Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:ik ldes dit even mee...
ben zelf twijfelend tussen equifyt en healthy herbs..
JessicaChico schreef:faye1995 schreef:Ik heb al een reactie terug! Lekker snelGa het binnenkort eens bestellen en kijken hoe het gaat uitwerken... Heb er een op rust staan dus die zal slechts een handje krijgen, maargoed daarbij gaat het alleen om het idee daar de andere paarden ook wat krijgen.
Welke brok adviseren ze jou?
faye1995 schreef:Ik heb net healthy herbs besteld, volgende week is het binnen dus kan ik er meer over vertellen
Mijn pony zal het straks ook gaan krijgen, deze maakt eens per week een bosritje en is 16 jaar. Hoeveel zal ik haar moeten geven op een dag van de basis plus? Dat vind ik nog wel lastig, de hoeveelheid!
Caballos schreef:Samenstelling wiesencobs marstall:
Ingrediënten: gras van natuurweiden in het Allgäuer hoogland (100bestaande uit meer dan 50 verschillende soorten kruiden en grassen:
Engels raaigras, kropaar, rietzwenkgras, rood zwenkgras, Italiaans raaigras, doddegras, beemdlangbloem, rode klaver, witte klaver, veldbeemgras, glanshaver, goudhaver, eenjarig beemdgras, rolklaver, beemdvossestaart, gewoon struisgras, Alexandrijnse klaver, smalle weegbree, grote weegbree, reukgras, pinksterbloem, trilgras, wollegras, koekoeksbloem, standelkruid, kamgras, walstro en nog veel meer.
marstall Wiesen-Cobs uit de Allgäu zijn ontwikkeld als een hoogwaardige vervanger van hooi of als aanvullend voer bij groenvoeder. Zuiver, absoluut stofvrij en vrij van schimmels wordt er een basisrantsoen gegarandeerd dat rijk is aan voedingsstoffen, vezels en essentiële stoffen voor uw paard.
Een paard is van nature een steppedier en daarmee typisch een eter van ruwvoer. Voor wat betreft de fysiologie van de spijsvertering is een paard ingesteld op grof, soortenrijk ruwvoer. Door het intensieve gebruik van weidegronden is ons huidige gras in dat opzicht vaak te rijk aan eiwitten, te arm aan ruwe celstof en te eenzijdig voor wat betreft de grassoorten. Daartegenover staan de natuurlijke marstall Wiesen-Cobs uit de Allgäu.
Jammer dat ze het als ruwvoer uitgeven........... zelfs nog als vervanger voor hooi...........
Alles wat korter is dan 8 cm (stengels) heeft een hele andere werking dan ruwvoer.........