Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jolanda20

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:19

Hier ook verschillende mestballen. 1x steviger dan de ander. weet ook niet of dit aan het voer ligt.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:48

Ik ben gestopt met care4life. Mijn paard had minder energie vond ik. Nu geef ik weer het melasse houdende PAVO sportsfit muesli en ze heeft weer looplust voor tien. Dan maar wat extra suikertjes...

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:30

LindyH schreef:
Weet iemand waar je de 3 kg-verpakking kunt krijgen?

Volgens mij bij country mill in Nijkerk hebben ze nog.
Bel ze eerst even!!

De pony bij ons laat nu voor het eerst wat staan maar krijgt het al een tijdje dus snap niet waarom......
We wachten het wel af.
Ik heb ook nog steeds de zakken voor de actie prijs dat scheelt wel doe steeds 2 zakken tegelijk.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:57

mijn merrie laat het nu ook staan. Tenminste, ze eet het niet in 1x op. Als ik straks vanavond hooi kom voeren dan is het wel op. Alleen zet ik ze 's morgens na het voeren gelijk op de wei met hooi en dan kan ik er echt niet op wachten totdat ze het op heeft. Maar dan eet ze dat 's avonds wel weer op. De anderen eten het nog steeds met smaak

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:11

Even een stipje om te volgen

Hij valt er zeker net van af, is zelfs iets bijgekomen(wat ik liever niet heb). Ik voer een kleine pluk voordroog bij voor de nacht en verder staan ze overdag in een grote wei met oud gras, wel veel en 's nachts op een kale wei. Al kan ik me niet voorstellen dat een halve schep care4life hem aan doet komen. Ik denk eerder het gras, want ik zag de afgelopen weken toch wel dat het groeide, ongelooflijk. Dat zal nu wel stoppen met de vorst.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:18

Het gras groeide de afgelopen weken als een razende, inderdaad.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:55

Gras heeft inderdaad hard gegroeid, mijn paard staat nu ca 2 weken op Care4life. Mest is prima, maar liep af en toe wat langs zijn benen... Maar schijnen bijna alle paarden op stal op dit moment te hebben, omdat het gras opeens weer zo hard is gegaan :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 20:59

Muppett schreef:
Ik ben gestopt met care4life. Mijn paard had minder energie vond ik. Nu geef ik weer het melasse houdende PAVO sportsfit muesli en ze heeft weer looplust voor tien. Dan maar wat extra suikertjes...

Als je gelijke hoeveelheden voerde, is het logisvh dat op de c4l de energie afnam. C4L is niet te vergelijken met sportsfit!
Ook door pavo wordt aangegeven dat bij paarden die meer energie nodig hebben, je max 1 kg van c4l kunt geven als topping (en dan een deel van de hoeveelheid sportmuesli laten vervallen, maar niet alles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:03

Ik merk dat mijn pony(die het nu half krijgt) wel relaxter is dan op pure Naturell muesli(Marstall).
Beneiuwd hoe het gaat als hij alleen de c4l krijgt elke dag.
(en 2 tot 3x weeks wat handjes seniores priores)

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:08

Toch apart hoe sommige paarden er op reageren. Sommige worden er inderdaad rustiger van en andere hyper....

Mocht er iemand interesse hebben in 2 zakken van 3kg. Ik heb er nog 2 liggen, E2,- per zak excl. eventuele verzendkosten.
Ik gebruik ze niet omdat mijn grote zak binnen is gekomen nadat ik de kleintjes gekocht had om evt. te overbruggen. Ze zijn op te halen in Nijmegen of Groesbeek of Rheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:09

Rheden ja??
ik pb je ff.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:12

Die van mij laat het nu helemaal staan, heb het nu een dikke 2 weken geprobeerd. Zaterdag over op subli ponybrok.. Helaas

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:23

Mijn paard krijgt het door de slobber heen.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:25

Marije_jiplover schreef:
Muppett schreef:

Als je gelijke hoeveelheden voerde, is het logisvh dat op de c4l de energie afnam. C4L is niet te vergelijken met sportsfit!
Ook door pavo wordt aangegeven dat bij paarden die meer energie nodig hebben, je max 1 kg van c4l kunt geven als topping (en dan een deel van de hoeveelheid sportmuesli laten vervallen, maar niet alles!

