Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:14

Was ook grapje hoor Marcella... :D

fanci_mike

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:29

Voor mijn paint is de muesli idd 'extra', hij komt (volgens bloedonderzoek dan toch) niks tekort. Tink kreeg io met vee-arts nature's best, hij kwam niks te kort hij kreeg te veel, in combi met zijn cpl zorgde dit voor veel huid problemen. Aangezien hij ook een leverprobleem heeft is voeren bij hem niet altijd even makkelijk, maar met de c4l zie ik echt verbetering. Hooi/voordroog kwaliteit wisselt en heb ik geen invloed op.
Mijn vee-arts is vrij stellig over supplementen: een gezond paard in een gezonde omgeving heeft deze niet nodig.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:10

Anoniem schreef:
Was ook grapje hoor Marcella... :D

Weet ik. :D

Alleen bollie is geen grapje. -O-

Heb trouwens niks laten controleren van voedingswaarde en heeft in mijn geval weinig nut, want moet maar afwachten wat de voerboer iedere keer kom brengen. En dit kan heel wisselend zijn. Er word ook maar 1 baal per keer gebracht. En voor de rest kijk ik gewoon naar mijn paard hoe hij eruit ziet. ;)

migo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:47

mijn tinker van 12 voer ik nu 1 maand C4l, en die mix ik met basisbrok...een halve kilo en verder hooi en hij is helemaal happy, heeft zin in het rijden, zit goed in zijn vachtje...kortom ik blijf dit toch wel geven....wel ga ik in het voorjaar de brok er tussenuit halen want dan gaan ze hier op de wei en dan krijg hij c4L alleen na inspanning.....voor ons een strak plan!

het ruikt wel heerlijk hoor!!! zou bijna zelf......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:48

Ik heb zak voer hiervan op clinic gekregen. Mijn haf lust heel veel maar dit niet! Ze vrat het met hele lange tanden op en 2e keer liet ze het zelfs staan :=

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:54

Bizar he! Mijn paard wat normaal echt wel een zeur kan zijn met eten is nog steeds gek op de C4L en hij doet het er prima op tot nu toe :j

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:24

Mijn shet trekt nog net niet de voerschep uit mijn hand, waarschijnlijk omdat ie er niet bij kan :P
Die vind het heerlijk en likt zijn bakje helemaal schoon, blijft echt niks liggen.
De twee fjorden vinden het ook lekker, alleen die paardenbloemen er in hadden voor Fimke niet gehoeven, die belanden netjes naast de bak[ mag mijn shetje James opeten]

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:26

1 tinker krijgt het bij mij nog, halve schep per dag met supplement ernaast en veel arm hooi. Andere tinker eraf gehaald, werd erg druk. Krijgt alleen supplement en veel hooi

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 08:12

wat krijgen jouw tinkers voor supplement erbij,dianalamboo?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 08:44

Die van mij krijgt nu 2x daag een handje c4l/handje luzerne en bij beide maaltijden supplement. Dat eet hij redelijk goed, er blijft nog een klein beetje liggen. Wat ik dan wel bijzonder vind, want die twee happen zouden toch zo op moeten zijn :)

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:17

Ik geef het niet volledig als voer. Mijn paard krijgt dagelijks 2x brok, 1x muesli en een kwart Care4Life. Ik gaf namelijk eerst dagelijks weidemix en dat heb ik nu vervangen door Care4Life.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:24

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:29

Mijn paard krijgt dagelijks een halfje C4L, maar heeft tot nu toe nog (verplicht ivm spierbevangenheid) winterrust gehad. Vandaag krijgt hij weer ijzers en dan gaan we weer langzaam wat doen. Hij vindt het nog steeds lekker (in het begin dacht ik even dat hij het niet zo lekker vond, maar dat bleek te komen door de vitamine E die hij er doorheen kreeg en waar ik inmiddels mee gestopt ben). Hij likt de bak helemaal leeg. Ik geef er verder geen supplement bij, hij krijgt wel flink wat voordroog. Ik ben benieuwd hoe hij het er vanaf nu op gaat doen, met name als het enduranceseizoen weer begint en hij echt aan de bak moet.

D_iantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:02

Ik ben nu bijna een weekje verder met het voeren met Pavo C4L
Beide vinden het erg lekker, sinds gister mogen we weer rijden ( rug klachten, zadelmaker blabla, nu goed passend zadel voor beide;))
het is even afwachten of hun er genoeg aan hebben. maar voorlopig zitten we nog even in een opbouw fase.

Ik heb ook het idee, dat onze ruin, waarmee we al een jaar lopen te klooien met spoelwormen, magerheid en slechte weerstand enz. het heel goed doet op Pavo,
hij krijgt er wel 2x per dag health boost bij, voor z'n afweersysteem en zijn darmflora.
Ik moet zeggen dat hij nu minder mest, ook tijdens het rijden maar 1 a 2 keer ipv 8 a 9 keer. en 'drogere' mest en gister na een uurtje wei, waardoor hij al snel last krijgt van diarree, gewoon nog stevige poep had! En hij komt gelukkig ook meer aan, we blijven hem gewoon onbeperkt ruw voer geven.

