Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:49

Eind vorig jaar ben ik begonnen met 1 van mijn paarden magnesium (van Equilin) bij te gaan geven met zeer goed resultaat. Toen stonden de paarden in de paddock met onbeperkt voordroog en een btje biks. In april/mei zijn de paarden langzaamaan het gras op gegaan en staan nu 24/7 op gras. De afgelopen zomermaanden heb ik alleen wat biks uitgedeeld als er gewerkt werd en de magnesium ook nauwelijks gegeven. En de laatste 2 maanden al helemaal niet meer. Mijn paard bleef heel goed te rijden. Over een paar weken is het weideseizoen weer over en komen de paarden weer aan huis te staan en gaan ze langzaamaan weer over op voordroog. Ik ben heel benieuwd hoe mijn ""magnesium-paard"" daarop gaat reageren. Mocht hij weer druk en nerveus worden, dan start ik weer met de magnesium.

Banyu

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:09

Mijn paard krijgt van pharmahorse de magnesium citraat + vitamine e.
Ik merk toch wel dat ze rustiger is geworden! :)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:49

Ik ben er ook weer mee gestopt, merk weinig verschil. Heb nog zowat een hele zak staan van welkoop dus mocht iemand het willen overnemen, pb staat open!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:26

Of het nou door de magnesium komt, ik heb geen idee, maar oh wat was mijn paard vanochtend super soepel, braaf, rustig...! :D

Sinds vorige week staat ze weer snachts op stal, én krijgt ze magnesium door haar voer, dus 2x per dag.
Voorheen kreeg ze af en toe door haar slobber heen, omdat ze niet elke dag slobber nodig had.
Alleen enkel wanneer ze gewerkt had...

Ze is gister geschoren, had wel het gevoel dat ik het beetje vooruit moest rijden.
Maar ik ga dit even bekijken van de week, anders ga ik daar even iets op verzinnen! :)

N_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:13

Een vriendin gebruikte magnesium bij haar oude paard en zij merkte echt verschil. Paard kon makkelijker bewegen en lopen (had last van zijn gewrichten). Wel moet er opgelet worden dat het een bepaalde magnesium is. De pure vorm, anders kan het paard het supplement niet opnemen en geef je het voor niks.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:10

Ik ben vorige ook begonnen met magnesium ( Calmix P van PhytoVet) bijtevoeren op aanraden van de DA, vindt het wel kostelijk moet ik zeggen, hopelijk heeft het baat.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:10

Die van mij wil de "koeienmagnesium" niet meer, hele pavo emmer nog staan. Dus als iemand er belang bij heeft pb!

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:59

Bij mij moeten ze het ook niet. Ik heb nog 1 kilo staan denk ik.
Sinds gister magnesiumcitraat gekocht van pharmahorse. Dit eet ze (nu nog wel) goed.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:08

Veel paarden eten die van pharmahorse liever. Geloof het paardje van stalgenootje (tylando) ook. Maar dat weet ik niet heeeeeeeeel zeker. Dus mocht ik het mis hebben, excuseer me! :)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:19

Oh, breek me de bek niet open over poeders niet eten: die van mij eet er bijna geen een.... Heb echter met Horseflex supplementen nog nooit problemen gehad. Misschien omdat dat humane kwaliteit is? Het smaakt neutraal of misschien licht ziltig, zeker niet vies bitter of zo. Ik ben ook heel tevreden over Horseflex supplementen qua werking, en als je vragen hebt krijg je snel en adequaat antwoord. Prijs is heel redelijk vergeleken met veel andere merken. Misschien die eens proberen?

