Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LindyH schreef:Weet iemand waar je de 3 kg-verpakking kunt krijgen?
Muppett schreef:Ik ben gestopt met care4life. Mijn paard had minder energie vond ik. Nu geef ik weer het melasse houdende PAVO sportsfit muesli en ze heeft weer looplust voor tien. Dan maar wat extra suikertjes...
Marije_jiplover schreef:Muppett schreef:Ik ben gestopt met care4life. Mijn paard had minder energie vond ik. Nu geef ik weer het melasse houdende PAVO sportsfit muesli en ze heeft weer looplust voor tien. Dan maar wat extra suikertjes...
Als je gelijke hoeveelheden voerde, is het logisvh dat op de c4l de energie afnam. C4L is niet te vergelijken met sportsfit!
Ook door pavo wordt aangegeven dat bij paarden die meer energie nodig hebben, je max 1 kg van c4l kunt geven als topping (en dan een deel van de hoeveelheid sportmuesli laten vervallen, maar niet alles!
jolanda20 schreef:Ik vind het jammer dat bij paarden die voldoende energie moeten hebben voor de sport dit voer niet voldoende werkt.
Het komt er dus opneer dat je altijd een ander soort voer ernaast moet geven. C4L is dus een extraatje naar je gewone voer, en om nu biks, (normale) muesli en nog C4L te gaan geven... vind ik teveel van het goede worden. Daarbij word het ook nogeens een dure bedoeling zo. Had liever gehad dat C4L als gewoon krachtvoer gegeven kon worden. Gezien de verhoudingen eiwit en suiker vind ik het mooi, maar blijkbaar te weinig voor voldoende energie.
Keet schreef:jolanda20 schreef:Ik vind het jammer dat bij paarden die voldoende energie moeten hebben voor de sport dit voer niet voldoende werkt.
Het komt er dus opneer dat je altijd een ander soort voer ernaast moet geven. C4L is dus een extraatje naar je gewone voer, en om nu biks, (normale) muesli en nog C4L te gaan geven... vind ik teveel van het goede worden. Daarbij word het ook nogeens een dure bedoeling zo. Had liever gehad dat C4L als gewoon krachtvoer gegeven kon worden. Gezien de verhoudingen eiwit en suiker vind ik het mooi, maar blijkbaar te weinig voor voldoende energie.
Je zou eigenlijk nog een Care4Life Sport versie moeten hebbenMet een extra energie bron voor de sportpaarden.