Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Keet schreef:kvulden schreef:Ik heb net magnesium bij de welkoop besteld. Hier zit het in een bakje van ik geloof 1kg.
Degene die de meeste hier voeren zit in een zak van 20 kg voor 14 euro. Wellicht hebben ze paardenmagnesium voor je bestelt ipv de koeienversie
Yinthee schreef:Dan voor de 100e keer in dit topic maar weer even de quote van de berekening voor welkoop magnesium haha:
Keet schreef:Paard heeft behoefte aan 0,015(basis)/0,030(werkend) gram magnesium per kilo lichaamsgewicht. Zie http://www.voervergelijk.nl/kennisbank/ ... -mineralen
Dan kan je uitrekenen hoeveel hij per dag zou moeten krijgen.
De magnesium van de Welkoop bevat 54,5% magnesium.
Mijn pony's wegen ongeveer 200 kilo per stuk -> 200 x 0,030 = 6 gram magnesium per dag. Dat betekent dus dat ik plusminus 14 gram moet voeren per dag om aan die behoefte te komen.
Voor jouw paard:
550kg x 0,03 = 16,5 gram magnesium per dag. Betekend dat je ongeveer het dubbele daarvan zou moeten voeren om aan de behoefte te voldoen. Tussen de 30 en 35 gram dus5 x 6 a 7 gram = 30 tot 35 gram.
Estherr__1 schreef:Ik heb al een aantal pagina's terug gelezen maar indd niet echt alles.
heb gezien dat vele van jullie tevreden zijn over de magnesium van de Welkoop en heb ook de berekening gezien voor hoeveel je moet geven.
Maar dit doen jullie iedere dag? Wat als ik het niet iedere dag kan geven? Heeft het dan wel nut?
Paard staat 24/7 op het land en ik kom ong 4x in de week, als ik niet kom doet de eigenaresse er ook niks mee en staan dan dus ook niet binnen waar ze gevoerd kunnen worden
Estherr__1 schreef:Ik heb al een aantal pagina's terug gelezen maar indd niet echt alles.
heb gezien dat vele van jullie tevreden zijn over de magnesium van de Welkoop en heb ook de berekening gezien voor hoeveel je moet geven.
Maar dit doen jullie iedere dag? Wat als ik het niet iedere dag kan geven? Heeft het dan wel nut?
Paard staat 24/7 op het land en ik kom ong 4x in de week, als ik niet kom doet de eigenaresse er ook niks mee en staan dan dus ook niet binnen waar ze gevoerd kunnen worden