petitparis schreef:al eens gekeken naar lange afstandlopers? Zelfs in rust zijn hun spieren licht afgetekend gewoon omdat ze "droog zijn" en geen overtollig vetweefsel bevatten, is bij paarden net zo.
Maar nu zeg jij dat alle paarden vergelijkbaar zijn met lange afstandlopers
En dat is dus niet waar, want je hebt in de paardensport verschillende disciplines, waarvoor je de paarden op een verschillende manier traint. Dressuur vergt veel kracht en voor eventing heb je juist weer meer die vergelijking met een lange afstandloper. Daar pas je ook het voer op aan. En dus ook de conditie van het paard. Ik ben van mening dat een eventing/springpaard veel schraler mag zijn dan een dressuurpaard. En dat heeft niets te maken met het 'mooi'. Voor een dressuurpaard vind ik het absoluut niks dat je de spieren er los op kan zien liggen, want dat betekent dat het allemaal niet vloeiend in elkaar overloopt en het paard (wat mij betreft) te schraal is.Maar dit is mijn bescheiden mening en die gaat ook niet veranderen door een betoog van jouw kant. Ik hou niet van dikke paarden, maar ik vind dat sommigen hier wel doorslaan.

!)