Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:32

De Corn kost 16,30 per 20 kilo.
Die blijft dus gelijk aan prijs.
Overigens zijn dit de adviesverkoopprijzen....

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:37

Ik betaal hier wel iets meer voor de Corn. 17 euro ofzo.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:39

Hebben jullie al gehoord van de nieuwe verpakkingen van de Mash.
Er zijn nu naast de 'oude' verpakkingen ook superhandige kleine zakjes. Zakjes met 500 gram Mash TO GO. Een zakje bevat 500 gram Mash. Heel simpel klaar te maken... Je maakt het zakje open en vult hem met een liter heet water, je sluit het zakje ( met een handvat om makkelijk mee te nemen) en je neemt het mee naar stal, je drukt het zakje leeg in de voerbak en voila*\o/* Super makkelijk om mee te nemen dus. Je hoeft niet meer te roeren en te kledderen met emmertjes onderweg, geen gedoe om aan heet water te komen op je stal..............

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:45

Dat is slim bedacht zeg, ideaal!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:28

Voor degene die force voeren,wat gebruiken jullie om eventuele supplementen door te voeren?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:42

Ik gebruik Spillers Happy Hoof omdat er bij Marstall nog niets vergelijkbaars was. Misschien is dat nieuwe wiesenfasern ofzo wel wat. Zijn daar eigenlijk kleine verpakkingen van te verkrijgen om het te proberen?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:54

timokyana schreef:
Voor degene die force voeren,wat gebruiken jullie om eventuele supplementen door te voeren?

Supplementen voer je makkelijk door de Mash. De Force vinden ze vaak wel lekker en kun je door iedere muesli doen of gewoon uit de hand geven.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:57

Dyonne schreef:
Ik gebruik Spillers Happy Hoof omdat er bij Marstall nog niets vergelijkbaars was. Misschien is dat nieuwe wiesenfasern ofzo wel wat. Zijn daar eigenlijk kleine verpakkingen van te verkrijgen om het te proberen?

Spiller Happy Hoof is toch een muesli?

Wiesenfasern is gras uit de Algau. Eigenlijk hetzelfde als Wiesencobs, maar dan niet in brokken geperst.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:34

Dyonne schreef:

Ja, die zijn er. Kun je via de site aanvragen.

Die Happy Hoof is niet te vergelijken omdat fasern alleen gedroogde grassen en kruiden zijn zonder toevoegingen.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:58

Weet iemand het zetmeel en suikergehalte van de force?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:06

mirim schreef:
Dyonne schreef:

Spiller Happy Hoof is toch een muesli?

Wiesenfasern is gras uit de Algau. Eigenlijk hetzelfde als Wiesencobs, maar dan niet in brokken geperst.

Nee, het is geen muesli. Gewoon structuurvoer.
Force eten ze hier niet heel graag, maar door 100 gram happy hoof gaat het er zo in.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:28

HEB DE ZETMEEL EN SUIKERGEHALTES OPGEVRAAGT BIJ MARSTALL EN ZIJN KWA SUIKERS NIET ECHT HOOG MAAR ZETMEEL IS HEEL HOOG VINDT IK
HEB DE FASERLIGHT,OPTIMAAL WINTER EN ZOMER ,ROBUST EN NATURELL OPGEVRAAGT.
WIE ZE WIL HEBBEN MOET MAAR EVEN PBEN.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 15:36

mirim schreef:
Hebben jullie al gehoord van de nieuwe verpakkingen van de Mash.
Er zijn nu naast de 'oude' verpakkingen ook superhandige kleine zakjes. Zakjes met 500 gram Mash TO GO. Een zakje bevat 500 gram Mash. Heel simpel klaar te maken... Je maakt het zakje open en vult hem met een liter heet water, je sluit het zakje ( met een handvat om makkelijk mee te nemen) en je neemt het mee naar stal, je drukt het zakje leeg in de voerbak en voila*\o/* Super makkelijk om mee te nemen dus. Je hoeft niet meer te roeren en te kledderen met emmertjes onderweg, geen gedoe om aan heet water te komen op je stal..............

oh dat klinkt zeker handig, is het ook veel duurder dan een grote zak?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:42

Die mash in klein verpakking is ideaal voor mee op wedstrijd, ga maar eens bestellen. Wat kost het?

