Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pleiada schreef:Ik zou liever wel lucerne geven ipv merriebrok of musli en slobber.Vooral bij een paard van 26(die waarschijnlijk of minder goed kan kauwen of verteren)moet je zorgen voor voldoend ruwe celstof,dus lucerne en subli Sp is wat dat betreft goed..En zoveel melasse zit er niet in lucerne toch en anders is er ook nog zonder melasse te verkrijgen,denk dat er in de meeste brok of musli meer zit..
Maris schreef:Emaartje, misschien eens masters seniorenslobber/brok proberen ipv ( een deel van de ) seniores priores. Het zijn een beetje vergelijkbare producten, alhoewel de masters slobber er echt anders uitziet en ook anders ruikt. De masters slobber bevat ook gisten zodat de darmwerking verbeterd wordt ( zover dat kan natuurlijk ).
Emaartje schreef:Barcelano schreef:Die van mij heeft gewoon normale drollen...
Maak je het niet te nat?
nou nee zorg de voor dat de 1kg goed onder water staat...zodat de bietenpulp goed kan weken.
Emaartje schreef:Is het sinds je op het nieuwe voer staat?
Ja het kan natuurlijk omdat ze moet wennen aan de switch.
even in de gaten houden het hoeft niet altijd te betekenen dat ieder paard het er goed op doet...
Barcelano schreef:Emaartje schreef:Is het sinds je op het nieuwe voer staat?
Ja het kan natuurlijk omdat ze moet wennen aan de switc
Krijgt ze ook ruwvoer in de vorm van kuil?
Kan zijn dat de kwaliteit vocht gehalte anders is bij deze snede.
Nikka schreef:Ik meld me ook hier. Ik heb een oude man staan van 23 jaar, die tot voor een half jaar er nog prima uitzag. Ik dacht dat hij tijdens het weideseizoen wel bij zou trekken, maar dat lukt nog niet zo. Nu eet hij sinds de laatste tijd ook minder goed zijn hooi. Hij loopt sprietjes eruit te zoeken in plaats van goede happen te nemen. Het is werkelijk super hooi (voordroog). Van de week met hem naar de tandarts geweest. Tja oud gebit, kleine haakjes en die zijn weggehaald. Na de behandeling eet hij helemaal geen hooi meer. Misschien moet het nog wennen. Voor zover ik kan zien eet hij wel in de wei en ik geef hem een flink portie slobber bij.
Nikka schreef:Ik meld me ook hier. Ik heb een oude man staan van 23 jaar, die tot voor een half jaar er nog prima uitzag. Ik dacht dat hij tijdens het weideseizoen wel bij zou trekken, maar dat lukt nog niet zo. Nu eet hij sinds de laatste tijd ook minder goed zijn hooi. Hij loopt sprietjes eruit te zoeken in plaats van goede happen te nemen. Het is werkelijk super hooi (voordroog). Van de week met hem naar de tandarts geweest. Tja oud gebit, kleine haakjes en die zijn weggehaald. Na de behandeling eet hij helemaal geen hooi meer. Misschien moet het nog wennen. Voor zover ik kan zien eet hij wel in de wei en ik geef hem een flink portie slobber bij.
pleiada schreef:Oei klinkt niet goed..Ben bang dat de tandarts het niet helemaal goed heeft gedaan..Zoek voor de grap eens het topic op het belang van een goede tandarts