Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ponyzotje schreef:Ja, inderdaad maar eerst eens kijken, maar nadat ze goed op gewicht was van de zandkoliek, is ze toch eerst heel sterk aangekomen voor ik de graaskorf opzette... Van volop hooi barst ze uit haar voegen, deze winter was ze voor de koliek dan ook dikker dan ooit.
Het fijnmazig net aka slowfeeder heb ik uiteraard óók al geprobeerdmaar mijn paard is ontzettend afgevallen deze winter van alle maatregelen die ik nam om de Haflinger minder te laten eten... Zij kon absoluut niet genoeg ruwvoer halen uit de slowfeeder.
Aan het hooi laten wennen doe ik zeker. Maar of het veel zal uithalen weet ik niet.
Ik denk niet dat ze met korf nog hooi kan eten. Anders pleurde ik gewoon een grote baal neer: paard blijft op gewicht en pony wordt niet te dik. Maar dan staat ze het hele jaar door met een korf.... Moeilijk geval.
ponyzotje schreef:Mandyke, dat houdt wel in dat ze dus het hele jaar door een korf zou aanhebben... Ik heb daar nogal moeite mee, vraag me niet waarom maar ik vind het toch wat zielig. Zo zie ik nooit meer haar fris koppie. Zijn er mensen die hun paard 24/7/365 een graaskorf aandoen?
Mandyke schreef:Ik begrijp je volkomen hoor! Ik zit met exact hetzelfde probleem en ik wil dat ding liever ook niet het gehele jaar rond gebruiken, maar helaas afgelopen winter was het toch weer nodig. Ik vraag me echter ook wel eens af waar dit eindigt hoor ...
Ik heb een kleine hoop dat nu ze glucobalance krijgt om haar suikerspiegel onder controle te houden (paard is IR) dat het overgewichtsprobleem ook beter onder controle blijft, maar dat is allemaal nog afwachten want ik ben pas sinds april bezig met de glucobalance.
carolina1278 schreef:Een extraatje wil ik hem geven om hem te belonen dat hij zo goed zijn best heeft gedaan. Als hij alleen maar hooi mag, is de lol erbij hem zo af, ik ken hem.
En ik heb muesli met weinig suiker, heb daar speciaal op gelet en hij krijgt dat alleen als hij gereden of gemend heeft, dus ook niet elke dag
En net als bij mensen vindt ik dat je niet alles weg moet halen, zo af en toe moet je eens wat lekkers geven.
We gaan de goede kant op en we komen er wel, dan liever iets langzamer en af en toe wat lekkers zodat hij gemotiveerd blijft dan heel streng en dat hij straks niets meer wil