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:02

mijne eet het ook niet meer heb een grote emmer staan in veenendaal omgv ede. dus als iemand het wil proberen

Zyffah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:19

Mijn pony is een tijdje geleden hoefbevangen geworden (dierenarts,hoefsmid etc zijn er al bij geweest).
Hij is veeel te dik en heeft een verschrikkelijke vet opslag op zijn hals. Sinds kort heb ik gehoord over insulineresistentie bij paarden. Door zijn hoefbevangenheid staat hij dag en nacht in een grote paddock met alleen water en hooi. Hij is al 24 en kan niet meer heel intensief bewegen. Hij heeft aardig veel symptomen van insulineresistentie.
Is het een idee om magnesium te gaan voeren? Of is dat niet iets wat je zomaar kan proberen?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:32

Magnesium werkt juist goed tegen suikers.. Groot deel van de paarden hebben een tekort en het teveel word uitgeplast..
Geef ook magnesium bij mijn cushing paardje

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 19:51

Ik geef het Calmix P nu al twee weken en moet zeggen dat het toch een verschil maakt, geen wereldsverschil, maar ik merk toch in de omgang en ohz een verschil.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:38

Zyffah schreef:
Mijn pony is een tijdje geleden hoefbevangen geworden (dierenarts,hoefsmid etc zijn er al bij geweest).
Hij is veeel te dik en heeft een verschrikkelijke vet opslag op zijn hals. Sinds kort heb ik gehoord over insulineresistentie bij paarden. Door zijn hoefbevangenheid staat hij dag en nacht in een grote paddock met alleen water en hooi. Hij is al 24 en kan niet meer heel intensief bewegen. Hij heeft aardig veel symptomen van insulineresistentie.
Is het een idee om magnesium te gaan voeren? Of is dat niet iets wat je zomaar kan proberen?

Mij is toen idd aangeraden magnesium bij te voeren, en heb druppels: podocomplex

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:42

Ik voerde naast magnesium en podocomplex ook nog glucobalance.
Werkte super :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:43

Ja! Die is mij ook aangeraden! Maar daar ben ik (nog) niet aan begonnen..

Zyffah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 23:46

Dankjewel! Wat voor verschillen moet je gaan merken bij magnesium?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:04

Hoe lang duurt het voordat de magnesium binnen is bij de Welkoop, als je hem bestelt?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:13

Bij mij was het vrijdag besteld en dinsdag binnen.
Mijn paard reageerd er heel goed op. Ze is veel relaxeder. Door dat er een paard bij is gekomen ging het voeren even wat anders. Ze staan bij mij allemaal samen. Ik deed het door haar pulp, maar omdat ze van elkaar gingen eten heb ik het gestopt. Dat merkte ik echt wel. Ze word nu even apart gevoerd zodat ze het magnesium binnen krijgt.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:52

is er iemand hier bekend met het gebruik van magnesium citraat voor mensen, bv van de tuinen, maar dan voor je paard?
bij ons op stal zijn er een aantal die het doen, lijkt me een stuk goedkoper dan de paarden magnesium.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:37

hallo!

ik zit deze avond mij een beetje in te lezen over magnesium.
zie heel veel symptomen die mijn pony ook heeft (helaas).
nou ben ik dus een beetje aan het kijken welk product mij het beste lijkt en lees ik ook over pharmahorse.
nou keek ik naar de analyse zoals dat op het emmertje staat dat er 16% magnesium in zit en 84% citroenzuur, wat houd dat in? of moet ik daar niet naar kijken?

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:39

Sorry voor de schop, maar hoe is het met de stuiterballen nu? Merken degene die eind vorig jaar begonnen zijn al verschil?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:53

Zyffah schreef:

Ik gebruik Gluco balance van phytonics bijna het hele jaar door
In de winter kwart schepje en vanaf maart driekwart en vanaf mei heel schepje
Geen bevangen paardje meer gehad

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:54

nuka schreef:
is er iemand hier bekend met het gebruik van magnesium citraat voor mensen, bv van de tuinen, maar dan voor je paard?
bij ons op stal zijn er een aantal die het doen, lijkt me een stuk goedkoper dan de paarden magnesium.

Ik deed het andersom ik gebruikte voor mezelf de magnesium van phytonics dat bestemd was voor paarden en nee ik hink nog niet. _O-