Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Roos_M schreef:Hoezo een beetje handwerk een probleem is?
Dat staat nergens. Dus hier ga ik niet op in.
Het geeft allicht stof tot nadenken.
Het is heel vervelend als een individueel geval niet goed op een voer gaat. Daar kan ik niet over oordelen dus wil ik ook niet doen.
Ik geef alleen aan dat sommige paarden fitter zijn dan hun eigenaren verwachten (door voer, door goed management) en dat intensievere training dan nodig kan zijn omdat de paarden hier dan als het ware om vragen.
Bijzonder dat zelfs dit negatief wordt opgevat. Weer typisch bokt, vooral in combinatie met iemand verkeerde woorden in de mond leggen.
xyzutu2 schreef:Ik denk dat langzaam opbouwen inderdaad ook belangrijk is, zeker bij de gevoeligere paarden. Ik heb de Vitalbix hier ook langzaam opgebouwd en over twee voerbeurten verdeeld omdat ik bang was voor slokdarmverstopping. Dat hadden we afgelopen jaar al drie keer gehad op ander voer dus daar zat ik niet nog een keer op te wachten. Aangezien sommige mensen ook verslikking/verstopping op Vitalbix gerapporteerd hadden heb ik de dosis dus stukje bij beetje opgebouwd. Vervolgens bleek Rio 150 kilo zwaarder te zijn dan ik had ingeschat dus toen ook toen ik dacht dat we op de volledige dosis lichtste dagdosis zaten bleken we daar nog onder te zitten.![]()
Dus jammer dat de gedragsverandering, want van slokdarmverstopping hebben we 0,0 last gehad terwijl Rio daar ondanks een goed gebit wel gevoelig voor is.
xyzutu2 schreef:Ik wist dat jullie al tevreden gebruikers waren, maar super om te horen dat dit nog steeds bevalt. Hoefbevangen op vier benen is je ergste nachtmerrie...![]()
Bij ons deed Healthy Herbs ook weinig tot niets voor spiergroei, ik merkte duidelijk verschil met vitaminebrokken waar wel essentiele aminozuren aan toegevoegd zijn en hogere doses vitamines en mineralen, ook al zijn die hoeveelheden maar klein.
Hier hebben we ook te maken gehad met leverproblemen en bij ons hielp mariadistelzaad erg goed. Nu waren onze problemen niet zo heftig als die van jou, maar toen de lever vergroot en pijnlijk was en hij vocht/afvalstoffen ophoopte hielp Mariadistel hem veel sneller van zijn klachten af dan de dierenarts voor mogelijk had gehouden. Misschien dat dat ook nog iets is voor jullie?
xyzutu2 schreef:Blijkbaar heb ik dan hele rare paarden en pony's dat die liever voor zoet gaan dan saai en gezond. Maar goed, ik ben zelf net zo raar en eet ook liever een mars dan spruitjes.
xyzutu2 schreef:Blijkbaar heb ik dan hele rare paarden en pony's dat die liever voor zoet gaan dan saai en gezond. Maar goed, ik ben zelf net zo raar en eet ook liever een mars dan spruitjes.