Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
maar of ze er ook echt dik van wordt, we hebben pas weer foto's gemaakt, en ze ziet er nu weer (bijna) helemaal super uit!
Bedankt
Hihi.. ben ook echt heel erg vrolijk weer de laatste tijd.. als het zo slecht gaat met 'je paardje' vormt dat wel een donkere wolk boven je.. ben ook echt een hele tijd chagrijnig geweest, maar nu niet meer 
Sabbientje schreef:Hooi of kuil is toch wel degelijk een belangrijk deel van de voeding en geen nutteloze "buikvulling" hoor.
Als je je paard geen hooi zou geven, dan krijg het binnen de kortste keren de grootste problemen met de spijsvertering.
Dus om nu te zeggen "Hooi is buikvulling" daar ben ik het echt niet mee eens.
Hooi zorgt voor de hoeveelheid speeksel die vervolgens de boel in de maag moet verteren.
Dat sommige paarden op niet alleen hooi kunnen leven is een feit. Zodra het dier echt werk gaat verzetten zul je er iets bij moeten geven.
Verder meot ik zeggen dat het inderdad de goede kant uit gaat met Brigitte. Ziet er echt een stuk beter uit als de eerste foto's.
Ga zo door en doe je best, dan kom je er wel.
Verder heb ik alleen de tips die al genoemd zijn. Goede ontworming (een goede wormenkuur moet je na 8-10 weken herhalen), voldoende hooi, en lekker bijvoeren.
Je moet er op zit moment ook vanuitgaan dat er niet zo veel voeding meer in het gras zit. (Die van mij moest ik op een gegeven moment ook gaan bijvoeren. niet omdat ze mager werd, maar omdat ze kracht miste bij het rijden)

Maar koud heeft ze het zeker niet!!
Ik heb ook van romeorowan een regendeken gekregen!!!!
en daar zijn we heel blij mee en maken we dankbaar gebruik van

Hihi.. sta ook cónstant met der te kroelen als ik bij der ben.. van echt rijden komt eigenlijk helemaal niks
Haha.. maar dat vinden we allebei niet erg
En ze kijkt (ondanks haar altijd ontstoken ogen) heerlijk wakker uit der ogen
Das ook weles anders geweest
Ik heb nu niet echt een duidelijk foto van der kont.. maar wel 1tje die ik gisteren heb gemaakt.. zal die ook nog even erbij zetten

xXutopiaXx schreef:Hij ziet er zowaar een beetje 'rond' uit
Dit is trouwens met een vriendin van mij erop.. zij was eerst best bang voor paarden en al helemaal voor grote paarden.. en kijk nou es waar ze zonder zadel op rijdt
Hihi. 
Ja heb haar een tijd geleden ook behandeld met elke dag 2 maal schoon maken met gekookt water en dan uierzalf erop.. maar het kwam toch weer terug.. dus ik denk dat het gewoon ouderdom is en dat er niet echt veel aan te doen is.. soms is het ineens uit zichzelf helemaal weg.. en dan is het ineens weer zo 'erg' als nu

karin84 schreef:Oei, ik schrok van de foto's.
Gelukkig ziet ze er nu een stuk beter uit en volgens mij voelt ze zich ook beter?
Ze ging gewoon rondjes om mij heen galloperen en over greppeltjes springen enzo
Hihi.. lijp