Jotoma schreef:Ben toch wel benieuwd of er vanuit vitalbix wordt meegelezen en iemand een idee heeft waardoor het kan dat sommige paarden er zo rillerig van worden.
Ik klopt nog even af want mijn paard gaat er heel goed op. Krijgt op dit moment wel even 400gr ipv 300 gr. Explodeert elke training wel even, maar dat is door de energie teveel en die is daarna ook weer rustig. In omgang net zo lief en rustig als altijd.
Ik heb de berichten gelezen, zoals ook al wel wordt genoemd zit er niets in Vitalbix wat dit kan veroorzaken, door de kleine hoeveelheid die je geeft, geef je ook niet veel energie. De meeste paarden die normaal nerveus zijn doen het daarom juist heel goed op Vitalbix. Onze samenstelling en analyses staan ook overal vermeld.
Natuurlijk is er altijd een kans als je geen ruwvoeranalyse heeft dat het rantsoen van je paard toch uit balans raakt, door bepaalde tekorten kunnen sommige paarden nerveus worden, dat is iets wat ik me kan voorstellen.
In de paardenvoeding moet nog veel onderzocht worden en soms zie je reacties die niet te verklaren zijn. Wij raden dan altijd aan inderdaad even te stoppen, maar net zo belangrijk ook weer te starten. Er zijn nl zoveel factoren die meespelen dat het soms toch echt toeval kan zijn, terwijl je wel echt denkt dat het aan het voer ligt. Echt uitsluiten kan dus pas als je ook weer gaat proberen.
Daarnaast is het nu wel echt een periode dat veel paarden druk zijn. Altijd lastig om uit te sluiten waar het aan ligt