Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:11

Ik ga vanaf volgende week magnesiumcitraat bijvoeren. Zag dat dit in poedervorm was, hoe mengen jullie het met het voer? Ze krijgt het dan met basismusli van subli.

AlexVB

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:27

Ik gooi het er gewoon bovenop. Het is reuk en smaakloos en wordt zonder probleem gegeten. Ook de kruimels.

Amikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:09

Amikaa schreef:
Van vriendin een halve pot Groene Os Rust Compositum Extra gekregen om te proberen, vanaf de 4e dag merkbaar verschil! Paard ziet veel minder bak-kabouters en herstelt sneller na een schrikreactie. Ook de spanning als er een ander paard in de buurt komt is stukken minder. Ik ben er ontzettend blij mee!
Het is wel lastig dat je met de Rust Compositum om de paar weken een pauzeweek moet inlassen om de werkzaamheid te behouden dus ik heb nu Biomag Forte van de paardendrogist besteld om uit te proberen of deze net zo goed werkt.

De Biomag werkt wel iets minder goed dan de Rust Compositum extra. Ik blijf het wel voeren want mijn paard is toch veel beter bewerkbaar dan zonder magnesium supplement. Als ik nu wil gaan rijden en tijdens het poetsen al veel spanning opmerk dan geef ik er nog 10 druppels Bach Rescue remedy bij. En ik moet zeggen: dat werkt prima! :j

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:43

Groene ost rust twijfelde ik ook nog over. Maar heb de magnesiumcitraat van paardendrogist zelf opgehaald. Zit alleen geen maatschepje bij, hoe voeren jullie het. Waar kan ik 5 gram mee vergelijken ?

Amikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 00:03

LisanneeD schreef:
Groene ost rust twijfelde ik ook nog over. Maar heb de magnesiumcitraat van paardendrogist zelf opgehaald. Zit alleen geen maatschepje bij, hoe voeren jullie het. Waar kan ik 5 gram mee vergelijken ?

5 gram = 1 theelepel (niet vlak afgestreken)

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:40

LisanneeD schreef:

Heb je al goed gegraven? Schepje kan soms erg ver onderin zitten, ik heb ook eens heel lang moeten zoeken :D

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 00:33

viola schreef:
LisanneeD schreef:

Heb je al goed gegraven? Schepje kan soms erg ver onderin zitten, ik heb ook eens heel lang moeten zoeken :D

Ooh serieus? Ik ga gelijk nog een keer kijken haha

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:27

Mijn paarden zijn eigenlijk niet kieskeurig, maar de magnesium van de Welkoop moeten ze niet :+ Weer terug naar die van Pharmahorse.

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:59

Na me ingelezen te hebben over het gebruik van magnesium wil ik dit gaan gebruiken bij een Friese merrie die er wel eens veel baat bij kan hebben. Nu is zij vrij kieskeurig qua eten en ik lees dat de magnesium van de Welkoop nog wel eens slecht gegeten wordt. Zijn er magnesiumsoorten die er bekend om staan dat ze altijd goed gegeten worden, ook door kieskeurige paarden?

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:22

Het magnesium van Horseflex is zover ik het kan ruiken en proeven geur en smaakloos..

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:53

Gebruik je zelf de magnesium van Horseflex? Hoe zijn je ervaringen er mee? Heeft het effect bij je paard?

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:25

Ik gebruik inderdaad de magnesium van Horseflex. Mijn paard is veel rustiger dan hij normaal was en het belangrijkste voor mij zijn spierspanningen zijn weg. Hij komt hierdoor eerder tot rust en dat is voor een paard dat endurance loopt best belangrijk.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:26

Wij hebben die van welkoop al een aantal jaren en het ligt er bij ons aan hoe we het geven. Speedibeet lieten ze bijv staan. Nu krijgen ze een handje fiber force en eten ze het goed. Wel wat lijnzaadolie erbij.

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:42

AlexVB schreef:
Ik gebruik inderdaad de magnesium van Horseflex. Mijn paard is veel rustiger dan hij normaal was en het belangrijkste voor mij zijn spierspanningen zijn weg. Hij komt hierdoor eerder tot rust en dat is voor een paard dat endurance loopt best belangrijk.

Bij endurance is tot rust komen inderdaad belangrijk, fijn dat het goed werkt! Ik ga het zo bestellen, hoop dat het bij ons paard net zo goed gaat werken. Ben heel benieuwd!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:25

Ik geef op aanraden van mijn trainer nu sinds 10 dagen een supplement met magnesium en selenium bij, en ik moet zeggen het resultaat is geweldig goed *\o/* Het gaat om een pony met een enorm stressprobleem, en hij heeft er duidelijk veel baat bij.

