Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Damelza schreef:Subli SP vandaag gehaald, hij krijgt nu nog omega olie maar dat is zo'n kledderboel dat ik als het op is ook over stap naar de omege mix, lucerne vind mijn paard echt heel vies. Door zijn krachtvoer (havens cool-mix) eet hij het nog wel dus heb het daar doorheen gedaan (pavo dailymix + restje Lucerne) . En ik heb dan nog pavo slobbermash en gras-mix.
Heb wel al het idee dat hij dikker word. Maar kost inderdaad helaas wel tijd, de weidegang helpt altijd ook wel een handje.
myxlea schreef:Iemand nog ideeën voor mijn paard? Mijn paard word dit jaar 3 jaar en is afgelopen november gecastreerd én verhuisd en natuurlijk gegroeid. Hij blijft alleen maar mager zijn.. Ik heb nu al 3 zakken seniores priores er doorheen gevoerd en ik maak deze zak op en dan stop ik ermee, want het werkt gewoon niet bij hem.
Iemand nog ideeën wat bij te voeren? Ik zat zelf te denken aan equifyt.. en vitamine E bij te gaan voeren.
myxlea schreef:'s ochtends: 1 kg sp en onbeperkt voordroog in de wei.
's avonds: 1 kg sp en een vol hooinet voordroog.
en natuurlijk tussendoor soms wat worteltjes of een handje brok.
yvonnedv schreef:myxlea schreef:'s ochtends: 1 kg sp en onbeperkt voordroog in de wei.
Is ook wel wat weinig, je voert nu sp voor 200kg paard.
Wat voerde je voor de SP? Ik zou dat weer gaan voeren en de 2 kg SP als extra geven.
Nouvel schreef:yvonnedv schreef:
Is ook wel wat weinig, je voert nu sp voor 200kg paard.
Wat voerde je voor de SP? Ik zou dat weer gaan voeren en de 2 kg SP als extra geven.
maar dat geldt als je SP als totaal voer geeft, dus verder niks, en dit paard krijgt nog onbeperkt hooi/voordroog, dus dan geef je de SP als aanvulling, niet als totaalvoer...
Je zou olie of omega mix en lucerne toe kunnen voegen als alleen SP en hooi niet voldoende is...
Nouvel schreef:Damelza schreef:Subli SP vandaag gehaald, hij krijgt nu nog omega olie maar dat is zo'n kledderboel dat ik als het op is ook over stap naar de omege mix, lucerne vind mijn paard echt heel vies. Door zijn krachtvoer (havens cool-mix) eet hij het nog wel dus heb het daar doorheen gedaan (pavo dailymix + restje Lucerne) . En ik heb dan nog pavo slobbermash en gras-mix.
Heb wel al het idee dat hij dikker word. Maar kost inderdaad helaas wel tijd, de weidegang helpt altijd ook wel een handje.
succes, weidegang zal zeker helpen!
misschien dat het je nog lukt om wat lucerne door de SP te mengen als hij dat graag eet, dat heb ik ook een tijdje gedaan.
en de omega mix is super handig, zo in vaste vorm, kun je overal doorheen mengen zonder plakboel!
myxlea schreef:'s ochtends: 1 kg sp en onbeperkt voordroog in de wei.
Damelza schreef:myxlea schreef:'s ochtends: 1 kg sp en onbeperkt voordroog in de wei.
ik zou iets gaan geven speciaal voor jonge paarden, pavo podo grow bijvoorbeeld en dat dat mengen met 1/2 scheppen dailyplus/luzerne/grasmix en omege 369 mix als supplement. En dan Slobber of SP als extra
yvonnedv schreef:ca 3 liter water per kilo, ik deed altijd iets meer water omdat ze het dan makkelijker weg kreeg.