Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mizora schreef:Cambiar, heb je daar een wetenschappelijke bron van? Voergezond telt niet.
xyzutu2 schreef:Om even on-topic te blijven: jij voert dus delen van het jaar Vitalbix bij en delen van het jaar niet?
En hoe weet je dan hoe lang je de Vitalbix moet voeren en wanneer/hoelang je weer moet stoppen?
Interessant is dat ik van dierenartsen/voedingsdeskundigen altijd hoor dat paardendarmen maanden de tijd nodig hebben om van het ene voedingspatroon over te schakelen op het andere voor ze er echt optimaal uit kunnen halen wat erin zit. Als je maar 2 maanden een vitaminebrok geeft dan is dat dus erg kort en haal je er waarschijnlijk niet uit wat erin zit.
superpony schreef:De vitalbix hebben we langere tijd gegeven, maar ik zag geen grote verschillen met zonder. Voor ons is het nadeel toch de lucerne in het brokje. Ik zou wel iets willen geven, maar ben nu toch meer aan het kijken naar aanvullende kruiden en dan misschien niet het hele jaar rond dezelfde.
Roos_M schreef:Krijgen we dat weer.
Cambiar vindt het vooral leuk om te rellen.
Lekker door gaan zo.
Een paard in de natuur; zoals vroeger.
Nee die heeft geen vit brokje nodig.
Maar nu is de situatie rondom paarden heel anders. Bodem waarop gewassen groeien is anders. Een paardenlichaam evalueerd minder snel mee, lmet daarbij behorende uitdagingen. Daarbij vraag je ook wat van paarden door de rijden en dergelijke dus verbruik van bepaalde mineralen kan hoger worden daardoor.
Die aanvulling in vit en min komt niet uit de lucht vallen hoor.
Ik vind wel dat je niet zwaar over moet doseren ivm onnodig belasting voor organen.
Ik ben nog steeds super super blij met Vitalbix. Terugdenkend; ik ben nooit zo tevreden geweest over voer dan dat ik nu ben!
Samen met het hooi uiteraard. Ik heb hooi hier uit de buurt en Duits kruiden hooi. Ik vind het fijn om zo gevarieerd mogelijk te kunnen aanbieden. Dat gaat op deze wijze eigenlijk hartstikke mooi!
Gisteren nog lekker wilgentakken in de stal gehangen! En nu weer worteltijd. En een havens Brix op zn tijd! Wordt ook gewaardeerd!
Ik meng Vitalbix nu met havens mix. Is bijna op, ik wil graag Equifyt Sainfoin hay gaan geven ipv havens mix.
Ik zoek nog een dealer die kan verzenden voor max. 6,95; alle tips zijn welkom!!
Kayleigh_ schreef:Jeetje Cambiar, je bent echt een enorm negatieve toevoeging aan dit topic. Je weet het oh zo goed, doe het dan lekker zo, maar waarom kom je hier de sfeer vergallen? Wees blij dat je het licht hebt gezien, maar doe niet zo vervelend hier. Je hebt een enorm agressieve stijl van schrijven/communiceren, erg vervelend.
Mijn paard doet het echter fantastisch, dus hou je oordelen bij je. Waar je zelf zo'n hekel aan hebt doe je zelf het hardst van allemaal, namelijk. Ook erg vervelend.
P.s.: ik ben nog steeds nieuwsgierig naar je wetenschappelijke onderbouwing van je plots ingegeven 'waarheden'. 'Waarheden' die je nog geen twee weken geleden nog niet wist.
Cambiar schreef:Kayleigh_ schreef:Jeetje Cambiar, je bent echt een enorm negatieve toevoeging aan dit topic. Je weet het oh zo goed, doe het dan lekker zo, maar waarom kom je hier de sfeer vergallen? Wees blij dat je het licht hebt gezien, maar doe niet zo vervelend hier. Je hebt een enorm agressieve stijl van schrijven/communiceren, erg vervelend.
Mijn paard doet het echter fantastisch, dus hou je oordelen bij je. Waar je zelf zo'n hekel aan hebt doe je zelf het hardst van allemaal, namelijk. Ook erg vervelend.
P.s.: ik ben nog steeds nieuwsgierig naar je wetenschappelijke onderbouwing van je plots ingegeven 'waarheden'. 'Waarheden' die je nog geen twee weken geleden nog niet wist.
Jeetje, wist jij dan ook helemaal niet dat paarden hun voedingsstoffen uit goed voer halen? Moet ik dat onderbouwen? Iets wat zelfs (goeie) voedingsdeskundigen het eerste vermelden? Dit is gewoon algemeen geweten, maar de voedingsindustrie maakt gebruik van jullie onzekerheden.
Doe maar verder hoor, met luzerne en chemische poeders, ik blijf er lekker af.
Citaat:Iedereen heeft zijn eigen ideeen en meningen.
Elk paard is anders. De ene doet hier goed op de andere op iets anders.
Als jij niks verder wil voeren is dat je goed recht. Als iemand anders wel wat wil geven is dat hun goed recht.
We weten dat jij het niet wil dus en dat weten we nu.
Cambiar schreef:Jeetje, wist jij dan ook helemaal niet dat paarden hun voedingsstoffen uit goed voer halen? Moet ik dat onderbouwen? Iets wat zelfs (goeie) voedingsdeskundigen het eerste vermelden? Dit is gewoon algemeen geweten, maar de voedingsindustrie maakt gebruik van jullie onzekerheden.
Gezonde paarden krijg je door 24 uur vrijheid met grote weide om te dartelen, gezond ruwvoer, veel vriendjes en gerichte training.
Zo erg zijn de mijne eraan toe:
https://myalbum.com/album/3fXx0q03vYb6
Cambiar schreef:Jeetje, wist jij dan ook helemaal niet dat paarden hun voedingsstoffen uit goed voer halen? Moet ik dat onderbouwen? Iets wat zelfs (goeie) voedingsdeskundigen het eerste vermelden? Dit is gewoon algemeen geweten, maar de voedingsindustrie maakt gebruik van jullie onzekerheden.
Gezonde paarden krijg je door 24 uur vrijheid met grote weide om te dartelen, gezond ruwvoer, veel vriendjes en gerichte training.
Zo erg zijn de mijne eraan toe:
https://myalbum.com/album/3fXx0q03vYb6