23 jarige merrie vel over been - Update p.6: overleden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hananas

Re: 23 jarige merrie vel over been - Update p.6: overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 10:28

bedankt iedereen.

Ze liep gisterenmiddag mank op haar linkerachterbeen. Dus niet aan de hoef waar het stuk ijzer is ingegaan. Het was warm en ietwat gezwollen. Ook wou ze niet eten, en als we de emmer echt voor haar neus zette dan at ze wat met lange tanden. Van de dierenarts moest ik het afspuiten. En als ze wat minder pijn zou hebben zou ze misschien eten, anders moest ik terugbellen.
Nadat ik dat gedaan had, nietsvermoedend hoe ernstig het zou worden, ging ik wat naar binnen. Een uurtje later ging ik grondwerken, nog steeds nietsvermoedend. Toen ik mn paard aan het opzadelen was merkte ik dat ze wat door de wei sjokte, maar dat ze nog steeds niet at. Ik de DA gebeld. die was binnen halfuur daar om haar mond te controleren. Al wachtend ik wat gereden, schaam me dood. DA daar, we kregen haar niet van haar plek en ze stond met dr voorbenen wat naar voren. Beide achterhoeven waren warm, ze had pulsatie in alle benen en een hartslag van 104/min. Ze stond daar als een zielig hoopje paard. Uiteindelijk hebben we haar meer naar de ingang van de weide gekregen. Hoefbevangen. We konden niets meer paardvriendelijk doen. Inslapen was de beste optie. Mams en paps huilend gebeld, dat ze nu moesten komen. En de camera meenemen. We hebben nog enkele foto's genomen... Ze viel direct neer.

Ze was depressief aan het worden, ze uitte haar pijn niet, zweette niet en sloeg niet met haar staart. Ze wou niet meer vechten, ze was het beu.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:49

Dorien
Jeetje wat erg je hebt echt het uiterste gedaan de meesten hadden het allang opgegeven je hebt doorgevochten met haar tot het eind tot ze echt niet meer wilde.
Heb eerder al eens in een ander toppic gezegd daar vroeg iemand wanneer je je pard moet laten gaan, Kijk naar je paard je paard of elk ander dier geeft zelf aan wanneer het niet meer wil. Helaas zijn veel menses egoistisch en willen het niet zien omdat z e niet zonder hun geliefde dier kunnen.
Ook ik heb toen die beslissing moeten maken en mijn lieve Dusty heeft mij laten weten dat het goed was, elk dier uit dat op een eigen manier maar als je veel van het dier houdt en hem door en door kent weet je wanneer de tijd er is.
Heel veel sterkte meid. Je had dit ook niet van te voren kunnen weten ik ben trots op je iig dat je de beslissing hebt genomen voor Kelly
Sterkte en rust zacht kelly.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:59

jeetje wat heftig allemaal, ;(
heel veel sterkte nu!

jolandapinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:13

heel veel respect voor wat je allemaal voor je paardje gedaan hebt!!!
heel veel sterkte met het verlies, ze heeft in ieder geval een heel liefdevol baasje gehad!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 11:15

indrasjacks; ik heb inderdaad het gevoel dat zij en niet ik de beslissing heeft genomen..

We hebben haar van augustus 1998. Wat vliegt de tijd. We hebben 12 heerlijke jaren van haar mogen genieten. Het doet zo raar, wetend dat zij er niet meer is. Geen kelly meer die altijd hinnikt naar mij, naar iedereen eigenlijk. Echt altijd. Ook toen ze veel pijn had gisteren. En zo lekker briezen als je met dr halster afkomt. En chagrijnig zijn als ze iets anders moet doen dan dat ze van plan was. In haar jongere jaren kon ze bokken hoor :) En als we sprongen, sprong ze altijd veel te hoog, echt haar best doen voor je. Ze was echt een wereldpony

bedankt voor de steun iedereen

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:18

Ik wens je veel sterkte de komende tijd.

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:22

jeetje meid wat een verhaal,

heel veel sterkte met dit verlies.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:24

Heel veel sterkte.. :(:)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:49

Sterke! ;(

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:51

Enorm veel sterkte, je hebt gedaan wat je kon :(:)

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:55

heel veel sterkte

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:03

heel veel sterkte, je hebt alles gedaan wat binnen je mogelijkheden lag en hebt altijd het welzijn van kelly als uitgangspunt gehouden, diep respect hiervoor!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:43

ach wat ontzettend sneu. je hebt inderdaad alles voor haar gedaan wat mogelijk was.
ik wens je heel veel sterkte toe met dit grote verlies

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 22:18

bedankt iedereen.

