Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:34

Mandi wat vervelend dat je paard ziek geworden is! waar had hij last van?

Ik merk nu na ± 3 weken dat mijn pony echt lekker begint te glimmen in zijn wintervachtje, en wat aan het afvallen is (opbouwen na blessure). Ik ben hier erg blij mee want in zijn blessuretijd is hij ontzettend aangekomen ondanks dat hij bijna geen krachtvoer meer kreeg. Hij krijgt wel dezelfde hoeveelheid kuilhooi (±10kg) en heeft altijd vers stro waar hij aan kan knagen.

Ik voer nu ongeveer 300-400 gram C4L per dag ( 4 handjes in totaal), aangevuld met dezelfde hoeveelheid lucerne.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 08:46

Die van mij kreeg koliek achtige verschijnselen. Dat kreeg hij ook toen we luzerne voerde dus ga er van uit dat hij daar gewoon niet zo goed tegen kan. Verder vond ik het zelf een lekker voer wel prijzig en het andere paard had nergens last van

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:54

mocht er iemand in het noorden nog geintresseerd zijn in een mix care4live/nature's best bijna een hele ton vol die van mij eet het absoluut niet meer, voor €5,00 mag het opgehaald worden.
ik haal Zaterdag nieuw voer dus evt kan het in die zak.
Laatst bijgewerkt door Livito op 17-01-13 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:01

Ik snap nooit zo goed dat je het dan weggooit...geef het dan eventueel gratis weg, als het anders toch de mestbult/kliko ingaat.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:09

ik heb ook nog stalgenoten die het misschien wel willen gebruiken, maar vraag het eerst hier misschien nog mensen die het willen testen :) wat ik er anders mee doe maakt niet uit toch?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:12

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:14

Mij maakt het niet uit, vind het gewoon apart...
Niet persoonlijk,maar lees dat heel veel,dat mensen geld willen en het anders de kliko ingaat.
Dan denk ik, gééf het dan weg...de kliko betaalt ook niet.

Mijn zak heb ik 16,95 betaald.
Als het duurder wordt stop ik met voeren,vind het al fiks duur.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:21

De zakken kosten hier €16.95 en daar gaat dan nog €2 af.

Ik koop het bij een handelaar die veel Pavo verkoopt.

Mijn paard doet het nog steeds goed op de C4L! Ik geef nu elke dag 500gr en 50gr Vital Complete.
Ik ben dus tevreden :)

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:32

Hier ook 16,95 en de korting is err ook nog!!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:39

hier ook nog korting, dus 14,95

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 23:21

Volgens mij is 16,95 (tijdelijke korting even buiten beschouwing gelaten) de adviesprijs dus een verkoper kan/mag er zelf nog iets bovenop rekenen. Kan me voorstellen dat een verkoper die de franco aantallen niet haalt bij een bestelling, de verzendkosten verrekend met het voer.

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:19

Hoe hebben jullie de korting op het voer gekregen? Ik heb laatst twee zakken gehaald met oranje kortingssticker,
maar de verkoper wist niet hoe het zat met de korting. Op de sticker staat dat je naar een website van Pavo moet
gaan, maar daarop kan ik het ook niet vinden helaas.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:27

De korting dient verrekend te worden bij de kassa. Bij mijn voerboer stond het gewoon zo in het systeem, dus streepjescode scannen = €14,95 betalen :j

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:28

Dan moet ik er toch maar mee terug :D

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:30

bij mij werd het eerst ook vergeten bij de kassa, maar ben ook terug gegaan en heb het netjes teruggekregen :)

mijn zak voer is btw al weg.

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:31

Hier ook en gebruiker van C4life. Mijn paardje krijgt er een ontzettend mooie vacht van. Merk wel dat ze wat heter is de laatste tijd, maar weet niet of het door het voer komt!

GiermanLB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:35

Ik heb geen zin om 56 bladzijdes door te lezen (sorry dat ik kom binnevallen :o ) maar zag hier ook de proefverpakkingen.

Ik ben benieuwd hoe het bevalt. Ik voer nu altijd Pavo muesli met haver (sportfit? ) en apart luzerne. Is het een optie om deze zak te voeren, zit ik dan aan ongeveer het zelfde? (scheelt ruimte in de kast)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:38

GiermanLB: ik denk dat je paard dan een stuk minder energie binnen krijgt, C4L is echt een basisvoer.

Mijn paard krijgt het omdat we net uit een lange blessuretijd komen, en nu aan het opbouwen zijn. Hij mag geen gekke sprongen maken dus moet hij zo min mogelijk energie krijgen, maar heeft hij wel alle vitaminen en mineralen nodig. Daarom geef ik C4L :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:38

GiermanLB schreef:
Ik ben benieuwd hoe het bevalt. Ik voer nu altijd Pavo muesli met haver (sportfit? ) en apart luzerne. Is het een optie om deze zak te voeren, zit ik dan aan ongeveer het zelfde? (scheelt ruimte in de kast)

Bekijk de website van het product eens, o.a. hier vind je veelgestelde vragen: http://nl.pavocare4life.net/veel+gestelde+vrage. Dan vind je het antwoord op je vraag ook wel terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:08

krijg het idee dat mijne er ook heter van wordt maar kan ook het weer zijn.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:49

Ik heb niet het hele topic gelezen maar zijn er onder jullie ook mensen die het product geven (al dan niet in combinatie met ander krachtvoer) aan paarden die snel aan de schrale kant is. Ik geen nu nl 2 kg merriebrok om op gewicht te houden maar de lever blijkt hier toch wel wat moeite mee te krijgen. Nu moet ik dus over op voer dat minder suiker bevat. Nu lijkt care4life me een mooi product maar ik vraag me af of ik haar hiermee een beetje op gewicht kan houden.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:58

C4L kun je geven tot 170 g/kg lichaamsgewicht. Stel dat je dan een kilo C4L 'moet', geven, dan 'moet' je de andere kilo als ander voer (je merriebrok) geven. Je gebruikt C4L dan als topping.

Koolhydraatarmer kun je ook bereiken door vetter te gaan voeren.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:08

Ik geef Jones naast de aanbevolen hoeveelheid C4L een halve schep energycontrol van Pavo erbij. Daar zit relatief veel vet in. Hij is nu minder schraal, maar zijn looplust is nog niet helemaal terug. Ik laat het nu even zo. Over twee weken hebben we een afspraak bij Laarakker, en dan overleg ik of het wijs is om terug te gaan naar de Dieetmix.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:10

Hilli schreef:
C4L kun je geven tot 170 g/kg lichaamsgewicht. Stel dat je dan een kilo C4L 'moet', geven, dan 'moet' je de andere kilo als ander voer (je merriebrok) geven. Je gebruikt C4L dan als topping.

Koolhydraatarmer kun je ook bereiken door vetter te gaan voeren.

Bedankt voor je reactie. Even kijken of ik wel helemaal begrijp wat je bedoelt. Ik zou voor mijn arabier op zo'n 700 gram per dag uitkomen. Dan zou ik daarnaast nog 1,3 kg merriebrok moeten voeren? Lijkt me dan niet echt een vooruitgang. Geloof dan ook dat het best een prijzig verhaal wordt. En met vetter bedoel jij denk ik met olie. Ik geef haar nu een scheutje zonnebloemolie misschien daar wat meer van geven...???

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:15

Helemaal goed begrepen hoor, Mootje.

Geef je overigens echt 2 kilo, of 2 voerscheppen?