O ok. Ik heb me er dan te weinig in verdiept. Ik dacht dat ik de suikerrijkere muesli gewoon kon vervangen door c4L.
Ik gaf nooit extra supplementen aan m'n paard dus dan is c4L misschien wel overbodig voor ons. Ze is ook niet ziekelijk / oud / IR o.i.d.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:03

Ik vind het jammer dat bij paarden die voldoende energie moeten hebben voor de sport dit voer niet voldoende werkt.
Het komt er dus opneer dat je altijd een ander soort voer ernaast moet geven. C4L is dus een extraatje naar je gewone voer, en om nu biks, (normale) muesli en nog C4L te gaan geven... vind ik teveel van het goede worden. Daarbij word het ook nogeens een dure bedoeling zo. Had liever gehad dat C4L als gewoon krachtvoer gegeven kon worden. Gezien de verhoudingen eiwit en suiker vind ik het mooi, maar blijkbaar te weinig voor voldoende energie.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 15:06

Je zou in jouw geval toch 1 van de twee gewone voersoorten door c4l kunnen vervangen, jolanda?
En pavo geeft het zelf zo aan, voor (sport)paarden is het een gezondheidsmix die als toppibg een deel van je rantsoen vervangt.
Je hoeft toch geen 3 producten te blijven voeren?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:10

jolanda20 schreef:
Ik vind het jammer dat bij paarden die voldoende energie moeten hebben voor de sport dit voer niet voldoende werkt.
Het komt er dus opneer dat je altijd een ander soort voer ernaast moet geven. C4L is dus een extraatje naar je gewone voer, en om nu biks, (normale) muesli en nog C4L te gaan geven... vind ik teveel van het goede worden. Daarbij word het ook nogeens een dure bedoeling zo. Had liever gehad dat C4L als gewoon krachtvoer gegeven kon worden. Gezien de verhoudingen eiwit en suiker vind ik het mooi, maar blijkbaar te weinig voor voldoende energie.

Je zou eigenlijk nog een Care4Life Sport versie moeten hebben :D Met een extra energie bron voor de sportpaarden.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:17

Dat zou dan in de vorm van vetten moeten zijn en dat kun je juist heel makkelijk zelf toevoegen dmv een scheut olie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:19

Nou idd, het mooie van C4l is juist gebrek aan granen!
Anders kan je net zo goed gewone muesli nemen.
Ik denk dat met een scheut olie of bijvoorbeeld bietenpulp oid je het energie level best kan opkrikken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:25

Speedster schreef:
Dat zou dan in de vorm van vetten moeten zijn en dat kun je juist heel makkelijk zelf toevoegen dmv een scheut olie.

Maar dan moet je wel weer opletten met een aantal mineralen, dat daar geen tekorten ontstaan.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:17

Keet schreef:
jolanda20 schreef:

Je zou eigenlijk nog een Care4Life Sport versie moeten hebben :D Met een extra energie bron voor de sportpaarden.

Helemaal mee eens! Die van mij is nu een stuk pittiger nu ze weer gewone muesli krijgt. En aangezien ik ook bepaald geen geldboompje heb... Ik vind 40 euro per maand (moet een kg per dag geven) iets teveel van het goede qua extra voer...

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:20

ik wilde wat gaan halen, weet alleen nog niet wie me ff kan rijden. Hoorde dat je 3 zakjes per persoon krijgt.

Ziet er erg goed uit, hoop ook dat t net zo goed is.
Ik voer het overgins als extra erbij... al is t wel duur

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 12:14

ik denk dat je het in dat opzicht niet als een gewone muesli moet zien of lekker extraatje maar als totaalsupplement, waarmee ze alles wat ze nodig hebben binnen krijgen zonder dat je er een grote hoeveelheid krachtvoer voor hoeft te geven

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:27

Mijn 2 mannen doen het er prima op en werken om de dag matig tot intensief. Mijn merrie van 21 krijgt een kwart pavo energy control erbij. Zij heeft net iets extra nodig(werkt ook om de dag matig tot intensief)Ik vind dat het puur aan je paard ligt en wat je er mee doet per week. Ik ben continu met voer en hooi aan het bijstellen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:29

Ik ben juist blij dat de C4L niet zoveel extra energie bevat. het is al snel te veel voor sobere paarden en pony's. als je een sportpaard hebt wat meer nodig hebt,dan is dit denk ik niet het juiste totaalvoer,maar meer voor erbij als topping zoals al eerder is gezegd.