O ja en luzerne krijg die van mij ook, maar dat gebruik ik hoofdzakelijk zodat hij zijn voer moet zoeken. Hij eet er namelijk omheen zover als dat lukt.
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
#Ymke# schreef:Hm, in die mijten die ik nu voer zit ook mais, dus dan ga ik ervan uit dat het geen kwaad kan, ik voer namelijk geen hele tonnen mais erbij![]()
Wat ik wel irritant vind van subli is dat ze het de ene keer in % vermelden en andere keer in gram.

en dat vervangen door bijvoorveeld bietenpulp.
#Ymke# schreef:Ik voer maisvlokken en daar krijgt ie krap een schep van per dag. Tja, misschien is dat wel hetgeen wat hem zo druk maakt ipv het mijten voer.
daar worden ze idd sneller rond van, maar dat is echt heel veel energie. Van de bietenpulp wordt hij idd heet. Ik heb dus net zo een probleem als jij. Gewoon goed kijken welk voer goed aanslaat. Ik heb nu dus iets met de cavalor, mooie mest. HIj had een antibiotica kuur gehad en hij was weer aan de dunne mest. Toen heb ik per ongeluk een zak van Havens gekregen, de sportmuesli, helemaal niet de bedoeling, maar ik dacht, ach voer het gewoon, die ene zak. Meteen aan de spuitpoep. De Cavalor merriebrok gekocht, meteen na 1 dag aan de mooie balletjes en ik zag hem na 1 week al weer lekker groeien en niks heet of snel verzuring, maar gewoon lekker aan het werk. Na een week of 2 was die zak op, ik weer verder met het restant Havens, weer de volgende dag spuitpoep, dus die zak zit nu in de gliko
.#Ymke# schreef:Hm, dat voer van mijten heet gerstemix, daar zit dus echt gerst in, dat is dus ook een energiebrenger? Hij heeft nu ook hele mooie mest, maar gelukkig is hij daar niet heel gevoelig voor.
De mais ga ik meteen mee kappen vanaf vandaag. Zou er veel verschil zitten in jou probreed van cavalor en de meriebrok van subli? Ik wil namelijk niet teveel krachtvoer door elkaar gooien, dus geen 2 soorten muesli/mix omdat ik bang ben dat ik weer teveel ga voeren qua waarde's.
russel schreef:#Ymke# schreef:Hm, dat voer van mijten heet gerstemix, daar zit dus echt gerst in, dat is dus ook een energiebrenger? Hij heeft nu ook hele mooie mest, maar gelukkig is hij daar niet heel gevoelig voor.
De mais ga ik meteen mee kappen vanaf vandaag. Zou er veel verschil zitten in jou probreed van cavalor en de meriebrok van subli? Ik wil namelijk niet teveel krachtvoer door elkaar gooien, dus geen 2 soorten muesli/mix omdat ik bang ben dat ik weer teveel ga voeren qua waarde's.
Ik weet wel zeker dat daar verschil in zit. Probreed vind ik er erg netjes uitzien en het ruikt ook heerlijk, een soort sinaasappel. Ik vind Subli niet zo een goed merk, ik heb ook te vaak muffe zakken gehad. Lange tijd Subli voeren heb ik een mat paard die niet goed op kleur was, gekregen.