Force voer ik bij meeste met beetje muesli, amino, corn of havervrij.
Shets handje muesli, half bekertje force.
Onze newforest krijgt supplement met force, zij eet alles dus ook dit.

sirkand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:47

mirim schreef:
timokyana schreef:

Supplementen voer je makkelijk door de Mash. De Force vinden ze vaak wel lekker en kun je door iedere muesli doen of gewoon uit de hand geven.

Ik geef het met een beetje Pro caval. Heerlijk vind ze het. Als ik alleen force voer staat ze mij aan te kijken, is dit alles??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:55

Mijn paard is een onhandige eter en de Force kreeg ik niet zo goed naar binnen, ik moest alsnog het ergens door heen mengen. Dat vind ik erg jammer, omdat ik het juist 'kaal' wilde geven, omdat mijn paard niet goed op muesli reageert. De force is net konijnenbiks.

Mijn oude paard at de seniorvoeding niet zo goed, ze liet er veel van staan. Ook had ik onder in de zak altijd veel last van poeder, bijna een kilo poeder/ meel onder in de zak en dat is wel een kilo weggegooid, waar je voor betaald hebt.

Ook is het slecht verkrijgbaar of ik moet eens in de twee weken bestellen, maar dan moet je wel net thuis zijn voor de levering.

Het schijnt wel goede voeding te zijn, alleenbij mijn paarden werkt het helaas niet. Die mash hoort trouwens super!

sirkand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:03

Hier in dit toppic heb ik meerdere gehoord over dat het slecht leverbaar is. In mijn omgeving is het erg makkelijk je besteld en het wordt op stal geleverd. Kan wel een weekje duren maar goed daar kun je op instellen..

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:52

Ik denk niet dat het slecht leverbaar is. Het is alleen meestal niet in een winkel te krijgen. Marstall werkt met dealers in de regio. De meeste dealers bezorgen wel aan huis/stal. Je kunt nu ook via de site bestellen dan heb je het met een paar dagen in huis. De verpakkingen zijn dan wel wat kleiner ( heeft dan wel een aangepaste prijs) en je betaald natuurlijk verzendkosten.
Maar als je een dealer in jouw regio belt is er meestal wel wat te regelen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:55

kevje06 schreef:
Die mash in klein verpakking is ideaal voor mee op wedstrijd, ga maar eens bestellen. Wat kost het?

Force voer ik bij meeste met beetje muesli, amino, corn of havervrij.
Shets handje muesli, half bekertje force.
Onze newforest krijgt supplement met force, zij eet alles dus ook dit.

Een portiezakje Mash To Go kost 1,80. Je kunt ook een grote zak met 20 kleine zakjes bestellen en dat kost 23,95. Let wel: dit zijn adviesverkoopprijzen. Ik hanteer de adviesverkoopprijzen wel, maar ik weet niet of alle dealers dit doen.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:56

ik ga over op spillers want ben toch geschrokken van het hoge zetmeelgehalte van bepaalde voersoorten

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:08

Granen bestaan nu eenmaal uit zetmeel. ;)

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:36

Vraagje, zou ik er nog Force bij moeten geven omdat mijn pony maar 600 gr. Champion krijgt per dag?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:04

Kabouterdans schreef:
Vraagje, zou ik er nog Force bij moeten geven omdat mijn pony maar 600 gr. Champion krijgt per dag?

Het advies is om 260 gram/100 kg LG te geven. Ik weet niet hoe zwaar jouw pony is? Maar vast wel zwaarder dan 250 kilo? Je zou meer Champion kunnen geven, maar vraag je dit specifiek om iets? Heb je het idee dat je pony te kort komt?

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:27

Faser ligt had volgens mij een laag zetmeel gehalte, tenminste op de voervergelijk pagina....

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:27

ik geef de marstall voor robuuste paarden zonder haver melasse enz...hij doet het er super op!!!