Paard natuurlijk voeden (zonder suikers en melasse)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gimli_

Re: Paard natuurlijk voeden (zonder suikers en melasse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:29

Ik voer het al een aantal maanden en ben zéér tevreden, wil ook echt niet overstappen. :n
Dan maar 'n stukkie rijden iedere 3 maanden ofzo!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:30

Dribbelkont schreef:
ik betaal bij zooplus lang zo veel verzendkosten niet en bestel dan veel meer kilo's

en bij voergezond voor 2 zakken voer en een liksteen dik 33,- verzend.
vindt ik echt niet normaal

postnl,gls en dhl betaal ik 1.90 verzend of zelfs gratis verzend bij zooplus.
en het ik soms meer als 50 kilo

Ik dacht dat ze bij zooplus geen paardenvoer in het assortiment hadden??Nu wel?

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:03

ik heb mail gestuurd voor meer informatie want wil op zich wel distributeur worden
heb opzich goede lokatie ervoor.
zit in friesland dus daar zit nog geen voergezond verkooppunt
even horen hoe je dat kan worden en waar je aan moet voldoen.
Laatst bijgewerkt door Dribbelkont op 12-01-12 19:08, in het totaal 3 keer bewerkt

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:04

nee helaas niet maar bestel mijn honden en kattenvoer er altijd ;)
pleiada schreef:
Dribbelkont schreef:
ik betaal bij zooplus lang zo veel verzendkosten niet en bestel dan veel meer kilo's

Ik dacht dat ze bij zooplus geen paardenvoer in het assortiment hadden??Nu wel?

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:44

Dribbelkont schreef:

De transportkosten betaal je wel, alleen zie je het niet ( zegt heel veel over de producten die je dan besteld...)
Brandstofprijzen liegen er nu ook niet om; kijk maar wat dat kost....
Ik laat altijd een pellet komen, daarmee is Voergezond.nl veel goedkoper dan de gemiddelde transporteur; trouwens, € 10,50 verzendkosten is altijd nog goedkoper dan als ik een pakket laat versturen door Post.nl (€ 12,50).

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:05

ik ga ophalen met de auto dan ben ik 15 a 20 euro kwijt en neem dan af voor half jaar
scheelt me dan 37,00
dan maar zo

Janine1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:31

Subli of pavo Musli Met vitamines en weinig eiwitten en suikers :)
top spul ik gebruik het ook!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:47

Nadat de tandarts geweest was (was niet heel erg nodig bleek te zijn, maar hij was er toch) heeft mijn merrie zo'n drie week geen brok meer gegeten.. Was al bang dat ze het helemaal niet meer ging eten, maar ze at haar luzerne ook niet meer en dat vond ze altijd heel lekker. Na een week een handje sportbrok van stalbaas geprobeerd en dat at ze wel de smiegt! Dus maar gewoon volgehouden en sinds gister eet ze weer d'r brokken :)) Pfoe!!

Nu nog weer de luzerne!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:16

Wat een merrie zeg! Tja, die van ons kan er ook wat van, kleine donder dat het is.

Had ik bietenpulp gemengd door haar voer (mais, gerst en lucerne) eet mevrouw de helft niet op! En dan staat mijn pony er bij van: kom maar hier met dat eten! := Werkt niet echt zal ik je zeggen.

Net zoals de lucerne die ik er door voer (van Subli, dus vrij grof spul). Kieperen ze eerst de helft uit hun voerbak, alsof ze willen zeggen "haal dat hooi uit mijn voer baas, zó kan ik het niet eten!" Terwijl het juist de bedoeling is dat ze langzamer eten.

Hebben niet echt door dat het sneller gaat wanneer ze het spul ín hun bak laten zitten :') Gelukkig stofzuigert mijn vreetzak wel alles weer op, er ligt nog geen graantje de volgende voerbeurt. Maar die merrie van mijn zusje... een tutje is het. Haha, altijd wat met die beesten he.

Nog iemand die in Noord-Limburg distributiepunt wil worden? Klinkt erg goed die HH, maar ik wil me niet arm betalen aan verzendkosten, de pakketdiensten supporter ik al te veel, met al mijn internetbestellingen.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:25

Safiera, in Eindhoven zit volgens de site een verkooppunt. :j
Ik zit erover te denken volgende maand daarheen te rijden (vanuit zuid-Limburg) en 3 zakken mee te nemen, want ik ben ook sponsor van de verzendservice. :')

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:53

Eindhoven... Als ik nou zeker wist dat ze het aten en het de ideale brok is voor mijn pony's...
Kom je toevallig langs Venlo? (mijn topografie is zó slecht... :o )

Misschien dat ik toch maar een proefverpakking bestel. Al ben ik best tevreden met de granen die ik nu voer. Enige waarvoor ik zou willen veranderen is dat mijn pony misschien minder heet of spokerig zou worden van graanloos voer.

Probleem met probeerverpakkingen is weer dat je niet zoveel kunt voeren als je normaal zou doen. Met bietenpulp laten ze de helft staan, hoe kom je daar bijv. achter? En HH met graan combineren is nou ook niet echt het voer in z'n waarde laten. Dat ontraden ze ook, dus ja.

Waar moet ik dan trouwens met mijn vitaminekorrel heen? HH wil dat je alleen hun voer geeft, wat ik ergens ook wel begrijp. Paardeneigenaren (zoals ik) willen graag complete vitaminen/mineralen supplementen geven en de markt speelt daar graag op in.

In elk geval weet ik dat de hoefjes van onze pony's er al geen tijden zo goed uit hebben gezien, én dat de pony's niet mager worden. Twee belangrijke dingen al iig.

edit: laat maar, aan benzine vanuit venlo enkelte eindhoven ben je al 8,20 kwijt, dan is verzenden toch nog goedkoper. We hebben ook geen kennisen daar in de buurt of zo helaas. Anders was dat nog een reden geweest om het te combineren.

