Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sabbientje schreef:Hooi of kuil is toch wel degelijk een belangrijk deel van de voeding en geen nutteloze "buikvulling" hoor.
Als je je paard geen hooi zou geven, dan krijg het binnen de kortste keren de grootste problemen met de spijsvertering.
Dus om nu te zeggen "Hooi is buikvulling" daar ben ik het echt niet mee eens.
Hooi zorgt voor de hoeveelheid speeksel die vervolgens de boel in de maag moet verteren.
Dat sommige paarden op niet alleen hooi kunnen leven is een feit. Zodra het dier echt werk gaat verzetten zul je er iets bij moeten geven.
Verder meot ik zeggen dat het inderdad de goede kant uit gaat met Brigitte. Ziet er echt een stuk beter uit als de eerste foto's.
Ga zo door en doe je best, dan kom je er wel.
Verder heb ik alleen de tips die al genoemd zijn. Goede ontworming (een goede wormenkuur moet je na 8-10 weken herhalen), voldoende hooi, en lekker bijvoeren.
Je moet er op zit moment ook vanuitgaan dat er niet zo veel voeding meer in het gras zit. (Die van mij moest ik op een gegeven moment ook gaan bijvoeren. niet omdat ze mager werd, maar omdat ze kracht miste bij het rijden)
xXutopiaXx schreef:Hij ziet er zowaar een beetje 'rond' uit
Dit is trouwens met een vriendin van mij erop.. zij was eerst best bang voor paarden en al helemaal voor grote paarden.. en kijk nou es waar ze zonder zadel op rijdt
karin84 schreef:Oei, ik schrok van de foto's.
Gelukkig ziet ze er nu een stuk beter uit en volgens mij voelt ze zich ook beter?