Ashkerlon schreef:Even advies vragen voor mijn merrie. Een pittig ding dat vlug te mager staat. Reeds op 3 stallingen gestaan in 2 jaar tijd. Op elke stal begint het goed en staat ze uiteindelijk weer te mager.
Nu staat ze bij vrienden thuis, dus goed zicht op wat ze allemaal krijgt en toch: weer te mager....
Ze krijgt geen onbeperkt hooi, maar wel voldoende. De andere paarden zijn goed op gewicht tot zelfs te dik. Heel veel krachtvoer krijgt ze niet, omdat ik dan een bom onder het zadel heb. Elke dag een extra'tje zoals wortels, brood, appels, in de winter een voederbiet,...
Ontworming is in orde, paard heeft looplust tijdens het rijden, herstelt vlug na een inspanning, appeltjes staan op de vacht... Maar er zit geen grammetje vet op het paard. De ribben zijn licht zichtbaar.
Ik zou nu echter iets willen bijvoeren om toch wat meer spek op die ribben te krijgen. Bij voorkeur iets dat ze in een korte tijd kan eten (snijmais was geen succes... deed de hele nacht over een 2-tal kilo) en bij voorkeur ook iets dat geen uren moet staan weken...
Ik dacht er aan om haar gewone basis-krachtvoer over te schakelen op merriebrok? Maar dit zal waarschijnlijk niet voldoende zijn.
HoiHoi
Ik weet niet wat je vind van maismeel (mijn da zei dat het goed is alleen wel opbouwen en in de gaten houden en niet teveel!) Alleen zoals mijn merrie...die moet het niet!! maar misschien jou paard wel. verder ben ik ook nog opzoek naar oplossing anders dan maismeel