Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xyzutu2 schreef:De VS200 vind ik ook interessant omdat er geen luzerne in zit en ik wel eens luzernevrij zou willen voeren als test, dus ik ben benieuwd wanneer die weer verkrijgbaar is en wat dan de samenstelling/analyse wordt.
Ansie schreef:Hmm, mijn merrie is juist wat rustiger in het hoofdje geworden sinds ze Vitalbix (Dc en Active+) krijgt. Wel voldoende energie maar niet explosief. Zo voelde ze voorheen juist wel eens op gewone basisbrok.
Dat was voor mij juist het grote verschil met Vitalbix.
xyzutu2 schreef:Rio kreeg eerst een half jaar JPG&F Balancer (ook op basis van luzerne, vergelijkbare vitamine & mineralenwaardes als Vitalbix) en daar was hij net zo op als hij op andere merken vitaminebrok was. Vervolgens zijn we twee maanden geleden met 300gr Vitalbix begonnen voor zijn gewicht van 620 kilo en toen raakte hij helemaal van het padje af.
Hij had dus geen vitamine/mineralengebrek toen hij aan Vitalbix begon en het ligt ook niet aan de luzerne, want die zat ook in JPG&F, plus dat hij ook een paar maanden aparte luzerne bijgevoerd heeft gekregen en dat ging ook probleemloos.
Geen idee dus wat het was wat voor de problemen met Vitalbix zorgde, maar apart is het wel, en dat op zo'n relatief kleine hoeveelheid voer.