Verder staan ze op stal?
Eigen beweging is zó belangrijk voor een paard...! Een paard loopt van zichzelf kilometers op een dag.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ponyzotje schreef:[Wbt de hoeveelheid, het lichaam neemt uiteraard op wat het nodig heeft he. Als er minder gevoerd wordt, zal er dus uiteraard relatief meer opgenomen worden. Op school hebben ze mij gezegd dat een handje volstaat... Dus dat geloof ik ook maar. Ik zal even rondzoeken in de voederzaken of er niet een voer is met meer vitaminen - maar laag in suikers. Dat gaat niet altijd samen
Caballos schreef:Ja, alleen denk ik dat een gewoon supplement hier ook om de hoek te vinden is in de paardenwinkel. Marstall force heb ik wel al redelijk veel goede dingen over gehoord en dat spreekt me nog steeds meer aan, dus zou ik eerder dit "importeren"ponyzotje, goedkoop is het misschien niet, prijs kwaliteit is dik in orde en bovendien hoef je er echt niet veel van te voeren!
ik denk wel dat ze het naar je kunnen opsturen? informeren kan altijd natuurlijk!
ponyzotje schreef:En inderdaad die richtlijn is dus blijkbaar echt fout qua percentages. Ik weet wel dat sportpaarden vaak krachtvoer bij krijgen, maar mijn draver krijgt geen krachtvoer en toch heeft zij veel meer nodig dan de Daya. Dat is wel het duidelijkste bewijs hoe paarden in behoefte kunnen verschillen. Ze worden niet voor niets sober genoemd.
_Kiki_ schreef:ponyzotje schreef:En inderdaad die richtlijn is dus blijkbaar echt fout qua percentages. Ik weet wel dat sportpaarden vaak krachtvoer bij krijgen, maar mijn draver krijgt geen krachtvoer en toch heeft zij veel meer nodig dan de Daya. Dat is wel het duidelijkste bewijs hoe paarden in behoefte kunnen verschillen. Ze worden niet voor niets sober genoemd.
Die richtlijn is niet fout, die richtlijn is gebaseerd op het drogestof gehalte dat een paard nodig heeft, en niet op de energie. Als jij dus heel energierijk hooi hebt, zal je paard teveel energie binnen krijgen door hem zoveel hooi te geven dat hij genoeg droge stof binnen krijgt.
Caballos schreef:Das een flinke fjord! Maar zijn buik lijkt 't dikste?
Ik zou op hooi blijven yellomofoon en de daily plus ook naar 1/4 en inderdaad geen appel brood of peen voeren.........
Caballos schreef:Das een flinke fjord! Maar zijn buik lijkt 't dikste?
Yellomofoon schreef:Ze gaat overschakelen naar agrobs pre alpin omdat in daily plus meer melasse zit?
Zijn die wortels en appel niet goed als vitaminestoevoeging?
Caballos schreef:Ik denk niet dat je daarvoor een appel/peen hoeft te geven, iig niet voor de vitamine toevoeging.
In de daily plus zit zeker weten (te)veel melasse. En van agrobs pre alpin ben ik ook geen echte fan (van pavo helemaal niet, maar dit is natuurlijk persoonlijk)