Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amikaa schreef:Van vriendin een halve pot Groene Os Rust Compositum Extra gekregen om te proberen, vanaf de 4e dag merkbaar verschil! Paard ziet veel minder bak-kabouters en herstelt sneller na een schrikreactie. Ook de spanning als er een ander paard in de buurt komt is stukken minder. Ik ben er ontzettend blij mee!
Het is wel lastig dat je met de Rust Compositum om de paar weken een pauzeweek moet inlassen om de werkzaamheid te behouden dus ik heb nu Biomag Forte van de paardendrogist besteld om uit te proberen of deze net zo goed werkt.
LisanneeD schreef:Groene ost rust twijfelde ik ook nog over. Maar heb de magnesiumcitraat van paardendrogist zelf opgehaald. Zit alleen geen maatschepje bij, hoe voeren jullie het. Waar kan ik 5 gram mee vergelijken ?
viola schreef:LisanneeD schreef:Groene ost rust twijfelde ik ook nog over. Maar heb de magnesiumcitraat van paardendrogist zelf opgehaald. Zit alleen geen maatschepje bij, hoe voeren jullie het. Waar kan ik 5 gram mee vergelijken ?
Heb je al goed gegraven? Schepje kan soms erg ver onderin zitten, ik heb ook eens heel lang moeten zoeken
AlexVB schreef:Ik gebruik inderdaad de magnesium van Horseflex. Mijn paard is veel rustiger dan hij normaal was en het belangrijkste voor mij zijn spierspanningen zijn weg. Hij komt hierdoor eerder tot rust en dat is voor een paard dat endurance loopt best belangrijk.
Eline91 schreef:Wij hadden de pony eens 2 dagen van de magnesium af gehaald om te zien wat voor effect dat zou hebben, nou het effect was in elk geval heel duidelijk. Op 2 dagen tijd was hij weer teruggevallen in zijn oude gedrag van protest, springen, trekken en sleuren, niet willen stilstaan![]()
Conclusie: Magnesium werkt echt
Amikaa schreef:@'mindful: Steigeren en bokken kan ook als oorzaak een niet passend zadel zijn, heb je dat al laten controleren? Schrikken, vluchten en bevriezen klinkt meer als mogelijk magnesium tekort, hoop dat magnesiumchelaat je hierbij snel kan helpen, dit zou je na een weekje al wel moeten kunnen merken. Hou ons op de hoogte en succes!
EngeltjeS schreef:Eline91 schreef:Wij hadden de pony eens 2 dagen van de magnesium af gehaald om te zien wat voor effect dat zou hebben, nou het effect was in elk geval heel duidelijk. Op 2 dagen tijd was hij weer teruggevallen in zijn oude gedrag van protest, springen, trekken en sleuren, niet willen stilstaan![]()
Conclusie: Magnesium werkt echt
Jeetje wat een verschil zeg!
Welk magnesium voor jij?