Ik mis haar ontzettend. Het is zo stil op de weide. We, ik en de paarden, lopen wat verloren.
Vandaag op 9.30 zijn ze haar komen halen. Zelf was ik er niet bij. Ik moest gaan voor mijn praktijk rijexamen wat ik gehaald heb. Dat ik bijna achter mijn stuur zat te janken heeft de examinator niet opgemerkt. Ik heb vandaag haar laatste mest begraven, kon het niet aan om het op de hoop te gooien. De stal laat ik voorlopig nog zo, daar ben ik nog niet klaar voor.
Enkele foto's zodat jullie kunnen zien wat een geweldige pony ze was. En is, want voor mij is ze er nog altijd.

vorige zomer, lekker bekkie heeft ze :) ga deze laten uitvergroten.Afbeelding

Afbeelding

deze zomer starte goed
Afbeelding

maar ging bergafwaart met de koliek.
Afbeelding

toch bleef ze vechten, hoe pijnlijk het was ze wou nog leven. Ben trots op dr, wat een wilskracht.
Toch dachten we dat ze het niet ging halen
Afbeelding

maar ze verbaasde iedereen, de volgende dag mocht ze weer wat brok
Afbeelding

van die wilskracht zagen we zondag niets meer. Voor haar was het genoeg.
Afbeelding

Toen ze er niet meer was is de rest afscheid komen nemen. De witte pony, becca, blaasde in haar neus en toen kelly niet meer reageerde gilde ze en stampte met haar hoef vlak voor kel haar hoofd. Dit heeft ze enkele keren gedaan, en toen begon ze kel wat te bijten. Maar uiteindelijk hebben ze beide deftig afscheid kunnen nemen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-STL678MS.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OUH3R3F7.jpg

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:25

Ik lees al een tijdje mee. Heel veel sterkte met het verlies.. Je hebt het juiste gedaan en je mag trots op je zelf dat je zo hard voor haar hebt gevochten maar toen ze zelf niet meer wou haar hebt laten gaan, echt diep respect :(:)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:39

Ik wens je heel veel sterkte :(:) .
Op de laatste foto's kun je zien dat haar lijf op was.
Je hebt de goede keuze gemaakt voor haar.
Ik weet wat je doormaakt, heb afgelopen winter mijn 26 jarige merrie laten inslapen, die ook ziek en supermager was.
Het is heel moeilijk voor jezelf, maar het beste voor je paard, daar kun je zeker van zijn ...

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:46

Je hebt echt alles gedaan wat mogelijk was en haar een 'zachte dood' bezorgd op haar eigen weide, op een voor haar veilige plek. Echt knap dat je haar deze zorg nog hebt kunnen en willen geven....heel veel sterkte met het verlies!!

Barb12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:53

Heel veel sterkte met het verlies van jouw lieve pony. Het was echt niet meer vol te houden voor haar dat was wel duidelijk. Goed dat je haar hebt laten gaan. ;(

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:53

sterkte met dit verlies, je hebt gedaan wat je kon. en zoals jezelf aangaf, je pony heeft zelf gekozen.
"houden van" betekent ook kunnen laten gaan... dit betekent echter niet dat het de makkelijkste keuze is of minder pijn doet.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 23:02

Ook ik wil je veel sterkte wensen met dit verlies. Zo te lezen had ze het geluk een baas te hebben die alles voor haar over had, maar helaas geen andere keuze had dan haar te laten gaan.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 23:06

Heel veel sterkte meis!

Je hebt je best gedaan!

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 08:27

Dorien bij het zien van de foto`s m.n de laatste kwam bij mij ook alles weer naar boven. Leef zo met je mee onze paardjes hadden wel iets heel anders maar toch het lijkt zo gelijk. Zit gewoon te janken achter de pc vooral die laatste foto zie me zelf bij dusty zo zitten wachten op de laatste minuut, je kan het niet maar het moet ken het gevoel
Het ophalen vond ik verschrikkelijk mijn man is toen bij haar gebleven ze is met respect opgeladen voor zover dat natuurlijk kan.
heb de haren vaan haar staart door mario laten afknippen en bewaard. Heb alles nog steeds van haar alles hangt in de stal nu na 6 jaar als ik het zie of pak doet het weer net zo zeer als toen ( nu ook).
Meeste mensen zeggen dat ze het wel voor kunnen stellen maar ik begrijp je echt jij en ook ik hadden zoveel er voor over om ze een goed leven te geven je weet dat het gaat komen maar als het zover is pfff gefeliciteerd met je rijbewijs in ieder geval Kelly zou trots op je zijn.
XXX indra

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:35

Dorien.
Gaat het inmiddels weer een beetje met je?
Stomme vraag eingelijk zal wel niet.
Hoop dat je veel steun aan de andere 2 paardjes hebt

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:42

Tje... heb t als stille meelezer gevolgt...
heel heel veel sterkte... je hebt gedaan wat je kon.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:42

ag jez*s ik heb niet meegelezen in dit topic maar zag die laatste foto van jullie met jou zo ontroerd erbij!! tranen in mijn ogen
heel veel sterkte met het verlies en wat fijn dat ze nog zo lang bij jullie heeft mogen zijn en dat jullie en zij gevochten hebben tot het einde!!