Equi_libre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:46

Safiera schreef:
Eindhoven... Als ik nou zeker wist dat ze het aten en het de ideale brok is voor mijn pony's...
Kom je toevallig langs Venlo? (mijn topografie is zó slecht... :o )

Misschien dat ik toch maar een proefverpakking bestel. Al ben ik best tevreden met de granen die ik nu voer. Enige waarvoor ik zou willen veranderen is dat mijn pony misschien minder heet of spokerig zou worden van graanloos voer.

Probleem met probeerverpakkingen is weer dat je niet zoveel kunt voeren als je normaal zou doen. Met bietenpulp laten ze de helft staan, hoe kom je daar bijv. achter? En HH met graan combineren is nou ook niet echt het voer in z'n waarde laten. Dat ontraden ze ook, dus ja.

Waar moet ik dan trouwens met mijn vitaminekorrel heen? HH wil dat je alleen hun voer geeft, wat ik ergens ook wel begrijp. Paardeneigenaren (zoals ik) willen graag complete vitaminen/mineralen supplementen geven en de markt speelt daar graag op in.

In elk geval weet ik dat de hoefjes van onze pony's er al geen tijden zo goed uit hebben gezien, én dat de pony's niet mager worden. Twee belangrijke dingen al iig.

edit: laat maar, aan benzine vanuit venlo enkelte eindhoven ben je al 8,20 kwijt, dan is verzenden toch nog goedkoper. We hebben ook geen kennisen daar in de buurt of zo helaas. Anders was dat nog een reden geweest om het te combineren.

Je zou even contact kunnen opnemen met Paardenergiek, zij rijdt nl. ook rond, oa ook in de kop van Limburg heb ik begrepen. haar gegevens staan op de site van Voergezond bij distributeurs.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:51

Graanloos kracht voer bestaat niet.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:56

Ariebren schreef:
Graanloos kracht voer bestaat niet.

Wat is dit nu weer voor opmerking?
Tenzij jij het concept 'krachtvoer' hebt uitgevonden en er betekenis aan hebt gegeven zie ik niet in waarom je zoiets, wederom, in dit topic komt vermelden.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:03

Wat is dan kracht, muesli, enz voer ??
Wat zit erin ??

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:49

Lees het topic even door,of zoek op healthy herbs..
Voergezond raad hettrouwens af om luzerne te geven.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:55

UniFlap schreef:
Lees het topic even door,of zoek op healthy herbs..

Had je dat tegen mij? Volg het even niet helemaal, sorry.

Ik geef namelijk wel lucerne, bij de granen (die ze ook afraden :Y) hehe).

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:02

Ariebren schreef:
Wat is dan kracht, muesli, enz voer ??
Wat zit erin ??

Volgens JOU zitten er granen in. ;)
Ik ben niet degene die er een definitie aan geeft.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:06

UniFlap schreef:

Mijn paard krijgt echt een half a driekwart voerbekertje voor een hond :') per keer (twee keer) dus die is zo klaar met eten.. En dat terwijl de rest van de stal nog z'n suikerbrokken aan het wegkauwen is. Daarom voer ik luzerne bij (van Subli zonder melasse en laag in eiwit) als er een andere betere mogelijkheid is sta ik daar zeker voor open! Hooi wordt door de staleigenaar gevoerd en daar heb ik weinig zeggenschap over..

Merrie heeft geen insulineresistentie, maar wordt snel dik, doet nog weinig en wordt erg heet van graan :+

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 08:50

Dat is ook precies waarom ik lucerne voer 'annepanne'. Gewoon die voerbak wat vullen, en zodat ze langzamer met hun graan doen, maar dat gaat bij jou niet op.

Hier geen last van andere paarden overigens, die van ons staan met z'n tweetjes in een weitje :)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:21

Hallo :wave:

Ik hoop dat ik hier even om advies mag vragen, ik heb voergezond al gemaild maar nog geen antwoord ontvangen.

Ik wil graag de healthy herbs gaan voeren maar omdat ze zoveel aanbod hebben weet ik niet welke ik moet kiezen.

Het is voor mijn 6 jarige appaloosa die recreatief tot licht in het werk staat. Hij is erg cool, zou wat energieker mogen maar hij kan door verkeerd voer makkelijk omslaan in een bommetje. Verder heeft hij wel de aanleg om wat dik te worden maar verder geen problemen. Hij krijgt nu weinig krachtvoer maar wel met aanvulling van vitamines en mineralen icm rijk hooi van ons eigen land. , zou wat energiek

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:25

Sorry, mobiel bokken gaat nog niet super.

nu viel mijn keuze op de normaalbrok, of eventueel de plus versie. Voor mij is het belangrijk dat ik er zeker van ben dat hij alle vitamine en mineralen binnen krijgt.

Dus nu mijn vraag, wat zouden jullie mij adviseren? Bedankt alvast!

meerhofh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:48

Ik denk dat dat wel een goede keus is. Dan zit je wat hoger in vitaminen, mineralen en energie, maar hoef je tegelijkertijd niet te veel te voeren ivm dik worden. Een bommetje zul je niet krijgen met dit voer.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:55

Meerhofh, wat zouden jullie adviseren in mijn geval? Merrie krijgt weinig brok (HH) en wil dat ze langer eet dus voer ik Subli luzerne bij. Wat zou een beter alternatief zijn?

meerhofh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:10

Waarom krijgt ze weinig brok? Luzerne is rijk ruwvoer dus het lijkt me dat je ook wel wat meer brok kan voeren ipv luzerne. En anders zou ik gewoon wat meer hooi geven.