Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:57

Ik ben sinds november magnesium gaan geven (van Welkoop) niet vanwege stuiteren, maar omdat mijn merrie veel te dik was. Veel vetopslag en gewoon helemaal erg opgeblazen. Terwijl ze maar ca 5 uur per dag op een vrij schrale wei staat en alleen 's morgens en 's avonds een handje hooi kreeg. Je ziet haar nu zienderogen afvallen en ik voer veel meer hooi. Dus ja, ik zie verschil.

viola

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 05:58

Ik ben gestopt met magnesium bijvoeren omdat pony het andere merk niet wilde eten wat ik had gekocht. En ik merk geen verschil. Het zat dus toch meer tussen mijn oren dan dat de magnesium werkelijk wat deed.

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:32

Mijn paardjes "zijn niet meer", maar bij Winnie zag ik wel degelijk verschil bij het geven van Magnesium. Hij was in den beginne insulineresistent en later bleek dit cushing zijn.

Winnie liep "vlotter" en minder stijf toen hij de Magnesium kreeg. Mocht ik terug zo'n paardje hebben met zulke problemen, ik zou het meteen terug proberen. Winnie kreeg Magnesium van de "horta" in Belgie (vergelijkbaar met Welkoop)

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:48

Ik zie ook verschil. De pot van pharmahorse was op, nu heb ik een nieuwe pot van een ander merk wat ze niet lusten en ik merk het meteen in gedrag...

Mareintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:20

Ik heb net de Magnesium gries van de Welkoop gehaald en wil het graag 2x per dag gaan voeren.
Voor de mensen die deze gries ook gebruiken: welke dosering houden jullie aan?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:23

Staat een berekening in het topic.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:09

Hoe snel merken jullie het verschil?

Hoewel er voldoende magnesium in zowel het ruwvoer als krachtvoer zit ben ik sinds 2 weken begonnen met het bijvoeren van magnesium aan 2 paarden. Beide om een andere reden, dus ik ben benieuwd of het uiteindelijk verschil maakt :)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:26

Mosh schreef:
Hoe snel merken jullie het verschil?

Hoewel er voldoende magnesium in zowel het ruwvoer als krachtvoer zit ben ik sinds 2 weken begonnen met het bijvoeren van magnesium aan 2 paarden. Beide om een andere reden, dus ik ben benieuwd of het uiteindelijk verschil maakt :)

Ik merkte het met een paar dagen al.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:36

Enkele dagen heb je zeker nodig, maar je moet rekening houden met 2 weken voor er voldoende is opgebouwd..

die van mij had ook vrij snel al wat resultaat, maar nu herken je het paardje van vorig jaar gewoon niet meer terug.

kop in de lucht, boel negeren en gillen type. ook onder het zadel zoveel willen zien dat nageven moeilijk was.

Nu staat ie heerlijk ontspannen op de poetsplaats, met af en toe even een dribbelbui..
En onder het zadel zoekt hij de hand op en blijft daar vrij gemakkelijk..
Alleen in het bos varieert het nog.. Hij was altijd 'gespannen, ontspannen'.. dus wel bomproof, maar staart in de lucht en hoofd redelijk hoog dragend met tussenpozen dat hij even wel over de grond liep te schuieren..

De laatste weken zoekt hij ook in het bos mijn hand op hoe lang de teugel ook is. hij loopt nog steeds zigzaggend door het bos dan weer met het hoofd naar links, dan weer naar rechts.. maar dat is gewoon zijn manier van genieten, hij wil alles gewoon meekrijgen. Maar het stukje hyperallert daarin lijkt geweken.

die van mij krijgt smorgens en s avonds een maatschepje bij zijn voer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:46

Ik merk het nu dus gewoon weer even precies andersom;

Ik geef al jaren dagelijks magnesium bij, maar in de wintermaanden geef ik de balancer en daarvan word gezegd door je paard gezond en fit, dat je dan geen magnesium moet bijvoeren daar boven op, omdat er genoeg in zit.
Nou geld dus niet voor die van mij; Die was weer niet te doen vanochtend, werkelijk waar overal van schrikken, tot aan flink bokken aan toe, zelfs van de auto's op de terugweg.
En dat dus al na 2 maanden de balancer geven en geen magnesium erbij.
Ik weet wat mij te doen staat! :+

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:07

Ik geef al geruime tijd magnesium bij van Horseflex. Hun uitmuntende kwaliteit is geschikt voor humaan gebruik en bovendien zijn ze hiermee de goedkoopste van Europa. Dus de goedkoopste is zeker niet de slechtste in dit geval!
Kan duidelijk merken dat mijn golden oldie soepeler is, minder spierstijfheid heeft, beter de winter doorkomt nu ook. Het is neutraal van smaak en wordt dus probleemloos gegeten.
Bijna iedereen (mens en paard) is magnesium deficiënt, doordat we het in onze voeding te weinig binnen krijgen. Bloedonderzoek hiernaar is niet betrouwbaar, omdat het lichaam te allen tijde zal proberen het magnesium niveau in bloed stabiel te houden. Dit om bijvoorbeeld hartproblemen te voorkomen. Ondertussen wordt magnesium dan wel onttrokken aan botten, wat vroegtijdige schade kan geven (osteoporose, breuken, gewrichtsschade). Dus mijn advies: geef het standaard bij, ook jezelf niet vergeten. Wanneer je echt overdoseert krijg je diarree, dus dat merk je wel. Maar dat hebben paardlief of ik nog niet meegemaakt gelukkig. Mijn grote jongen (bijna 700kg) krijgt anderhalf schepje per dag.
Vragen? Stuur gerust een mailtje naar Horseflex. Ze zijn daar heel aardig, en geven zinnige antwoorden ondersteund door wetenschappelijk onderzoek.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:02

