Ik kijk het deze week nog even aan met het rijden en haar energie, ik wil haar tenslotte ook niet overvoeren. De volgende stap zou dan het lichtelijk opvoeren van de dosis Vital+ zijn. Ik vind die stap wat logischer eigenlijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nessa schreef:De nutrimash kun je vrijwel direct geven. 2 uur is echt niet nodig.
Ik laat het 5 minuten staan
Ik heb 1 beker nutrimash en 1,5 beker water
madelief88 schreef:Jotoma, goed punt inderdaad! Kokend water raden wij niet aan, vitaminen kunnen hiermee inderdaad verloren gaan. Warm water is prima.
Op de verpakking staat een afbeelding; 1 deel NutriMash op 2 delen water. Maar in de praktijk kun je eenvoudig hiermee variëren, afhankelijk van de voorkeur van jouw paard. Mijn paard is ook een enorme knoeier dus die geef ik altijd vrij dik (schimmel, anders zit ie onder de groene vegen)
Sjafrane schreef:Ik voer al zeker een half jaar heel fijn vitalbix. Aan mijn pony. Ze krijgt 360 Gr per dag. Voor matige arbeid. Ze is 21. Wordt iedere dag wel iets mee gedaan.Ze krijgt het samen met pavo sportfit. En dit gaat heel goed. Mooi in de vacht. Nog goed in de spieren. Alleen zie ik er toch weer zoeken naar klei of donker zand en is ze dat aan het likken
zo ver ik weet duidt dit op een tekort. Maar ik zou niet weten wat ik zou moeten voeren dat ze genoeg vitamine krijgt. Ze krijgt tevens onbeperkt hooi.
Iemand een idee?
Cambiar schreef:Sjafrane schreef:Ik voer al zeker een half jaar heel fijn vitalbix. Aan mijn pony. Ze krijgt 360 Gr per dag. Voor matige arbeid. Ze is 21. Wordt iedere dag wel iets mee gedaan.Ze krijgt het samen met pavo sportfit. En dit gaat heel goed. Mooi in de vacht. Nog goed in de spieren. Alleen zie ik er toch weer zoeken naar klei of donker zand en is ze dat aan het likken
zo ver ik weet duidt dit op een tekort. Maar ik zou niet weten wat ik zou moeten voeren dat ze genoeg vitamine krijgt. Ze krijgt tevens onbeperkt hooi.
Iemand een idee?
Onafgebroken een vit/min brok bijgeven aan een paard is niet zo goed. Een systeem moet voedingsstoffen vooral uit super goed ruwvoer halen (hooi, stro, struiken/schors, bietepulp, grasbrokje).
Het is ook niet gezegd dat de vit/min die je erin stopt, ook worden opgenomen door het paard zijn systeem. Ik zou nooit 6 maand aan een stuk vit/min geven.
Hier doet iedereen, jong en oud het fantastisch op super goed hooi, bietenpulp, grasbrokje. Zelfs met dit weer staan ze constant buiten zonder ook maar 1 probleem.