ik geef de citraat van Pharmahorse, na 9 maanden was de Magnesium weer goed in de bloed en urine onderzoeken. Heeft lang geduurd. Elke 8 weken getest. duurde lang voor het aansloeg. Klinisch merkte ik wel verbetering.
Yinthee
Amadeus <3
Geplaatst: 20-09-15 19:18
Het lijkt inderdaad een beetje op zand/cement Die van mij eet het wel gewoon.. Krijgt ook lijnzaadolie dus ik meng dit met een beetje muesli en dan likt hij gewoon de hele bak uit.. Al zeker 1,5 jaar. Terwijl hij een paar maanden terug zijn zeewier/foeneknofanijs mix liet liggen. (Dat zijn echt kiezeltjes. En ruikt natuurlijk..)
vur
Geplaatst: 20-09-15 19:25
Onze zeer moeilijke eter eet gewoon zonder met de ogen te knipperen de magnesium van pharmahorse. Het smaakt nergens naar en is fijn poeder. Kan gewoon over het voer (brokken met wat muesli).
Tancreda4
Geplaatst: 20-09-15 21:33
KimE schreef:
Gebruik je nog Equilin Tancreda? Mijn pot van 750 gram is nu bijna op, sinds begin mei mee gedaan. Ideaal
Jep! Tevreden over! Ze eet het goed (voelt ze ook bijna niet, zelfs niet op 3 handjes voer). En het doet zijn werk ben benieuwd hoelang ik er mee ga doen.
Charo
Geplaatst: 25-09-15 17:31
Ik gebruik ook sinds vandaag magnesium van de Welkoop! Onze merrie krijgt 30 gram (thanks voor alle berekeningen!) en ik kneed het door een banaan! Ik kneed het in een klein emmertje en ze eet het uit mijn handen. Ze vindt het heerlijk, likt het af tot het laatste kloddertje Ik ben erg benieuwd wanneer ik effect ga merken. Het zal vast al voorbij gekomen zijn, maar wanneer is dat zo ongeveer?
Ik voer nu een paar weken de magnesium van Horseflex. Is mooie kwaliteit spul, geschikt voor humaan gebruik ook. Ik merk wel dat mijn (oude!) paard minder stijf is, losser in zijn bespiering. Ik heb geen bloedonderzoek tevoren laten doen, want dat is toch niet representatief: het lichaam doet er alles aan het Mg niveau in bloed stabiel te houden. Onttrekt het dus bij tekort uit de weefsels. En dat test je dus niet met een bloedonderzoek. Ik voer meer dingen van Horseflex en vind het goede resultaten boeken, ook de Gluco mix ben ik al jaren enorm tevreden over. En niet duur ook.
zwanepol
Geplaatst: 01-10-15 08:38
Er staat dat je 3/4 tot 1,5 schepje per dag moet voeren, hoeveel (aan gewicht) is dit dan? een pot van 1 kg gaat al richting de €50 euro terwijl de magnesium van de welkoop iets van €14 is voor 20 kilo. Daar gebruik ik ongeveer 35 gram per dag van.
Tegen de prijs van de Welkoop 20 kilo zakken kan denk ik niemand op. Maar hoe zuiver is die Mg, en hoe goed opneembaar?
zwanepol
Geplaatst: 01-10-15 12:26
Op de eerste pagina van dit topic gaat het al over de magnesium van de Welkoop. Er zijn inmiddels al meerdere gebruikers in dit topic en volgens mij zijn de meesten er erg tevreden over. Volgens mij staat ergens op pagina 7 een berekening wat je per dag zou moeten voeren. Relatief is dat best veel (ik voer aan mijn paard circa 35 gram per dag).
Het lijkt veel, maar in werkelijkheid gaf ik minder dan de magnesium van Paardnatuurlijk. Deze magnesium weegt zwaarder door. Het was in "hoeveelheid" minder, in gewicht "meer"...
Hier ook "niet afgebroken" door dierenarts, bloedwaarden en gedrag reageerden volledig zoals het hoorde. Op de zak staat ook "voedermagnesium". Ik kreeg te horen dat de "leverancier" véél beter werd als je de chelaat of citraat kocht, maar dat het resultaat bij het dier net hetzelfde is.
tylando
Geplaatst: 02-10-15 10:28
Ok ben me nl aan t oriënteren. . in de meningen en advies. Bedankt
Ik haal het nu bij de fourage handel die ook zelf voer maakt, meel heeft tc. Zelfde prijs en kg als welkoop. Molen 1 dorp verder doet hetzelfde spul in nette emmertjes en dan betaal je meer.
Ik geef mijn paard magnesium met citraat, kan nog niet veel zeggen aangezien ik afgelopen week mijn paard weer op heb gepakt na een maand of 3 a 4 vakantie gehad te hebben wegens een breuk bij mij.
Wat mij is verteld is dat citraat sneller door het lichaam opgenomen word.
Ik voer sinds 2 maanden geen magnesium meer en ik merk geen verschil bij mijn paard. Ik ga dit dus niet meer voeren. Nu ben ik sowieso niet zo erg voor het bijvoeren van supplementen zonder dat daar een duidelijke reden voor is (oa bloedonderzoek).
Als er in het bloed een tekort waarneembaar is, betekent dat dat er een enórm tekort is: het lichaam zal namelijk alles in het werk stellen het Mg niveau in bloed stabiel te houden. Dus het onttrekken uit weefsels (bot/spier). Met alle gevolgen vandien. Wanneer er in het bloed tekort te zien is, ben je dus al heel ver heen.
Meestal laat je ook bloedonderzoek doen omdat je denkt dat er iets is. Was niet tegelijk en ze waren niet ver heen. Je kan er beter achter komen dan niet. Tekort was nie veel.
In pension kun je niet je eigen ruwvoer bepalen of de bodem onderhouden. Analyse heeft ook weinig nut dan.
Maar goed, wij zijn het er niet klakkeloos in gaan gooien.
Ik roep niemand ter verantwoording hoor. Dit is gewoon mijn ervaring. Ik ben magnesium gaan voeren puur en alleen omdat mijn paard toch wel wat nerveus was. En dan zie ik dus dat het geen enkel effect (gehad) heeft. Hieruit besluit ik dus dat ik het niet meer ga voeren als er geen duidelijk teken is dat het nodig is.Waarbij ik dan schreef onder andere bloedonderzoek, dus niet alleen.
Daarnaast heb ik ook ergens gelezen dat magnesiumtekort veel minder vaak voorkomt dan gedacht wordt. Maar wat is wijsheid in zo een geval? Als jullie paarden het er goed op doen, stop er dan alsjeblieft niet mee!