Ik heb de magnesiumcitraat van Pharmahorse. Ben er erg over te spreken je merkt zeker verschil in het gedrag. Het duurde bij mij ongeveer 1,5 week voordat ik verschil merkte!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:42

Ik geef sinds augustus equilin. Ik ben zeer tevreden ook omdat ik weinig hoef te voeren, en echt verschil merk. Ben tussendoor een week gestopt maar merkte ik gelijk. Qua bloedwaardes zit ze wel 1 eenheid over de randwaarde.
En super top service! Savonds na 20:00 besteld en de vvolgende dag in huis! Mijn potje is nog niet op, doe er vanafaaugustus mee dus ruim 5 maanden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 07:39

Ik heb die vd welkoop. Omdat deze stukke goedkoper is dat een klein potje.

Charo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 01:27

Ik voer het trouw al minstens een half jaar 6 x per week door een banaan, ze vindt het nog steeds superlekker. Het is voor haar echt een snack. We zijn van stal gewisseld dus of nu dàt, of de magnesium een positieve verandering heeft veroorzaakt (of de combi) weet ik niet precies maar ik merk wel dat ze minder vaak schrikt (of minder heftig) en op de poetsplaats heel rustig en stil staat, waar ze op de vorige stal vaak onrustig was. Ook mogen we nu haar hoofd gemakkelijk aanraken en poetsen, wat eerst ook eng was voor haar.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 17:02

Hier inmiddels ook positieve ervaringen met magnesium. Het ene paard is minder stijf en bij de andere duidelijk de scherpe randjes er vanaf. Ik voer die van Pharmahorse.

De magnesium van de Welkoop, welke bedoelen jullie daarmee? Want hier stond er alleen Subli magnesium en ik vind die niet prettig vanwege het stoffen en de grote hoeveelheid, ze eten niet alles op.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 17:13

Magnesium oxide. Staat hoop info over in het topic. Rechtsonder zit een topic zoekfunctie

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:47

Ja Nog geen 15,- voor 20 kg. Gaat hier door de bietenpulp.

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:18

Ging bij mij ook door de bietenpulp. At Winnie véél beter dan die van Subli en de andere merken

Amikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:20

Van vriendin een halve pot Groene Os Rust Compositum Extra gekregen om te proberen, vanaf de 4e dag merkbaar verschil! Paard ziet veel minder bak-kabouters en herstelt sneller na een schrikreactie. Ook de spanning als er een ander paard in de buurt komt is stukken minder. Ik ben er ontzettend blij mee!
Het is wel lastig dat je met de Rust Compositum om de paar weken een pauzeweek moet inlassen om de werkzaamheid te behouden dus ik heb nu Biomag Forte van de paardendrogist besteld om uit te proberen of deze net zo goed werkt.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:00

Ik voer het al een poos van de Welkoop.
Erg fijn spul en niet duur.

Ik merkte na ongeveer 1.5 week verschil, paard was relaxter, eerst denken dan schrikken en in die tijd dat hij denkt kun jij corrigeren. Paard loopt ook makkelijker en ik merkte voordat ik magnesium voerde dat zij ook hartkloppingen had en spiertrillingen, die heeft ze nu niet meer.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 00:44

Heeft iemand hier ervaring met transdermaal magnesium middels magnesium olie. ? ( door de huid ) bij paarden

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 08:58

Hier sinds een paar weken de magnesiumcitraat in combinatie met vit. E aan het geven van Horseflex. Ik ben verbaasd met het resultaat tot nu toe.

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:49

Maar aanleiding van dit topic overweeg ik ook om maar eens te kijken voor het bijvoeren van magnesium. Heb een zeer sensibele merrie die snel gestresst is. Ik vroeg me af welke magnesium voeren jullie bij? Doen jullie dat elke dag? En hoeveel gram krijgen ze per dag? Ook las ik iets over het afvallen met magnesium, kan iemand mij vertellen hoe dat zit ? Sorry voor de vele vragen :o

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:55

Mijne krijgt magnesium oxide, ik ben ermee begonnen ivm headshaking en vervelend gedrag wat daaruit voorkwam. De problemen zijn nu voor 95% opgelost.
Heel af en toe schudt ze nog een keer met haar hoofd op wedstrijd of als ze iets moeilijks moet doen, maar onder normale omstandigheden is het weg omdat ze veel meer ontspanning in haar lijf heeft