze hebben enorm veel produkten, zijn geen tussenleverancier, maken de producten zelf aan.
Ben erg tevreden over hun kwaliteit en service.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:43

Heeft er ook iemand ervaringen met de msm van Pharmahorse? En is dit aan te raden (naast de glucosamine) voor een paard met hoefkatrolontsteking?
Op dit moment krijgt mijn paard Horseflex van het glucosaminecentrum, maar daar merk ik nog niet heel erg veel effect van. Weet ook niet zeker hoeveel gluco daarin zit, wel dat het een combinatie met msm is.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 00:52

bertine37 schreef:
Inderdaad lijkt de samenstelling van Pharmahorse erg op die van Vitella. Vitella is wel echt een stuk goedkoper.
Kijk maar eens bij http://www.dezingendesmid.nl :j

Ik voer dus de Vitella. Daar begon dit topic ook mee :D . Ik ben de TS. Maar ik heb dus nog een pot Pharmahorse staan. Is dat dan ook 8 gram per dag. Dat voer ik namelijk van de Vitella. Verdeeld over 2 voerbeurten...

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 00:55

rixtb schreef:

Ik ben de TS en dit topic heb ik geopend om me ook te verdiepen in de wereld van de glucosamine. Ik voer sinds 3 jaar glucosamine. Eerst de best dure van de Groene Os. Ben 2 maanden geleden overgestapt op de puur van Vitella en die bevalt me prima. Nou ja, mijn paard dus. Qua financieel ook erg interessant. Ik voer 8 gram per dag, verdeeld over 2 voerbeurten.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 09:29

Gister ook maar besloten over te stappen naar Glucosamine. Welke weet ik nog niet, maar de primeval laat ik straks voor wat het is als het op is.

Dit qua prijs en gebruik. Ik heb liever vloeibare glucosamine. Ik liet gister een hele pot vallen en dat spul plakt zo mega, daar kan niet anders dan zoetstof of suiker in zitten en mijn merrie is al te dik dus dat voelt niet goed.
Het was donker dus heb de beschrijving nog niet opgezocht, maar iemand hier weet dat vast wel of er suiker oid in zit.

Iemand ook recente ervaring met NAF Superflex 5 star?

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 09:37

Hoi, waarom zou je vloeibaar willen ? De kans dat er dan suiker in zit is denk ik hoger.
Die van vitella is volgens mij bijna pure glucosaminesulfaat

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 09:40

De DA heeft aanbevolen om ook chon en MSM te gebruiken. En dan moet ik weer allerlei potjes en pilletjes erbij gaan geven.

Ik zal het gehalte suiker eens bij beide controleren, maar die Primeval is gewoon plakzooi, getsie.

En vloeibaar vind ik zelf handiger (voor als je het nog eens laat vallen :')

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 10:00

Als je alles in een wil kun je ook eens kijken naar de producten van Grand Meadows. Die hebben diverse producten met glucosamine

Talk2Vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 10:22

Sinds mei 2012 staat mijn paard stil vanwege een peesblessure. Ik heb toen via verschillende sites info opgezocht inzake supplementen om zijn herstel te bevorderen. Ik las toen ook dat hyaluronzuur een positief effect had op de pezen en met name bij het herstel van peesblessures. Helaas was dit nog niet wettelijk aangetoond maar ik vond het toch het proberen waard.

Ik ben uiteindelijk bij NAF superflex 5 star uitgekomen. Mons krijgt dit nu vanaf juni 2012 en in september ben ik voorzichtig gaan stappen met hem. Ik merkte kwa beweging dat hij veel soepeler was (ondanks het lang stilstaan). Ook zijn draf was vooruitgegaan, hij leek veel comfortabeler te lopen. Alleen vertrouwde ik zijn been nog niet. Werd na een paar weken de stap opbouwen toch weer warm. Daarom heb ik besloten om hem de rust te geven (hij wordt immers 19 jaar in april!). Tegen mei wil ik weer voorzichtig proberen maar ik merkte voor zijn peesblessure dat zijn gewrichten steeds minder soepel waren. Daar heeft hij nu geen last meer van.

NAF superflex 5 star blijf ik daarom geven. Ookal zou ik in mei toch tot de conclusie komen dat we niet meer kunnen rijden. Ik merk dat Mons er veel prettiger mee loopt iig.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 11:44

Snoevie schreef:
Wat heeft jouw paard dat je die supplementen wil gaan bijgeven?

Hij heeft moeite met ontspannen/nageven en zijn spieren verzuren vrij snel. Ook moet hij nog veel meer spieren krijgen in zijn rug, buik en achterhand.

Hij wordt regelmatig gemasseerd en mijn instructrice rijdt hem momenteel twee keer per week omdat zij veel handiger is dan ik.

Hij is niet heel stijf ofzo, dus zelf denk ik dat glucosamine nog een stapje te ver is. Hij wordt in april 17, maar zolang glucosamine nog niet nodig is ga ik dat nog niet geven. Masseur zegt dat hij daar ook nog te goed voor is.

Pharma horse trekt wel mijn aandacht omdat het zo puur is en gunstige prijs heeft. Ik snap dat het niet alleen met supplementen op te lossen is, vandaar dat ik hem ook regelmatig longeer en besloten heb om mijn instructrice hem te laten trainen zodat hij zo min mogelijk last heeft van het feit dat ik ook nog veel te leren heb.

Hij krijgt alle tijd om spieren en soepelheid op te bouwen, we hebben geen haast! Ik snap ook dat het langer duurt omdat hij al een beetje ouder is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:32

oke duidelijk,alleen dan is misschien de glucosamine niet het juiste product voor je paard,dat richt zich meer op de gewrichten dan op de spieren.

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:34

Dan kun je beter vitamine E geven voor spieronderhoud en creatine voor spieropbouw. Ik heb zelf vloeibare vitamine E (is wel wat duurder in aanschaf) maar je doet er best lang mee. Werkt bij mijn paard beter dan de vitamine E in poedervorm. Glucosamine is meer voor de smering van de gewrichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:08

Dimple schreef:
De DA heeft aanbevolen om ook chon en MSM te gebruiken. En dan moet ik weer allerlei potjes en pilletjes erbij gaan geven.

Ik zal het gehalte suiker eens bij beide controleren, maar die Primeval is gewoon plakzooi, getsie.

En vloeibaar vind ik zelf handiger (voor als je het nog eens laat vallen :')

Primeval is idd een vreselijke plak troep! Ook aan de mond van je paard. De hoeveelheid die je moet geven is ook best een grote schep!
glucosamine plakt niet en als je goede hebt hoef je er ook geen hele grote hoeveelheden van te geven.
Kun je dus goed als poeder nemen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:01

ik vind het idd meevallen,ik hoef maar 10 gram te geven,dat zijn 5 kleine schepjes.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:39

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:46

Moet je wel aardig doorvoeren gezien de houdbaarheidsdatum ;)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:53

Oh, daar heb ik niet naar gekeken :') Nja, 10-2013 is nog te doen toch? Zeker als je het misschien samen met iemand besteld?