Tot nu toe ben ik er erg tevreden over, maar ik moet wel even goed in de gate houden of ze straks, als we weer lekker gaan trainen of ze er dan genoeg aan hebben. Zo niet dan gaan we ook de brok van Pavo er bij doen.

( Di 15 jan is er bij ons opstal een avond over voer, er komt een dierenarts en een vertegenwoordiger van een voerder bedrijf. Die komen het een en het ander vertellen over voer en voeren. Erg interessant, dus ik ga er zeker heen!)

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:37

Ze krijgen de force van marstall erbij als supplement.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:17

Ik geef er geen supplement bij. Ik begin binnenkort met het voeren van een 'slobber' (graanloos en geschikt voor paarden die snel aankomen en last hebben van suikers e.d.). Hierin zitten al veel mineralen en vitaminen in zitten, kijk hoe dat bevalt. Hier doorheen wil ik de C4L gaan geven omdat hij steeds meer, gruis, laat liggen.
Mijn paard zit verder prima in zijn vel en is erg looplustig, eerst wat schrikkeriger en kijkeriger, zoals al eerder meldde, maar inmiddels is dat aan het zakken, geef hem ook minder C4L nu.
Hij krijgt verder 3 keer per dag voldoende hooi en staat ongeveer 7u buiten, op de wei. 's ochtends en 's avonds een bodempje musli vanuit stal (staat in volpension en de andere paarden krijgen dan brokken).
Ik voer geen supplement omdat mijn paard, naar mijn mening erg goed in zijn vel zit en erg looplustig is. De dierenarts is er laatst ook bij geweest, ivm mok, en vond ook dat mijn paard er erg goed uit ziet! Zolang hij naar mijn idee vrolijk en werklust heeft ziet hij geen rede om bloed af te nemen en te testen op vanalles.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 01:28

Weet iemand waar je de 3 kg-verpakking kunt krijgen?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 08:16

Die waren toch alleen ter promotie? die zullen wel zowat opzijn inmiddels.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 08:40

Ondanks aangevuld met luzerne/olie heeft die van mij praktisch alles laten staan van dinsdag en woensdag (in totaal 4 handjes) |( Overigens andere paarden die het wel van de deksel aflikten..
Ik kijk het vandaag en morgen nog aan en vrees dat ik anders toch ga stoppen na 2 weken proberen..

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:54

Hier voer ik wel supplementen bij. Zelf zit ik altijd ruim onder de aanbevolen hoeveelheid, welk voer ik ook geef. Van de Care4life durf ik ook niet teveel te geven. Een algemeen supplement (Marstall Force) geef ik de helft van de aanbevolen hoeveelheid.
Er is bloedonderzoek gedaan en daar waren de meesten waren netjes, behalve magnesium. Dus dat geeft wel aan op de goede weg en maakt dat ik nog extra magnesium geef.

Overigens blijf ik het apart vinden dat sommige paarden het echt niet lekker vinden en anderen wel. Hier zijn ze kieskeurig maar allen aten de C4L goed.
Op zich zou ik wel weer een zak willen, maar we hebben hier niet echt dichtbij een winkel die het verkoopt volgens mij en bij een ander nog niet in de buurt geweest.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:05

Ik geef het aan 4 van de 5 paarden(eentje lust het niet,die lust nooit iets met kruiden),wat me vooral opvalt is dat de mest zo snel verbeterd..Voor mijn oudere merrie had ik een zak natural balance van havens aangesmeerd gekregen,want dit zou veel beter te verteren zijn dan care4life..Ik had er al een beetje mijn vraagtekens bij en inderdaad veel kwam er onverteerd weer uit en ze was opeens aan de schijt..Ik ben er direkt weer mee gestopt en na een paar dagen care4life was het gelukkig weer helemaal goed en dat terwijl ze echt wel door minder kauwen altijd wat slappe mest had..Ik geef diegene die extra nodig hebben wat brok of muesli erbij maar geen supplementen om even te kijken hoe ze het er op doen..

Nog iemand interesse in een zak natural balance van havens(gratis),ik woon in Zwartsluis..

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:35

Ik heb besloten te stoppen als mijn zak op is.
Ik ga terug naar marstall.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:18

Mij viel juist op dat de mest minder stevig is dan normaal. Ik weet niet of dit te wijten is aan C4L gezien hij ook extra supplement krijgt sinds hij dit eet..

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:48

de mijne heeft ook dunne mest. Maar niet de hele tijd. Ze draait ook rustig een mooie keutel neer. Het wisselt dus.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 14:18

Mijn pony heeft juist vanaf redelijk snel na het beginnen met het voer duidelijk stevigere mest.
De ballen vallen veel minder snel uit elkaar, zelfs niet na 1-2 dagen op de wei liggen in de stromende regen.