Ik reed hem voor de wagen met een liverpool stang, want zodra hij ging stressen werd hij heel erg sterk. Na maanden werken verbeterde het wel wat, maar heel traag. Sinds hij magnesium bijgevoerd krijgt lijkt hij veel beter met zijn spanning te kunnen omgaan, ik heb hem zelfs al 3x met een trensje kunnen rijden :)

Maar begrijp ik nou goed dat ze van magnesium afvallen? De pony is al vrij dun, dus nog meer afvallen zou echt niet goed zijn.

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:59

Hoe voeren jullie de magnesium aan jullie paarden? Mengen jullie het nog met iets speciaals? Vandaag wat gemengd met haar kracht voer maar ze liet het gewoon liggen haha.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:25

Ik geef het met wat Metazoa, en maak er slobber van. ( of licht bevochtigen zodat het plakt..)

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:54

Iemand nog interesse in een zak magnesiumoxide van de Welkoop? Is maar 3 dagen van gevoerd en ben bang dat ik het anders weer weg moet gooien :o Woon in Noord-Holland Noord, maar ik kom ook vaak in de buurt van Amsterdam.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:06

hey iedereen, ik sluit me even bij jullie aan...ben van gisteren begonnen met magnesiumchelaat, besteld via paardennatuurlijk.
Het is nog een pril begin en hoop dat dit de sleutel naar 'terug rijden' gaat zijn.
Heb al 2 jaar niet meer met hem naar buiten durven gaan wegens zijn onstuimig gedrag, zoals stijgeren bokken, schrikken, bevriezen en vluchtgedrag vertonen.
Hij bijt ook als ik aan zijn hals en schoft wil komen. We zijn met een Guasha therapie begonnen.
Hij heeft enorm belaste spieren die vast zitten waardoor hij veel spierpijn heeft.

En nu maar duimen dat het werkt allemaal, nog iemand zulk geval?

Amikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:51

@'mindful: Steigeren en bokken kan ook als oorzaak een niet passend zadel zijn, heb je dat al laten controleren? Schrikken, vluchten en bevriezen klinkt meer als mogelijk magnesium tekort, hoop dat magnesiumchelaat je hierbij snel kan helpen, dit zou je na een weekje al wel moeten kunnen merken. Hou ons op de hoogte en succes!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 00:03

Hier vandaag begonnen met magnesiumcitraat. Paard heeft altijd een erg hoge spierspanning en zat zich snel vast in d'r lijf.
Hopelijk kan de magnesium dit wat verbeteren.

Ik lees hier ook dat ze van magnesium kunnen afvallen? Dat zou een bijkomend voordeel zijn want mevrouw is altijd gauw te dik. Zeker nu het weideseizoen er weer aan komt.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 08:05

Wij hadden de pony eens 2 dagen van de magnesium af gehaald om te zien wat voor effect dat zou hebben, nou het effect was in elk geval heel duidelijk. Op 2 dagen tijd was hij weer teruggevallen in zijn oude gedrag van protest, springen, trekken en sleuren, niet willen stilstaan :o

Conclusie: Magnesium werkt echt :D

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 08:09

Eline91 schreef:
Wij hadden de pony eens 2 dagen van de magnesium af gehaald om te zien wat voor effect dat zou hebben, nou het effect was in elk geval heel duidelijk. Op 2 dagen tijd was hij weer teruggevallen in zijn oude gedrag van protest, springen, trekken en sleuren, niet willen stilstaan :o

Jeetje wat een verschil zeg!
Welk magnesium voor jij?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:07

Amikaa schreef:
@'mindful: Steigeren en bokken kan ook als oorzaak een niet passend zadel zijn, heb je dat al laten controleren? Schrikken, vluchten en bevriezen klinkt meer als mogelijk magnesium tekort, hoop dat magnesiumchelaat je hierbij snel kan helpen, dit zou je na een weekje al wel moeten kunnen merken. Hou ons op de hoogte en succes!

Al de rest is al uitgevlooid :D ik ben er al 2 jaar mee bezig om het gedrag te analyseren...echt al alles gecontroleerd. Heb een boomloos zadel nu dat er amper 2 x opgelegen heeft om er eens gaan op te zitten. Rijden heb ik al 2,5 j ni meer gedaan. Het stijgeren dateert dus ook van drie jaar geleden.
Ik hou jullie zeker op de hoogte en wil de rest ook opvolgen hoe het bij jullie gaat. Vandaag dag 3, spannend :j

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:20

EngeltjeS schreef:
Eline91 schreef:

Jeetje wat een verschil zeg!
Welk magnesium voor jij?

We voeren een supplement dat onze dierenarts zelf samenstelt, zit voornamelijk magnesium in maar ook wat selenium.

Gisteren en vanmorgen heeft de pony weer magnesium gekregen, en hij was net toch al weer wat rustiger :)