Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stasja

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:04

Voor mij paardje ben ik nu erg aan het twijfelen of ik haar myoplast bij zal voeren of over zal stappen op de amino mueslie van marstall. De concour helpt niet direct voor de spieropbouw toch ?!

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:06

Karin schreef:
Mijn paard heeft in zijn leven heel wat soorten sportbrok gehad, maar nergens doet hij het zo goed op als op muesli van Marstall.

Het kan heel goed dat sportbrok voor sommige paarden het beste voer is. Voor mijn paard is het dat blijkbaar niet.

Welke sport muesli vna marstall krijgt hij nu !?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:25

ik wil er eigenlijk ook 2 op de myoplast. maar als die amino ook goed werkt is dat ook een goed idee.

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:46

spier opbouw word verkregen door training, niet door een supplement ;)
Als je met mate voert en je paard de hele dag door kan bewegen, je lekker samen aan het werk gaat komen de spieren vanzelf

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:06

Stasja schreef:
Welke sport muesli vna marstall krijgt hij nu !?

Lees ff mijn andere posts in dit topic. ;)

Elmo, supplementen kunnen de spieropbouw wel bevorderen/ondersteunen. Maar idd, supplementen voeren zonder trainen heeft geen zin.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:54

Stasja schreef:
Voor mij paardje ben ik nu erg aan het twijfelen of ik haar myoplast bij zal voeren of over zal stappen op de amino mueslie van marstall. De concour helpt niet direct voor de spieropbouw toch ?!

De animo muesli schijnen ze nogal heet van te kunnen worden, daarom voer ik animo-muskel PLUS naast de Corn. (Heb me uitgebreid voor laten lichten en alles erg goed uitgezocht). Mocht ik te weinig effect voelen van dit suplement, dan ga ik ook wat animo muesli bij voeren. :)

Mijn paarden zien er altijd wel super uit en mooi in conditie, maar ik wilde mijn 5 jarige graag wat heter in de kop (jaja, veel mensen hebben liever een brave rustige, maar ik heb liever één die wat vlotter is). Aangezien ik steeds al goeie verhalen las en hoorde van Marstall en iemand die ook twee nakomelingen uit mijn merrie heeft er ook goeie ervaringen mee had, heb ik besloten het ook te gaan voeren.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:26

tuurlijk dat snap ik
maar als ik je foto van mijn merrie laat zien... dan snap je dat ik daar wat meer op wil haha

elmo1 schreef:
Als je met mate voert en je paard de hele dag door kan bewegen, je lekker samen aan het werk gaat komen de spieren vanzelf

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:45

Doe eens een foto dan. :) Mag ook via PB natuurlijk, maar als je hem hier plaatst kunnen meer mensen meedenken. ;)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:37

Lante schreef:
De animo muesli schijnen ze nogal heet van te kunnen worden, daarom voer ik animo-muskel PLUS naast de Corn. (Heb me uitgebreid voor laten lichten en alles erg goed uitgezocht). Mocht ik te weinig effect voelen van dit suplement, dan ga ik ook wat animo muesli bij voeren. :)
AMiNo. ;) Net andersom...
Mijn merrie staat op de Amino Sportmuesli, maar ik kan echt niet merken dat ze er heter van geworden is.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:06

Puera schreef:
Lante schreef:
Mijn merrie staat op de Amino Sportmuesli, maar ik kan echt niet merken dat ze er heter van geworden is.

Mijn paard is echt een hete kikker en reageerd heel heftig op voer en ook ik voer amino sport, ze wordt hier absoluut niet heter van.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:00

Puera schreef:
Lante schreef:

Hihi, ja, dat is ook zo; ik draai steeds die letters om haha! :P
Okay, dan is dat blijkbaar heel verschillend per paard, goed om te weten. :)

ursula01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:53

Ook nu een verkoopadres van Marstallvoer in Zwaagwesteinde.
Zij levert het ook aan huis.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:44

Dat wisten we inmiddels al, maar toch bedankt. ;)

Pien06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:28

Ik heb sinds 2 weken de Vito voor mijn (op rust staande) merrie. Ik wil zoveel mogelijk natuurlijk voeren met voldoende vitamines en kwam zodoende uit bij Marstall.
Van het najaar ga ik ook de Force bijgeven omdat ze dan altijd even een dip heeft. Ben benieuwd of het werkt.

