terpentijn schreef:Toch kan dat nooit van alleen het bijvoeren van een vitaminebrokje, dat is echt de waanzin ten top, om het daarop alleen te gooien. Spierverlies, niet passend zadel... dan is er toch echt iets anders loos. het brokje voegt hooguit iets toe, en knabbelt niet iets van je paard af. Dat is echt niet mogelijk.
Ook hier gebeurde het, paard was gewend heel veel muesli te krijgen bij de vorige eigenaar en ik wilde dat niet omdat hij bij ons veel minder beweging zou gaan krijgen. Na een drie maanden Metazoa geprobeerd te hebben was hij broodmager. Ik kreeg het advies niet alleen supperfixx brok te voeren maar daarbij de Luzerne en de luzerne brok, weer een maand geprobeerd en het kon echt niet langer want dan had ik de dierenbescherming op de stoep gehad! Ik ben weer gaan mengen met muesli en daarna weer over gegaan op alleen muesli en binnen een drie weken had hij weer een beetje body. Na maanden muesli wilde ik graag weer wat anders en ben nu heel rustig aan het voor van Hugho aan het proberen, ook voor ons eczeempaard omdat deze meer jeuk kreeg van de Metazoa hopen we dat dit beter gaat werken dan het voer met veel te veel suiker...
Paard is overigens helemaal nagekeken door de dierenarts of er iets mis was, bloedonderzoek, mestonderzoek en dit omdat we hem net hadden en schrokken dat hij zo vreselijk veel af viel en ook niet geloofde dat het door het voer kwam. Zelfs de dierenarts adviseerde snel op ander voer over te gaan omdat hij flink te kort had! We hebben nu een gezond en blinkend paard op stal en geen dof en suf beest die niet weet waar hij zijn energie vandaan moet halen.