Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:38

maar dan kun je idd lucerne gaan bijvoeren, las dat dat heel makkelijk verteerbare eiwitten bevat (meer dan kuil of voordroog bv), om die reden (want mijn merrie krijgt nu onbeperkt hooi en beetje van de muesli en is drachtig) ga ik dus ook lucerne erbij voeren en een supplement ivm dracht, maar nog even wachten tot ze een maand of 8 is, want nu heeft ze het nog niet zo nodig. Misschien is dat een idee?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:46

Hij krijgt nu inderdaad extra luzerne door zijn voer aangevuld met natures best..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:15

Die van mij eet nu uit de hand wel, uit de voerbak niet en gruis laat hij staan..
Hij vist de lekkere dingen er tussen uit. Zou mengen met luzerne een optie zijn? Dat vind hij wel lekker..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:20

Mijn merrie is niet zo'n biks-eter. Toen ze dat nog wel kreeg, viste ze eerst de muesli tussen de biksjes uit en at de biks later nog wel een keer op. Wat ze lekker vinden eten ze makkelijk tussen iets uit wat ze minder lekker vinden, dus of mengen met luzerne helpt weet ik niet.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:27

Die van mij eet het niet op. In t begin likte hij zn hele bak leeg, nu eet hij wat hij lekker vind er tussen uit. Hij weet ook dat 15min na de krachtvoerronde weer nieuwe hooi komt en hij is gek op hooi.
Subli zonder eet hij wel goed (maar ik vind teveel suikers) en ook luzerne eet hij goed. Het idee is dat hij dan alsnog de hele bak leeg eet, incl gruis.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:43

Safiera schreef:
Zodra er geen korting meer op is stop ik met de C4L.

Granenvrij bevalt wel: mijn ruin ga ik geen granen meer voeren. Hij krijgt nu grasbrok met vitaminekorrel. Andere pony krijgt nu wel weer granen. Ik moet iets vinden dat ze graag eet want ze is mager aan het worden.

misschien is de subli dieetmix iets voor je, is ook granenvrij

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:45

Jotoma schreef:
Die van mij eet nu uit de hand wel, uit de voerbak niet en gruis laat hij staan..
Hij vist de lekkere dingen er tussen uit. Zou mengen met luzerne een optie zijn? Dat vind hij wel lekker..

Bij mij werkt het wel om een half kopje water erover te gooien, dan eet hij het gruis beter op. Hij is er ook nog steeds niet helemaal gek op, maar toch ga ik nog even door. Ik ben namelijk heel benieuwd hoe het van het voorjaar gaat met meer gras erbij, dik worden(hb?), zomereczeem

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:54

@pluisbeer: dieetmix kreeg hij voordat ik met c4l begon. Dat at hij 2 maanden en toen raakte hij het niet meer aan. Ook uit de hand at hij het niet.
Ook c4l eet hij matig. De ene keer is de bak helemaal leeg, dan eet hij er niet van. Hij krijgt omega 369 olie, zonder dat at hij sowieso niets.
Daarvoor gaf ik nog Subli Zonder (at hij wel goed) en HH, dit at hij totaal niet.
Ik kijk het nog wel aan met c4l, maar elke keer op stal komen met een volle voerbak vind ik niet echt positief. Ze krijgen nu wel veel hooi wat hij lekkerder vind, maar ook 's nachts raakt hij zn bak niet aan lijkt t. Hij wacht tot er weer hooi komt..

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:08

pluisbeer schreef:
Safiera schreef:
Zodra er geen korting meer op is stop ik met de C4L.

Granenvrij bevalt wel: mijn ruin ga ik geen granen meer voeren. Hij krijgt nu grasbrok met vitaminekorrel. Andere pony krijgt nu wel weer granen. Ik moet iets vinden dat ze graag eet want ze is mager aan het worden.

misschien is de subli dieetmix iets voor je, is ook granenvrij

Die heb ik ook een tijdje gehad. Maar omdat je daar meer van moet voeren om aan de ADH te komen is dat ongeveer even duur als C4L.
Misschien dat ik de Dieetmix in de zomer weer probeer. Dan hoeft pony ook niet bij te komen.

D_iantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:48

Ik ga deze topic even mee volgen!

Ik heb het toevallig vanmiddag gehaald.

Wij voerde onze haffies altijd gewoon sportbrok en muesli van Hippostar.
Op advies gaan we over op Pavo muesli. En daarbij krijgt ons ene haffie HealthBoost erbij, en de andere Multivit 15.