Van twee weken kan ik nog weinig zeggen. Ik hoop dat ik haar jeuk hiermee onder controle kan houden.
Deze week een iets harde manekam gevoeld, maar dat kan op dit moment alles zijn, ik wacht het nog even af, ik ga er nog niet vanuit dat dit door de Vito komt.

Jullie ervaringen klinken iedergeval goed!

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:23

elmo1 schreef:

:j helemaal mee eens, ze staat lekker dag en nacht buiten dus kan zelf rondscharrelen en ik rij haar nu ook vaak, maar wil een goede training toch ook wel met goed voer onderbouwen! En kreeg zoveel tips dat ik hier om ervaring ben gaan vragen, met alle enthousiaste verhalen hier ga ik in elk geval wel overstappen op Marstall en wat het precies gaat worden daar ben ik nog niet helemaal uit. Denk een combi van corn muesli en amino

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:57

zijn er mensen die Marstall voeren en ervaring hebben met schuren/jeuk?

mijn merrie schuurde echt nooit, sinds dit voorjaar voer ik Marstall en sindsdien schuurt ze met regelmaat haar staart, niet dramatisch, maar je kunt wel zien dat ze heeft staan schuren en ik haal er ook wel aardig wat losse haren uit...

het enige dat echt veranderd is is dus het krachtvoer, zou het daar evt mee te maken kunnen hebben?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:01

Het gras heeft ook veel fructaan bevat dit jaar, dus het kan ook liggen aan het gras of het hooi (rijk gras geeft rijk hooi natuurlijk). Mijn pony schuurt eigenlijk bijna niet, maar we beperken het gras nu flink en de marstall heeft daar eigenlijk geen invloed op. Maar ik voer dan ook de vito.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:08

oke, bedankt voor je reaktie!

gras eet ze niet heel veel, ong een uurtje per dag, en hooi had ik nog van vorig jaar...
ik voer daarnaast compactgras, maar ik heb geen idee of dat in de zomer al van dit jaar is eigenlijk...

edit, ik geef trouwens de western muesli

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:14

Hmm.. dan weet ik t ook niet :+
Je zou het kunnen proberen door nu een andere soort te voeren, maar omdat het nu alweer najaar is en de omstandigheden dus heel anders zijn kan dat wel betekenen dat de uitkomsten niet echt representatief zijn.
Beste test is om de westernmuesli te blijven voeren en te kijken of het schuren blijft of afneemt, dan weet je of het door de muesli komt of door de overige omstandigheden (gras, zon, warmte etc)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:58

ik heb nu net 2 zakken gehaald, dus ik voer het nog wel even door en dan kijk ik even of het schuren door gaat...

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:29

Nouvel, ik weet niet waar het aan ligt. Mijn pony heeft "eczeem" maar waar ie nu staat al de hele zomer niet geschuurd... Pas toen het kouder werd en het weer omsloeg heeft ie zich 1 keer tot bloedens toe lopen schuren.. Laatst ook weer, heb m toen gewassen, wat wel weer helpt dan :)

Ik snap daar ook niks van. Er is bij mijn pony verder ook helemaal niks veranderd qua voer of noem maar op. Maar goed waar het aan ligt?? Zijn een paar andere pony's op stal die nu ook schuren. Maar waarom?

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:15

aliealie schreef:
Nadeel is nu nog de niet al te beste verkrijgbaarheid.

Ik moet ongeveer een half uur rijden om Marstall te kunnen kopen, maar dat is het me zeker wel waard. :j Koop dan meestal meerdere zakken tegelijk zodat ik maar 1x op de zoveel tijd erheen hoef te rijden.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:43

Iemand hier al een keer Faser-light van Marstall uitgeprobeerd?

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:46

kaatje89 schreef:
Ik snap daar ook niks van. Er is bij mijn pony verder ook helemaal niks veranderd qua voer of noem maar op. Maar goed waar het aan ligt?? Zijn een paar andere pony's op stal die nu ook schuren. Maar waarom?

Rui?

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:47

Flosje446 schreef:
Iemand hier al een keer Faser-light van Marstall uitgeprobeerd?

Heb een proefzakje liggen voor mijn vriendin met een dikke Fjord, het is splinternieuw dus veel ervaring zal er niet mee zijn.
Ik denk dat mijn vriendin gewoon bij de naturell blijft, ze voert maar een handje