Zie net dat het heel vele lijkt op die voor mij haha

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hestejente schreef:Wat fijn, een topic voor te dikke paarden. Ik ben ten einde raad en wil hier graag gaan meelezen als jullie het goed vinden![]()
Even in het kort: sinds ruim een jaar staan er bij mijn IJslander twee grote paarden (kruising fries en kruising paint/arabier) op de wei/paddock. In de winter staan ze op de paddock met 2x per dag hooi, in de zomer overdag op het gras en 's avonds en 's nachts op de paddock, ook met 2x per dag hooi. Het probleem is dat er veel te veel hooi wordt gevoerd, voor mijn paard dan. De andere twee zijn goed op gewicht. Behalve (veel en veel te veel) hooi krijgt hij een halve voerkoek per dag.
Ik weet niet hoe ik het op moet lossen en wie weet vind ik hier wel een oplossing. Ik zal ook alle pagina's tot nu toe de komende tijd eens doorspitten
Een graaskorf wil ik pertinent niet. Mijn paard zou er doodongelukkig van worden, hij vindt het leuk om altijd overal aan te friemelen met z'n mond, zijn vader en broers hebben dat ook heel erg. Bovendien zou hij dan helemaal geen hooi meer kunnen eten, aangezien dat in een net wordt aangeboden.
mirtje27 schreef:Weten jullie ook hoe zwaar jullie paard is en wat beetje normaal is voor een paard van 1.61......
Mirjam
speedy_cindy schreef:Ik wil hier ook even een vraag neerleggen.
Sinds gisteren heb ik een aantal van mijn pony's een graasmasker omgedaan. (imperial riding) En ze zijn nu zo zielig, ze kunnen er gewoon niet mee eten. En staan er echt bij van, help dan.
Moeten ze dit leren? Of is het zo dat bij dit type masker het gewoon echt onmogelijk is.
speedy_cindy schreef:Ik wil hier ook even een vraag neerleggen.
Sinds gisteren heb ik een aantal van mijn pony's een graasmasker omgedaan. (imperial riding) En ze zijn nu zo zielig, ze kunnen er gewoon niet mee eten. En staan er echt bij van, help dan.
Moeten ze dit leren? Of is het zo dat bij dit type masker het gewoon echt onmogelijk is.