Ik vind het zelf wel heerlijk ruiken, met al die kruiden er in. We beginnen vanavond al met voeren hier van. want het andere is al op! :P

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:00

Mijn 4 beestjes eten het nog steeds met smaak. Alleen de eerste paar dagen werd er even raar tegenaan gekeken, maar daarna alles op en bak schoon. Zelfs mijn Jazzy eet eerst haar bak leeg voordat ik haar buiten kan zetten. De rest staat dan al buiten. Normaal liet ze dan wel wat liggen om snel naar buiten te kunnen, maar ik moet nu echt op haar wachten.

Mijn 1,5 jarige krijgt half Podo Grow en een kwart C4L per keer (2x daags), die wil ik niet geheel op de C4L ivm de groei

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:35

Mijn bijzondere eter heeft het vanavond wel bijna helemaal opgegeten. Ik heb nog wel luzerne gehaald, hij krijgt dan handje luzerne en handje c4l, dan word de bak helemaal leeg gegeten :) ik geef mijn paard in de herfst/wintermaanden vit/min suppl bij, als hij c4l blijft eten doe ik dat niet meer :) hoef dan ook geen biotine bij te voeren omdat dit al extra in luzerne zit. Zou dus toch weer wat centjes sparen!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 10:21

Jones krijgt nu sinds een week dagelijks een halve schep energycontrol naast de C4L. Hij heeft nu gelukkig zijn looplust terug. Hij komt dus echt energie tekort met de C4L. De grote warmbloed van mijn dochter doet het er nog steeds goed op. Hij staat niet vol in training momenteel, dus afwachten hoe het gaat als hij weer vol aan de bak moet.
Overigens eten onze paarden het graag.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:41

Ik kan me wel voorstellen dat als een paard vol in training staat de C4L niet genoeg is,maar voor mijn nu nog te dikke fjord is het nog ruim voldoende.
Als alles goed gaat doen we in de zomer mee met de eper paarden4daagse en dan heeft ze er wel een aanvulling bij nodig.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 12:49

Jones staat niet vol in training hoor, verre van. We hebben meer een soort winterslaap. Ik zit er hooguit twee keer in de week op en dan werken we aan de basis.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:17

Ik ga dit topic ook even volgen. Op advies van de osteopaat/veearts die mijn paard behandeld heb ik gisteren ook een zak gehaald.

Mijn tinker is IR en reageert snel op voeding dmv schuren en een dikke koker. Ik be heel erg benieuwd.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:45

Ik heb een vraag aan de mensen die hun paard in volle training heeft staan

Geven jullie alleen C4L, zoja hoeveel?
Of geven jullie dit naast een andere brok/muesli? Zoja welke brok/muesli.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:49

Ik ben er vandaag mee begonnen,mix het nu met de laatste 3 scheppen muesli die ik nog had en daarna krijgt hij alleen c4l en zie ik wel hoe het gaat.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:55

en ik heb vandaag ook een zak gehaald! ben benieuwd heb het nog wel gemengd met de Nature's Best dan is de overstap in 1x ook niet zo groot .
paard vind het iig lekker :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:57

Ik rij nu veel en voer nu: schep lucernemix (Hartog), halve schep C4L en na arbeid slobber (een schep droog spul aanmaken met kokend water), naast natuurlijk voldoende ruwvoer. Merrie wordt wel ribbig voor haar doen nu, dus ik moet ook even nadenken wat/hoe.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:04

Paint krijgt het bovenop brok. Ga hem weer terug zetten op nature's best denk ik, merk bij hem geen verschil en dan is c4l toch duurder. Blijf het tinkie wel voeren, die is echt verbeterd qua gezondheid sinds hij c4l krijgt.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:06

Ik voer nu alleen care4life en heb het idee dat ie op het moment, terwijl ik nog niet voluit train, energie te kort komt. Ik ga even nadenken hoe verder.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:08

Mmmm, kennelijk is Jones niet de enige die onvoldoende energie uit de C4L haalt.
Eerlijk gezegd weet ik ook nog niet hoe verder. Misschien dan maar terug naar de dieetmix.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:08

Hmm,klinkt allemaal niet echt positief.
(qua energie dan)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:11

Ik had de keus gemaakt voor Care4life omdat ik dan niet meer apart vitamine brokje (marstall force) en muesli (en evt lucerne) hoefde te voeren, maar dat lijkt dus niet te werken.
Terwijl mijn paard op zich wel gewend is aan weinig krachtvoer. Hij deed het hiervoor goed op 700 gram eqyfyt quarter en marstall islander robust ging ook prima, beide in combinatie met force.