Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tamadine schreef:Ja er zitten minder suikers en zoetigheid in dit soort meusli's en heb je kans dat het minder goed en snel gegeten word. had ik met mijn vorige merrie ook. Ik hoop voor je dat het uiteindelijk goed komt.
Tamadine schreef:Oh sorry, had niet begrepen dat hij het na een half jaar opeens niet at. Misschien had ie toch voldoende aan het hooi en gras en heeft daardoor het iets minder lekkere (lees: zonder suikers etc) geen trek en eet dan liever hooi en gras.
Ikzelf geef een andere meusli. maar ook zonder balast en melasse en om dat een beetje groter qua volume te maken doe ik er een handje lucerne bij (van equifyt) en als ik teveel lucerne er door heb gedaanen gooi het hooi neer, dan kan ze ook nog wel eens wat meusli en lucerne laten liggen haha. Vind ze hooi toch smakelijker denk ik. En ook ik heb een alles vretende tinker haha...
timokyana schreef:Ik zou graag over willen stappen op 'koeken'voor in de winter omdat hier een grote groep buiten staat samen en dit de makkelijkste manier van voeren is.
Iemand enig idee welke aan te raden?
het gaat tevens om een ex hber en een eczemer dus iets met weinig suikers en alleen de benodigde vitamientjes mineralen etc..
Tamadine schreef:Wat mij persoonlijk opvalt is dat veel mensen iff zo weinig mogelijk suikers en zetmeel willen. Op zich heel logisch. Maar mensen moeten er ook aan denken dat er natuurlijke suikers en zetmeel in het voer zitten. Net zoals er in een gewone appel ook suikers zitten... Vaak is met een voeder zoals marstall en eventueel equifyt geen extra troep toegevoegd en zijn het alleen maar de natuurlijke suikers en zetmeel wat er in zit. Het kan niet altijd kwaad...
Tamadine schreef:Wat mij persoonlijk opvalt is dat veel mensen iff zo weinig mogelijk suikers en zetmeel willen. Op zich heel logisch. Maar mensen moeten er ook aan denken dat er natuurlijke suikers en zetmeel in het voer zitten. Net zoals er in een gewone appel ook suikers zitten... Vaak is met een voeder zoals marstall en eventueel equifyt geen extra troep toegevoegd en zijn het alleen maar de natuurlijke suikers en zetmeel wat er in zit. Het kan niet altijd kwaad...
Dyonne schreef:Singasong, is dat een soort grasbrok voor oudere paarden? Ik ken dat Agrobs niet zo goed. Want lijkt dat niet al op wiesencobs?
Dyonne schreef:Viola, wat is de reden dat je muesli wilt geven?
Ik ben daar dus helemaal mee gestopt om suikers/zetmeel bommetjes te voorkomen.
Ik geef de force door Spillers Happy Hoof. Ja sorry geen Marstall, maar die hebben niets naar mijn zin in het assortiment om doorheen te mengen.
mirim schreef:Marstall komt met Wiesenfasern op de markt. Wiesencobs brokken altijd moeten weken is in de winter niet altijd even handig. De WiesenFasern is geen brok, maar los.
Op de Duitse site kun je er over lezen.